Facebook account uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanL
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-05-2023
Beste,

Ik heb afgelopen zaterdag een mail gekregen van Facebook dat mijn account is uitgeschakeld. Dit wat totaal uit het niets, dus ik was erg verrast. Ik kon wel mijn gegevens nog downloaden, dit heb ik dus gedaan. Na hierin wat gespeurd te hebben ben ik erachter gekomen dat in korte tijd twee log-ins zijn geweest vanuit het buitenland. Singapore en Italië om precies te zijn. Waarschijnlijk hebben zij dus mijn wachtwoord gekraakt en zijn ze binnen gedrongen. Naar mijn verwachting vond het algoritme van Facebook dit erg verdacht waardoor het account is gedeactiveerd.

Toen ik op Facebook inlogde moest ik mijn telefoonnummer verifiëren en moest ik mijn ID uploaden. Dit heb ik allemaal gedaan, maar het is inmiddels 5 dagen geleden, en heb nog steeds niks gehoord. Als ik nu namelijk inlog staat er dat ik in beroep kan gaan op deze beslissing door mijn ID te uploaden. Hiervoor word ik doorverwezen naar het helpcentrum van Facebook, maar als ik hier mijn ID upload krijg ik de melding : "Het besluit om je account uit te schakelen kan niet worden beoordeeld. We hebben minder beoordelaars beschikbaar vanwege de coronapandemie (COVID-19) dus we kunnen het besluit momenteel niet beoordelen.". Ik vind dit raar, want ze vragen me om het te uploaden...

Weet iemand of dit een teken is dat mijn account al in behandeling is, of dat dit een fout is in Facebook? Ik zou normaal gesproken aannemen dat ik niet meer wordt doorverwezen naar het Helpcentrum als de beoordeling in de wachtrij staat.

Alvast bedankt voor de hulp!

Stan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 17:41
Vandaag ook plots mijn FB en Insta accounts geblokkeerd. Ik zie op twitter meer mensen met dit probleem. Even afwachten hoe dit verder gaat verlopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46

Stoney3K

Flatsehats!

Hier nog iemand. Blijkbaar een verdachte login vanuit Hanoi (Vietnam), daarna account geblokkeerd wegens het posten van 'content tegen de communityrichtlijnen'. Duidelijk een geautomatiseerde post, al kan ik hem zelf niet meer terug halen.

Gelijk wachtwoord gewijzijgd in een vers wachtwoord en een appeal ingediend, ook een virusscan gedaan op mijn PC maar niets gevonden.

Vervelende is vooral dat je op geen enkele manier bij FB ook maar íets inhoudelijks te horen krijgt of ruimte krijgt voor tekst en uitleg. Ook een vinkje van 'ik vermoed dat mijn account is gehackt' bieden ze niet, net zo min als het terug lezen van de post die volgens hen in strijd is met de policy.

Gevalletje "computer says no" dus.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

You're not the customer, you're the product being sold ;)

En aan rotte producten hebben ze bij FB niks.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• detrois03
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-04 22:25
Zijn hier toevallig al oplossingen uit voort gekomen?

Zit namelijk in dezelfde situatie, alleen dan met een verdacht login vanuit Indonesië.
Ook is mijn Instagram gekoppeld aan Facebook dus is mij daar ook de toegang ontzegt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41
The Eagle schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:43:
You're not the customer, you're the product being sold ;)

En aan rotte producten hebben ze bij FB niks.
Exact dit. Ik verbaas me ook altijd dat mensen zonder vragen te stellen ID's gaan sturen naar een commerciële Amerikaanse partij voor wie privacy en gegevensbescherming niets waard zijn. Die heb je bij het aanmaken van het account toch ook nooit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Iemand hier een oplossing voor ?

Een Facebook account is uitgeschakeld, dan moet je het volgende formulier invullen blijkbaar met een ID
https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907

maar als ik die wil invullen krijg ik de melding:

Je formulier kon niet worden verzonden
Meld je aan bij je Facebook-account voor meer informatie over hoe je een beoordeling kunt aanvragen.

Maar ik kan me dus niet aanmelden, want mijn account is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Timmeah schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:51:
Iemand hier een oplossing voor ?

Een Facebook account is uitgeschakeld, dan moet je het volgende formulier invullen blijkbaar met een ID
https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907

maar als ik die wil invullen krijg ik de melding:

Je formulier kon niet worden verzonden
Meld je aan bij je Facebook-account voor meer informatie over hoe je een beoordeling kunt aanvragen.

Maar ik kan me dus niet aanmelden, want mijn account is uitgeschakeld.
Er zijn uiteindelijk twee opties als het niet wil lukken:

1. Stoppen met Facebook
2. Wat de meesten doen, nieuw account aanmaken en opnieuw beginnen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten141
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-09-2024
Toevallig laatst geprobeerd om een facebook account aan te maken en zonder uberhaupt de kans te hebben om iets te doen op het account ben ik gedeactiveerd.
Vervolgens geen kans om het om te draaien, alleen ingelogd vanaf Utrecht. Heel vreemd dat er niks tegen te doen valt, goeie customer service hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashley9810
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 28-10-2024
Het Facebook-account van mijn moeder is onterecht verwijderd omdat men denkt dat ze jonger is dan 13, wat absoluut niet waar is. We hebben geen e-mails ontvangen of duidelijke communicatie over deze situatie en kunnen geen herstelopties vinden op het platform.

Ik heb letterlijk alles geprobeerd om dit probleem op te lossen, inclusief het contact opnemen met Facebook via Meta Business. Helaas kunnen zij alleen helpen met bedrijfsgerelateerde kwesties en niet met persoonlijke accounts. Dit is ongelooflijk frustrerend, want ze verliest niet alleen waardevolle herinneringen die op haar account staan, maar ook haar bedrijfspagina komt in gevaar.

Als iemand tips, advies of ervaringen heeft die ons kunnen helpen om dit probleem snel op te lossen, zouden we dat enorm waarderen! We zijn wanhopig op zoek naar een oplossing en zouden elke hulp kunnen gebruiken. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Helaas zijn ze kennelijk nog niet actief maar wie weet kunnen ze je uiteindelijk wel helpen

nieuws: Nieuwe instantie bemiddelt bij conflict socialmediaplatforms en gebru...

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Pagina: 1