TV als beeldscherm op 10-15 meter afstand welke oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdampkamer
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-03 12:15
Ik zoek een oplossing om mijn 4K TV als beeldscherm te gebruiken. Nu is de afstand tussen mijn PC en TV 10 meter, maar als er kabels gelegd moeten worden is dit 16 meter kabellengte. Ik heb al geprobeerd om tweemaal een 10 meter 2.0 HDMI kabel te gebruiken met een HDMI repeater (HDMI naar HDMI) maar het signaalverlies is te groot. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik wil graag 4k 60hz op de TV kunnen afspelen.

Mijn budget is rond de 150 - 200 euro. Ik heb geen voorkeur voor merken, maar sta open voor andere oplossingen zolang de input lag niet groot is. Heb al een steamlink geprobeerd maar de kwaliteit is matig en de input lag is helaas te groot. Als het bekabeld is wil ik de kabels het liefste wegwerken achter plinten.

Ik sta open voor suggesties en oplossingen! Laat maar weten als er iets niet duidelijk is of er meer info nodig is!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 20:44
Geen ervaring met deze webshop en specifieke kabel:
https://www.kabeldirect.n...2ecQOeEAQYAiABEgJwWfD_BwE

Maar er zijn hdmi kabels die het signaal optisch via glasvezel doorsturen. Dit zou moeten werken over langere afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdampkamer
heggico schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:36:
Geen ervaring met deze webshop en specifieke kabel:
https://www.kabeldirect.n...2ecQOeEAQYAiABEgJwWfD_BwE

Maar er zijn hdmi kabels die het signaal optisch via glasvezel doorsturen. Dit zou moeten werken over langere afstanden.
Bedankt! Heb je wel ervaring met actieve HDMI kabels? Enig idee of ze het ook doen als geadverteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 20:44
Ik heb er ooit eentje nodig gehad, van een meter of 30, maar dat was een full Hd scherm. Ik heb dus niet kunnen testen of 4K@60hz ook werkt, maar in principe heeft glasvezel veel minder verlies over lange afstand.

Van anderen heb ik wel gehoord dat het werkt, maar geen idee welke ze toen gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdampkamer
Bedankt! Ik ga kijken of deze oplossing werkt. zodra ik alles binnen heb zal ik even een update sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht stomme vraag maar welke opties, prijzen en ideeen heb je de afgelopen 4 weken al bekeken en waaron voldoen die niet?

En wat misschien ook interessant om te vragen is: waarom 60fps? Welke "noodzaak" is er om in Europa 60fps/Hz aan te sturen?

And thaid said; wil je dat in 4:4:4, 4:2:2 of 4:2:0 doen?

Moet/wil je alleen video? Of ook geluid? Of ook keyboard/mouse? Wat is er mis met een oplossing zoals "kvm over ethernet"?

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 20-10-2022 12:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 15:37

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Als je dan toch zo'n budget hebt, waarom niet voor een AOC HDMI 2.1 kabel gaan? Dan ben je future proof en kan je de kabel laten liggen mocht je ooit gaan upgraden.

https://www.alternate.nl/...ers_Kabel&utm_term=JZZUE0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djdampkamer
MAX3400 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:31:
Allicht stomme vraag maar welke opties, prijzen en ideeen heb je de afgelopen 4 weken al bekeken en waaron voldoen die niet?

En wat misschien ook interessant om te vragen is: waarom 60fps? Welke "noodzaak" is er om in Europa 60fps/Hz aan te sturen?

And thaid said; wil je dat in 4:4:4, 4:2:2 of 4:2:0 doen?

Moet/wil je alleen video? Of ook geluid? Of ook keyboard/mouse? Wat is er mis met een oplossing zoals "kvm over ethernet"?
Zoals ik in mijn post heb gezet heb ik de HDMI repeater oplossing en de steamlink geprobeerd. De redenen waarom het niet voldoet staan erbij.

Ik wil de TV als beeldscherm voor mijn PC gebruiken en die is 60hz. Dus daarom wil ik het op 60hz kunnen gebruiken.

Ik wil alleen video hebben, de rest heb ik al gereed. Je vraag over 4:4:4, 4:2:2 of 4:2:0 zegt me niet zoveel moet ik zeggen. Dat maakt me niet zoveel uit.

Ik ben zelf niet bekend met kvm over internet maar zover ik kan zien is dit veel gecompliceerder dan wat ik probeer te bereiken, namelijk alleen mijn TV als beeldscherm voor mijn PC gebruiken. Alles wat ik kon vinden zou ook een stuk duurder zijn voor het totaalplaatje dan 150 -200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Steam Link of een mini PC met Parsec geprobeerd?
Daar is goed op te gamen, alleen voor film kijken is het niet ideaal omdat je wel een klein beetje artifacting hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdampkamer
Baakster schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:03:
Als je dan toch zo'n budget hebt, waarom niet voor een AOC HDMI 2.1 kabel gaan? Dan ben je future proof en kan je de kabel laten liggen mocht je ooit gaan upgraden.

https://www.alternate.nl/...ers_Kabel&utm_term=JZZUE0
Kan ik deze kabel langs strakke hoeken leggen achter de plint aangezien het glasvezel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 15:37

Baakster

Dislectie enzo... succes!

djdampkamer schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:07:
[...]

Kan ik deze kabel langs strakke hoeken leggen achter de plint aangezien het glasvezel is?
Ik raad het niet aan om een hoek van 90 graden te maken met welke kabel dan ook, maar zeker niet met glas :). Achter een plint zou geen probleem moeten zijn omdat het een dunne kabel is.
Pagina: 1