Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Bdc77
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-08-2023
Hallo,

Situatie is als volgt:
De buizen vd vloerverwarming worden niet echt warm.
Thermometer van toevoer deel van installatie geeft 80 graden aan, retour 40 graden.

Ik heb het idee dat het hete water direct de retourleiding inloopt zonder de buizen vd vloer in te gaan (lijkt me ook beter aangezien de temperatuur te heet is voor die buizen).
Thermostaat vloerverwarming staat op de 50 graden.

De CV ketel blijft opwarmen, terwijl het warme water dus niet het systeem in gaat, waar kan dit aan liggen?

Alle reacties

• R van Lune
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:21
Staan de kranen van de vloerverwarming verdeler wel open?

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 21:23
En draait de pomp op de verdeler?

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:47
Als aanvoer 80 is, en retour 40, waar is die andere 40 graden gebleven? Ik zou verwachten in de vloer?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sowieso is 80 of 50 graden wel heel veel voor vloerverwarming... Lijkt iets niet te kloppen daar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11 18:26
Bdc77 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:11:
Hallo,

Situatie is als volgt:
Thermometer van toevoer deel van installatie geeft 80 graden aan, retour 40 graden.

Ik heb het idee dat het hete water direct de retourleiding inloopt zonder de buizen vd vloer in te gaan (lijkt me ook beter aangezien de temperatuur te heet is voor die buizen).

De CV ketel blijft opwarmen, terwijl het warme water dus niet het systeem in gaat, waar kan dit aan liggen?
Zou je een foto van de situatie kunnen maken en hier delen? Dan kunnen we zien wat er zit en slaan we een hoop vragen over.

Heb je ondertussen zelf al dingen geprobeerd? Zo ja: zou je dan kunnen omschrijven wat?

-

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:05
Cv ketel afstellen met lagere aanvoer (80 is idioot hoog).
En stuur eens een foto van de installatie en dan met name waar de bypass zit. Daar kun je ook nog e.e.a. aan afstellen.

Wat bedoel overigens met "wordt niet warm"? Bedoel je dat de vloer niet heet is aan je voeten, of heb je daadwerkelijk de vloer opgemeten met een warmtebeeldcamera ? Als je vloer 28 graden is warmt je huis namelijk wel degelijk op, maar hoeft niet zo te zijn dat jij dan vindt dat de vloer ook daadwerkelijk warm is.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bdc77 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:11:
Hallo,

Situatie is als volgt:

Je thermostaat staat op 50 graden dus dan gaat er 50 graden in (wat veel te hoog is) en komt er 40 retour?

Zet je CV ketel op 30-40 graden en de thermostaat van de vloerverwarming op 35 en kijk dan morgenavond of de temperatuur 19 graden is in de woning.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1