Ik ben opzoek naar een zone systeem voor vloerverwarming, nu nog op CV (2008) en later door WP.
Wensen:
- kan zowel CV als WP aansturen
- te koppelen met Home Assistant om daar temp/schema te beinvloeden
- liefst minimalistische thermostaten of alleen temp sensoren. Hoef niet in zones zelf temp fysiek te regelen, kan allemaal via HA en app
- kan 3 zones aansturen
Mogelijke oplossingen:
- Tado.
Gebruiksvriendelijk, goed te koppelen met HA via cloud, maar eigenlijk meer gericht op radiatoren dan puur vv. Loodgieter geeft aan hardware voor vv nog steeds omslachtig te vinden, ook moeten thermostaten bedraad worden aangebracht. Compatibiliteit warmtepomp onduidelijk?
- Plugwise.
Voldoet aan wensen (icm sensoren Jip), maar bedrijf lijkt klein en al eens failliet gegaan?
- Danfoss ally/icon
Wat ouderwetser systeem lijkt het, lijkt te werken met HA maar weinig over te vinden. Totale Kosten onduidelijk tov tado.
- Honeywell Ecotherm
Ook wat ouderwets, lelijke thermostaten, voldoet vlg mij verder wel aan wensen.
Veel topics zijn alweer enige jaren oud dus ook wat tricky om eerlijk te vergelijken.
Wat zouden jullie nu adviseren voor een te verbouwen huis?
Wensen:
- kan zowel CV als WP aansturen
- te koppelen met Home Assistant om daar temp/schema te beinvloeden
- liefst minimalistische thermostaten of alleen temp sensoren. Hoef niet in zones zelf temp fysiek te regelen, kan allemaal via HA en app
- kan 3 zones aansturen
Mogelijke oplossingen:
- Tado.
Gebruiksvriendelijk, goed te koppelen met HA via cloud, maar eigenlijk meer gericht op radiatoren dan puur vv. Loodgieter geeft aan hardware voor vv nog steeds omslachtig te vinden, ook moeten thermostaten bedraad worden aangebracht. Compatibiliteit warmtepomp onduidelijk?
- Plugwise.
Voldoet aan wensen (icm sensoren Jip), maar bedrijf lijkt klein en al eens failliet gegaan?
- Danfoss ally/icon
Wat ouderwetser systeem lijkt het, lijkt te werken met HA maar weinig over te vinden. Totale Kosten onduidelijk tov tado.
- Honeywell Ecotherm
Ook wat ouderwets, lelijke thermostaten, voldoet vlg mij verder wel aan wensen.
Veel topics zijn alweer enige jaren oud dus ook wat tricky om eerlijk te vergelijken.
Wat zouden jullie nu adviseren voor een te verbouwen huis?