Toon posts:

Projecten in MS Teams

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• egkunst
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 14:37
Ik werk bij een bedrijf waarin we over willen gaan naar werken in Teams.
We hebben ongeveer 50 lopende projecten en meerdere klanten. Deze variëren van een week tot aan 1,5 jaar.
Nu zie ik de volgende werkwijze voor me binnen Microsoft Teams
Klanten - Team
Projecten - Kanaal
Binnen het kanaal kun je externen toegang geven, bestanden uitwisselen en taken uitdelen.

Op dit moment houd ik een algemene planning bij via MS Projects 365, waarin ik het totaalbeeld heb. Dit is dus project en klant overstijgend.
Dit gebruik ik voor de stand-up die wij dagelijks hebben, waar ik de medewerkers kan attenderen dat er een deadline aanstaande is.
De taken die ik in Projects staan, zijn dus de taken die straks als taak terug komen in de projecten.

Nu vraag ik mij af of er ook een app is die project en klant overstijgend de taken inzichtelijk kan krijgen en waar ik ook de planning van mijn collega's kan zien?

Ik heb de app Tasks voor Planner en To Do geprobeerd, alleen geeft deze alleen het beeld over je eigen taken.

Alle reacties

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 19:43
DevOps wellicht een optie? Ik ben er pas aan begonnen als gebruiker, dus ik ben absoluut niet ervaren daarmee. Maar het geeft in mijn context (internationaal project van >5 jaar, meer dan 80 deelnemers van verschillende bedrijven) wel overzicht wie, wat, waar, wanneer.

• egkunst
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 14:37
DevOps is gericht op de ontwikkeling.
Dit is 1 van de radertjes in de organisatie. We richten de software die wij leveren in voor de klant en ondersteunen de klanten op regiebasis.
Vaak zijn projecten in vorm van een implementatieproject met soms een stukje ontwikkeling.
Om juist de klant op een goede manier aan te haken in de projectfase, zouden we Teams willen gebruiken, zodat al onze informatie en communicatie op de juiste plek staat en de klant ook toegang heeft tot bestanden die voor het project noodzakelijk zijn.

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:06
egkunst schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:18:
DevOps is gericht op de ontwikkeling.
Daar is het hoofdzakelijk voor bedoeld, maar je kunt naar eigen smaak een scrum/kanban board maken: van kolommen tot type work items (de kaartjes).

Voordeel van Azure DevOps is dat het niet in Teams zit (teams is traag) en dan je inzicht hebt in de voortgang van iedereen, historie etc.

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik denk dat het belangrijk is om eerst naar de eigen organisatie te kijken. Hoe zijn jullie nu zelf georganiseerd?

Kanban is een heerlijke manier van werken (Add a Kanban board to Teams), maar moet je wel passen. Je moet energie steken in het optimaliseren van je werkflow. Het beginnen met Kanban is eenvoudig, maar de echte waarde eruit halen kost tijd.

Hoeveel medewerkers in projecten gaat het om, en is dat groeiend? Bij een zekere omvang gaat het erom dat de teams en klanten weten waar ze aan toe zijn, maar heb jij geen overzicht nodig, je zult als leidinggevende anders inzicht moeten gaan turen en de verantwoordelijkheid bij de teams neer leggen. Misschien moeten teams zelf kunnen besluiten wat voor hun de beste werkwijze is om de doelen te bereiken.

Teams is bij mij overigens niet traag, maar vreet wel resources. Een Kanban bord worden door veel meer partijen aangeboden. (en kijk niet alleen naar Atlassian).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee