Welke raambedekking op bijzonder venster

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een bijzonder raam in mijn home cinema ruimte waarvoor ik graag een goed 100% verduisterende raambedekking wil vinden.

De afmetingen zijn 312cm breed en 38cm hoog. Ik zoek dus iets dat 100% licht dicht is.

Edit De homecinema is tevens de thuiswerkplek voor mijn vrouw en mij. We hebben dus graag daglicht overdag.

Graag hoor ik jullie suggesties.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UUVuJ3I.jpg

Dank!

[ Voor 14% gewijzigd door Audi_S2 op 20-10-2022 16:38 ]

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

Pazo

Mroaw?

Dichttimmeren met planken?

Maar als het omhoog moet kunnen, toch iets van een op maat gemaakt verduisterend rolgordijn. Zal een beste duit kosten met deze bijzondere maat, en is denk ik ook niet 100% licht dicht.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:41
Is het belangrijk dat je de raambekleding makkelijk open en dicht kan doen?
Zo nee, dan zou ik gaan voor een semi-permanente oplossing.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40
Ik denk dat je een rolgordijn met zijgeleiding zoekt. Mogelijk niet op het kozijn, maar op de muur om de hele opening heen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46

Tazzios

..

In de dag is 100% denk niet voor elkaar te krijgen.

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Kan je niet gewoon een stuk plaathout met scharnieren maken? en schilderen. kan je hem open en dicht klappen wanneer nodig? gordijnen krijg je nooit echt 100% dicht.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:46

Dentheman

Zie signature

Ik zou een plaat hout op maat maken (2 delen) en die middels magneetjes makkelijk inklikbaar- en uitneembaar maken.

Zie ondertitel

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
luikjes aan de buitenzijde?

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Gewoon een luik maken die je aan het plafond bevestigd als hij open is?

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
De homecinema is tevens de thuiswerkplek voor mijn vrouw en mij. We hebben dus graag daglicht overdag.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 17:26
Fancy oplossing (ik heb geen idee wat het kost): Vervang het glas in de ramen door privacy/LCD glas.
Schakelaar omzetten en het is ondoorzichtig.

[ Voor 19% gewijzigd door Sleepie op 20-10-2022 16:43 ]

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-01 12:15
Sleepie schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:42:
Fancy oplossing (ik heb geen idee wat het kost): Vervang het glas in de ramen door privacy/LCD glas.
Schakelaar omzetten en het is ondoorzichtig.
Maar houdt nauwelijks licht tegen...

Ik weet niet handig TS is, maar als je een beetje kan houtbewerken is het misschien nog wel een idee om houten lamellen te maken. De lamellen zelf hoeven niet heel breed te zijn waardoor het er mooi uitziet en als je ze dicht doet en het mooi op elkaar aan sluit kan het ook echt 100% licht tegen houden. Eigenlijk gewoon houten jaloezieën dus. Je kan best wat video's vinden hoe je dat moet doen, bijvoorbeeld (weet niet of dit goed is of niet): YouTube: DIY | HOW TO MAKE PLANTATION SHUTTERS FROM SCRATCH! | UNDER £50

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Er zit al privacy glas in de ramen. Ik heb voor de avond een projector. Daarom heb ik dan graag zo min mogelijk licht binnen. Overdag juist graag veel licht.

De shutters zien er leuk uit! Toffe suggestie. Ik zie echter nog wel behoorlijk wat lek licht.

[ Voor 23% gewijzigd door Audi_S2 op 20-10-2022 16:59 ]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:05
Audi_S2 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:58:
Er zit al privacy glas in de ramen. Ik heb voor de avond een projector. Daarom heb ik dan graag zo min mogelijk licht binnen. Overdag juist graag veel licht.

De shutters zien er leuk uit! Toffe suggestie. Ik zie echter nog wel behoorlijk wat lek licht.
Een luik.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46

Tazzios

..

Gordijn voor de hele muur? Misschien ook goed voor Akkoustiek.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-01 13:11
Zoals anderen zeggen een luik.

