Toon posts:

CRC errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar geen afdoende oplossing voor mijn problemen gevonden.

Bij het gebruik van programma's zoals winrar, winace krijg ik constant crc errors, volume corrupt. Ik had daarbij ook nog problemen in bios ( datum stond steeds op 2022, maar dit lijkt nu opgelost ) en last van registerfout bij het opstarten. Ook regelmatig meldingen van gecrosslinkte clusters. Ik heb dan gelezen dat dit vaak veroorzaakt werd door slecht geheugen. Geheugen afzonderlijk getest met een progje en door ze een voor een eruit te halen, maar de problemen bleven dezelfde. Ik had tot voor kort geen problemen met winrar maar met mijn HD waarbij ik maar niet de dma kon aanzetten. Is in orde gebracht, nou ja in orde : voor dat de dma aanstond had ik 6 MB/s en erna 12 MB/s voor een ATA66 schijf ( quantum fireball 15,3 MB ) Ik vind dit nog altijd vrij laag of is dit een normale waarde.
Hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen want ik word stillaan gek van die rotcomputer.
Alvast bedankt!

PS : mijn systeem : PIII 533 CuMine - 256MB - quantum fireball 15.3 MB ata 66 - powercolor gforce2mx 32MB - speedtouch USB modem(adsl)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt alsof je HD kaduuk is of gewoon veel bad sectors bevat...

Al een bad sector (uitgebreide) scan gedaan?

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
Neen, dat heb ik nog niet gedaan.
Zijn er bepaalde progjes voor of gaat dit met windows zelf.
Sorry maar ik ben een leek op dat gebied.
Alvast bedankt voor de snelle reply!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:39 schreef itchy2000 het volgende:
Neen, dat heb ik nog niet gedaan.
Zijn er bepaalde progjes voor of gaat dit met windows zelf.
Sorry maar ik ben een leek op dat gebied.
Alvast bedankt voor de snelle reply!
Start gewoon op in veilige modus (pc aan, na de piep op "F8" drukken, en je ziet een menu'tje. Kies hier voor veilige modus) Ga dan naar Start>Programma's>Bureau-Accessoires>Systeemwerkset>Schijfcontrole.
Kies dan voor de c: schijf en klik de optie Uitgebreid aan. Klik nu op Uitvoeren

PS. In veilige modus heb je geen netwerk/internet verbinding.
PSS. Leek zijn we allemaal (ooit) geweest!

Juist

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
rot geheugen, te veel overclock ?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:23

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

[topic=215582/1/25]

en dan bij mijn antwoord , daar staan een paar links misschien helpt het :?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds het geheugen gecheckt : met progje docmemory en door elk latje apart te proberen met winrar. Het resultaat met het progje was ok en met winrar bleven dezelfde problemen ( crc fouten ) bestaan. Ik heb een schijfcontrole ( uitgebreid ) uitgevoerd : resultaat was geen bad sectors. Fouten zijn beginnen optreden vanaf dat de dma van m'n harde schijf kon worden aangezet.
ata 66 schijf : voor dma : 6MB/s
na dma : 12 MB/s
Is dit een normaal resultaat, want ik vind dit nog altijd vrij traag voor udma 66.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

LopeZ

Too much is never enough

Probeer eens van iemand anders geheugen te lenen en te proberen in je bak. Die geheugen tests zijn leuk maar werken niet, ik had ook van die crc errors (heel irritant) dus ik ook een test prog der over gooien, geen problemen. Tijdje later geheugen van een vriend der ingedaan (kijken of je verschil 128-->256 merkt) en zowaar ineens geen crc errors meer. Conclusie: ram brak (pqi :? ) en test proggie maar zeggen er zijn geen fouten...

Verwijderd

Topicstarter
Een drietal weken geleden werkte alles nog perfect met het huidige geheugen. Bijna nooit crc errors. Het is pas nadat dma aangezet kon worden dat de problemen de kop opstaken.
Die persoon heeft een aantal dingen moeten aanpassen, ik weet nog niet welke ( hij gaat vandaag of morgen bellen ).
Pagina: 1