Mijn woonkamer muur is volgens mij wel 30-40 jaar lang niks mee gedaan. En wil dat laten schuren en plamuren (oud jaren 30 huis). Zijn er speciale isolerende plamuren op de markt? En is dat de moeite waard? Denk dat er ruimte is voor een extra plamuurlaag van 0.5-1cm.
Ik denk dat je bedoeld stucken.
Stucken is niets meer dan een laagje gips van 0,5 tot 1 cm aan brengen op je muur.
En nee er is geen stuck middel speciaal voor isoleren.
Als je echt zou willen isoleren, dan is een voorzetwand plaatsen met glas of steenwol een betere optie. Kost je 5 tot 7 cm.
Stucken is niets meer dan een laagje gips van 0,5 tot 1 cm aan brengen op je muur.
En nee er is geen stuck middel speciaal voor isoleren.
Als je echt zou willen isoleren, dan is een voorzetwand plaatsen met glas of steenwol een betere optie. Kost je 5 tot 7 cm.
[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 20-10-2022 14:03 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ja dat bestaat sinds kort: isolerend stucwerk met holle microbolletjes van glas, zie https://www.maxit-ecosphere.de/produkt/
Ik zag het laatst op de (Duitse) tv.
Ik zag het laatst op de (Duitse) tv.
florf schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:29:
Mijn woonkamer muur is volgens mij wel 30-40 jaar lang niks mee gedaan. En wil dat laten schuren en plamuren (oud jaren 30 huis). Zijn er speciale isolerende plamuren op de markt? En is dat de moeite waard? Denk dat er ruimte is voor een extra plamuurlaag van 0.5-1cm.