victorwees1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:23:
Dank allen! Duidelijk verhaal. M'n router staat praktisch naast de Apple TV en heb nooit WiFi issues gehad. Uiteraard begrijpelijk dat je internet bedraad stabieler draait, onder welke omstandigheid ook. Thread wise heeft het dus geen zin?
'Geen zin' lijkt me vrij zwart-wit.
Verwacht je een HomeKit Hub inclusief Matter in de toekomst grootschaliger in te gaan zetten?
Ik heb nog weinig detail-kennis over werking van Threat.
Maar ook hier geldt in mijn ogen: Je wil de 'core' van je automatisering-oplossing toch bedraad kunnen aansluiten als dat nodig is.
Als we verder naar detail kijken en je toch van plan was wifi te gebruiken zal de transceiver vermoedelijk beter zijn in de Apple TV 2022 Wifi6-AX vs... HomePod Mini. Vermoedelijk ook een van de redenen waarom men de ondersteuning als Hub uit de (mobielere) iPad wil halen.
Ik kan mij indenken dat een snelle respons van en naar zo'n border-router van cruciaal belang is om een goede terugkoppeling te krijgen bij alle HomeKit gebruikers en apparaten. Sommige Thread-geschikte-accessoires (Eve Weather) gebruiken ook Bluetooth om gegevens uit te wisselen. Mogelijk is het uit elkaar kunnen trekken van locatie AppleTV/HomePod Mini dan nog een pluspunt.
"Reach every corner - with a second home hub
Bluetooth has about the same limited range as a regular Wi-Fi signal, but can't be extended with additional repeaters or mesh networking in the current architecture of HomeKit. So if your house is large, features multiple floors and/or floor heating, has an inconvenient layout or is designed in a way that simply hampers your Bluetooth range, you can use a second home hub to help.
Here’s a tip: Make sure your Apple TV is not in a corner or on the floor. Like your Wi-Fi router, Apple TV works best at table height. Consider mounting it on the wall with a wall bracket, which you can find on Amazon.
What’s great about multiple home hubs is that they automatically connect to the HomeKit-enabled accessories within their range. You don’t have to set anything up."
Bron: Website Eve
[
Voor 27% gewijzigd door
Purejet op 20-10-2022 12:10
]