Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik heb 5 mp ip cameras bedraad opgehangen.
Werken prima samen met een NVR.

Vraag:
Wat is de betekenis van de instelling "gov lenght" in het NL?

Kan wel wat sumiere info vinden in het Eng maar vind dat lastig.

Wil graag weten wat de beste instellingen zijn.

Bitrate kan ik ook hoger/lager zetten.
Ook daar zullen beperkingen aan zitten neem ik aan.

Frames heb ik al op max. 24 staan.

Ben zelf al wat aan het instellen geweest maar zie niet echt verschil.

Groetjes,
Steenwijkerland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ou2CoYjKnv9wyEWYoittEocE2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSn2O9YTwdITozmtMQ6N2LvI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Steenwijkerland op 20-10-2022 11:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welke uitleg had je gevonden en wat is daar onduidelijk aan? Voor zover ik begrijp heeft het te maken met hoe vaak er een key frame wordt gegenereerd.

Meteen even je titel gefixt (cov -> GOV)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het vooral de foto-inhoud in gaat en niet privacy als zodanig, verplaats ik het even van Privacy en beveiliging naar de foto-buren. :)

Het zegt me niets, maar zoeken bij google naar 'GOV length' geeft me
The number of frames from one I frame to the next I frame in the stream is referred to as the GOV Length. This is usually a parameter which can be modified for the video stream. The longer the GOP Length, the fewer I frames will be present in the stream, which lowers the bitrate

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:03
Om dit beter te begrijpen raad ik je aan te begrijpen hoe MPEG4/H26x encoding werkt. Effectief zorgt een grotere GOP (Group of Pictures) voor een lagere bandbreedte, maar het heeft ook nadelen. Bijvoorbeeld, voor het achterwaards terugspelen van video moet de hele GOP in het geheugen geladen worden. Vooral voor 4K video kan dat een uitdaging zijn.

Dit is een aardig document om dit beter te begrijpen: https://resources-boschse...aper_enUS_72720254987.pdf

En nog een quote uit het document:
An I-frame naturally holds the largest amount of data as it provides full image information, thus it is typically much larger than P- and B-frames. From a bitrate-point of view, the goal is to send I-frames as rarely as possible. However, frequent I-frames are required for usable playback of video streams. As the decoder needs an I-frame to start decoding of a stream, the I- frame distance defines the time granularity for fast seeking into recordings. With shorter I-frame distance at constant video quality the bitrate would increase. With too long of a distance between I- frames, the decoder would be required to read a lot of data and decode it before it could display the wanted image, likely resulting in annoying latency. Hence, the goal is to find an I-frame distance, which is a good trade-off between bitrate optimization and usability.

[ Voor 65% gewijzigd door Supermario16 op 20-10-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Niet online
Bedankt voor het aanpassen.

Ik probeer het mijzelf duidelijk te krijgen in NL taal en niet in het Eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Steenwijkerland schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:58:
Bedankt voor het aanpassen.

Ik probeer het mijzelf duidelijk te krijgen in NL taal en niet in het Eng.
Bij h264 video compressie heb je een aantal verschillende soorten frames (één enkel beeldje uit een video):
  • I-frames
  • B-frames
  • P-frames
Een I-frame is een beeldje dat alle beeldinformatie bevat die op dat moment getoond wordt. Het is een soort van volledige foto met alle informatie. Een beetje zoals een JPG. Dit beeld is gecomprimeerd maar enkel met de informatie die in dat beeld staat.

Dan heb je nog een P-frame. Dit is een beeld waarin niet alle beeldinformatie staat. Er wordt gekeken naar het vorige frame en enkel de verschillen tussen het vorige frame en de huidige worden gecodeerd en gecomprimeerd opgeslagen. Een decoder heeft dus informatie van het vorige beeld en het huidige nodig om de video te kunnen spelen.

Tenslotte is er ook een I-frame. Dit is ook een beeld zonder alle beeldinformatie maar hier gaat de decoder kijken naar het vorige én het volgende beeld om het verschil te bepalen. Zo kan er nog meer data bespaard worden bij de compressie.

Om te kunnen doorspoelen en terug te spoelen heb je een aantal I-frames nodig om beelden te kunnen laten zien. Ook moet een decoder meer informatie op voorhand uitlezen als er niet veel I-frames zijn en dat kan ervoor zorgen dat de video langer duurt om op te starten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Niet online
Dank u voor de uitleg.

Wat zouden dan de beste instellingen zijn?
Pagina: 1