Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaSailor
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik woon sinds 2 jaar in een benedenwoning uit 1938. De woning is matig geïsoleerd, daarom wordt binnenkort dubbel glas geplaatst. Verwarming vindt plaats middels radiatoren in elke ruimte. In de kelder hangt een Nefit Economy VR uit 2006. Die functioneert op zich goed, maar ik denk dat er ruimte is voor verbetering / besparing met een HR-ketel.

De woonoppervlakte is 100m2, we wonen met 3 personen. CV-ketel wordt gebruikt voor warm water + verwarming radiatoren. Gasverbruik is ongeveer 1300m3 per jaar.

Hebben jullie tips/advies t.a.v een specifiek merk HR-ketel?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:50
Wellicht meteen kijken naar een warmtepomp?

Met 1300m3 gas is er prima over te gaan op een warmtepomp van 5kW. 300 liter boilervat er bij en je bent klaar. Enkel even checken met welke temperaturen je de boel op temperatuur kunt houden of anders daar een investering voor doen in de vorm van bijv. lage temperatuur radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielBnl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-10-2023
Insert12 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:41:
Wellicht meteen kijken naar een warmtepomp?

Met 1300m3 gas is er prima over te gaan op een warmtepomp van 5kW. 300 liter boilervat er bij en je bent klaar. Enkel even checken met welke temperaturen je de boel op temperatuur kunt houden of anders daar een investering voor doen in de vorm van bijv. lage temperatuur radiatoren.
Met een matig geisoleerde woning? Lijkt mij dat de WP 'overuren' draait om de voel te verwarmen eerlijk gezegd.