• MildredDJ
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-10-2022
Hallo

mijn vader heeft een laptop HP Pavilion 15-ab294nb

Hij krijgt nu steeds melding dat er problemen zijn met ventilator.

Hoe vind ik nu terug welke ventilator ik moet aankopen ?
(moeten we effectief eerst laptop openen om type te kennen) of kan ik dit op type laptop ook terugvinden ?

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-02 16:56
Ik zou eerst eens kijken of je het probleem kunt verhelpen zonder een nieuwe ventilator te kopen. Kijk bijvoorbeeld eens of er niet heel veel stof in zit, of dat de fan op een andere manier geblokkeerd wordt. Vaak is zoiets eenvoudig op te lossen.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kijk eerst eens of je nog garantie hebt. Zo ja, laat HP de fan vervangen.

Geen garantie? Kijk eens hoe de ventilator vervangen kan worden. Afhankelijk van je vaardighedenniveau is dit wel of niet te doen. Vaak heb je wel filmpjes op YouTube als je zoekt op "replace fan <het exacte typenummer van je laptop>" Meestal zijn de fans begraven onder allerlei andere onderdelen die lastig de demonteren zijn voor een beginner.

Als je het precies wilt weten heb je het HP typenummer nodig van het onderdeel wat je wilt vervangen. Vaak kom je er mee weg om op eBay te zoeken naar <merk> <typenummer notebook> <cpu fan> of <gpu fan>

[Voor 16% gewijzigd door Tyrian op 25-10-2022 16:29]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• dennisje7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:07
Via de support website van HP (https://support.hp.com/) kan je a.d.h.v. het serienummer een service manual opzoeken. Na het invullen van het serienummer klik je links op gebruikershandleidingen en selecteer vervolgens Engels om de service manual te downloaden.

In de service manual vind je alle onderdelen inclusief onderdeelnummers. Deze zijn online te koop of mogelijk via de Part Store van HP zelf. Ook staan in de service manual alle stappen om de fan te vervangen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee