Testmethode FLAC - 1 uur WAV naar FLAC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgertje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 10:13
@Tomas Hochstenbach
Wat is jullie methode om een wave bestand van 1 uur om te zetten naar flac?

Als ik in Audacity een wave bestand van ruim een uur omzet naar flac (level 8 - wat de traagste zou moeten zijn) dan doet mijn i7-7700 er 35 seconden over. In de diverse tests die jullie uitvoeren doet bijvoorbeeld de i9-12900KS er bijna 2 minuten over.

Enerzijds dus op zoek naar het verschil in methoden, anderzijds wil ik weten hoe mijn i7-7700 zich verhoudt met de nieuwere processors.

Alvast bedankt voor je reactie :)

Age of Empires III - Definitive Edition

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:22

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
@Rutgertje
We voeren in de commandline rechtstreeks een audiobestand aan de encoder (flac.exe), daarvoor gebruiken wij inderdaad ook level 8. Wellicht kan de inhoud van het bestand nog uitmaken voor de duur van het proces? Ons bronbestand is zo te zien bijna 6GB groot.

Hoe dan ook heb ik goed nieuws voor je, want aan die test is de afgelopen tijd niets veranderd. Je kunt de i7 7700K dus gewoon naast nieuwere processors zetten in een vergelijkingstabel, en de scores met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgertje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 10:13
@Tomas Hochstenbach
Dank voor je reactie!

Normaal gesproken is een wave bestand van een uur, indien het CD kwaliteit betreft, iets meer dan 600 Mb.
Ik ben heel benieuwd naar de eigenschappen van dat 6Gb bestand. Dat lijkt meer op 7.1 audio van een BluRay disc of iets dergelijks.

Fijne toevoeging overigens, die testgegevens onder de verschillende componenten.
Ik vertrouw alleen de x265 Staxrip resultaten niet van de i7-7700k
Die lijken namelijk gelijk te zijn met de 12700K, wat natuurlijk heel sterk is. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Rutgertje op 20-10-2022 10:42 ]

Age of Empires III - Definitive Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:22

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Rutgertje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:35:
@Tomas Hochstenbach
Dank voor je reactie!

Normaal gesproken is een wave bestand van een uur, indien het CD kwaliteit betreft, iets meer dan 600 Mb.
Ik ben heel benieuwd naar de eigenschappen van dat 6Gb bestand. Dat lijkt meer op 7.1 audio van een BluRay disc of iets dergelijks.

Fijne toevoeging overigens, die testgegevens onder de verschillende componenten.
Ik vertrouw alleen de x265 Staxrip resultaten niet van de i7-7700k
Die lijken namelijk gelijk te zijn met de 12700K, wat natuurlijk heel sterk is. :?
Ik heb het bestand zelf even niet bij de hand, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Maar het zal ongetwijfeld uitgezocht zijn om een voldoende grote uitdaging voor cpu's te vormen, zodat verschillen zichtbaar blijven.

Aan de x265-test is sinds de laatste test van de 7700K wel iets veranderd, dat kun je zien aan dat 'Codecversie x265' verschilt. Die kun je dus niet met elkaar vergelijken.