Je kan in of op de dag een houten strook rondom maken.

En dan luiken (kleppen) er tegenaan monteren met een tochtstrip ertussen.

Denk aan de klep bovenkasten in keukens.

Dicht is het helemaal lichtdicht, maar open heb je gewoon alle daglicht die je nu ook binnen krijgt.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Dat schilderij een stukje langer maken, triplex er achter, en op rails een halve meter omhoog/omlaag schuiven?
Edit: beter nog, een draaiarm er achter (links en rechts), dan zie je niets van de ophanging en draai je het schilderij omhoog.

[ Voor 36% gewijzigd door RemcoDelft op 21-10-2022 11:50 ]

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 19:37
Ik denk dat er hier velen zich nogal fixeren op de "100% licht dicht". Ja met hout krijg je dat 100% licht dicht maar een luik van 3m of zelfs 2x 1.5m is absoluut niet praktisch om elke dag open en dicht te doen.

Het lijkt alsof je genoeg ruimte er boven hebt voor een vouwgordijn (persoonlijk vind ik dat mooier dan een rolgordijn maar je hebt +-30cm ruimte boven je raam nodig voor de vouw). Neem ze dubbel gevoerd of in een stof die 100% lichtdicht is en zorg ervoor dat je links en rechts voldoende voorbij het raam gaat. Zal 99% tegenhouden ipv 100% maar veel mooier en praktischer open te doen elke dag.

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:53
Horla schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:13:
Ik denk dat er hier velen zich nogal fixeren op de "100% licht dicht". Ja met hout krijg je dat 100% licht dicht maar een luik van 3m of zelfs 2x 1.5m is absoluut niet praktisch om elke dag open en dicht te doen.
Dat denk ik ook. Er zijn vele verduisterende raambekledingen waarbij er langs de randen nog een paar millimeter licht doorkomt. Dan zie je nog steeds geen hand voor ogen en dat is meer dan goed genoeg voor een home cinema.

Ik zou zelf bij een bouwmarkt naar keuze twee verticale lamellensets halen (want van meer dan drie meter breed hebben ze waarschijnlijk niet). De rails nauwkeurig op maat zagen en de lamellen strak tegen de vensterbank afknippen met minimale marge. Dan heb je 99% van het licht tegengehouden.
Als kosten iets minder belangrijk zijn kan je ook een set op maat laten maken, en dan kan je wel in één deel van meer dan drie meter doen.

Horizontale jaloezieën kan misschien ook, maar is lastiger uit te lijnen met twee delen. Bredere sets zullen waarschijnlijk ook alleen op maat verkrijgbaar zijn. Ohja, en lastiger schoon te maken :+

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 13:40
Rolluik aan de buitenkant.

Lost In Music

• HenkieTenk
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-11-2025
Vanwege de gekke maat kun je misschien ook wel een rolgordijn met zijgeleiding een kwartslag gedraaid monteren. Die 312 cm zitten misschien wel op de rol. Wel met stevig doek dan, zodat het doek op de zijkant kan staan. Dit zal flink goedkoper zijn dan een rolgordijn van 312 breed

Of drie losse planken met magneetjes erop? Op elke plank 2 greepjes om deze van de magneten te trekken.

Er zijn ook van die horren die je zelf kan maken met hor-profielen en een pees. I.p.v. horgaas gebruik je dan een verduisterend doek.

Het zijn maar wat ideeën

[ Voor 5% gewijzigd door HenkieTenk op 21-10-2022 21:00 ]

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48
Shutters of jaloezieën, misschien niet 100% licht dicht maar vast wel voldoende d:)b

MTB Trail Traffic

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40
Drie stuks van deze:

https://www.keje.nl/raamdecoratie/splendid-pliss

Je hebt deze producten van verschillende producenten. Ik weet alleen niet om je er goed bij komt, zo te zien zit dit 40 cm vanaf het plafond?

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Interessant! Ik ga een offerte opvragen. Mijn vrouw en ik worden hier heel enthousiast van.

Pagina: 1