Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:31
Mijn vraag
Ik wil de default video app aanpassen op mijn Poco F3 naar VLC. Die app is al geinstalleerd. Maar de handleidingen die ik lees hoe ik dit zou moeten doen matchen niet met de MIUI interface? Waar kan ik instellen dat ik VLC als default video app will gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
VLC op een Poco F3, MIUI global versie 13.0.8 op Android versie 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende tutorials online waaronder Youtube zoals YouTube: How to Change the Default Video Player App in Android of https://www.androidauthor...lt-apps-android-2-633572/

Allemaal omschrijven ze een optie "default apps" maar die optie zie ik nergens? Kan me niet voorstellen dat dit niet mogelijk is?

[ Voor 4% gewijzigd door Herbiek616 op 19-10-2022 23:37 ]

Beste antwoord (via Herbiek616 op 21-10-2022 14:01)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Dit hoort gewoon te werken. Misschien heb je ooit een keer Mi Video als standaard ingesteld in de bestandsbeheer app. Je kunt dit wijzigen door een video te selecteren, dan op 'meer' te drukken en vervolgens op 'Open in andere app'. Onderaan het app selectie menu 'mijn keuze onthouden' aanvinken en dan VLC kiezen.

En je kunt natuurlijk ook een andere bestandsbeheer app gaan gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
En als je zoekt op wijzigen default apps MIUI 13, krijg je dan wel bruikbare resultaten?
MIUI is een schil die ook het instellingen menu aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
Ook met die zoek optie kwam ik niet direct verder.
Heb zelf het volgende inmiddels gevonden. Onder Settings -> Apps -> Apps beheren en dan rechtsboven 3 puntjes -> Standaard Apps. Daar zie ik "Video afspelen" staan en kies ik voor VLC (die geïnstalleerd moet staan) en geen Mi Video

Ik verwachte vervolgens dat ik in mijn video's afspelen met VLC, maar dat doet die dus nog steeds niet. Ik krijg weer de vraag of MI video toe wil staan tot toegang tot mijn video's op mijn telefoon (maar dat wil ik dus niet!).

Ik kan dus nog steeds geen video's kijken door een video te selecteren vanuit bestandsbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 10:59
Je zal de Mi Video app moeten uitschakelen via adb of een van de tools die dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
GtrCraft schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:55:
Je zal de Mi Video app moeten uitschakelen via adb of een van de tools die dat kan.
Ok, ik begrijp dat dit dus niet met de normale userinterface op de telefoon te regelen is.. krom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 10:59
Herbiek616 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

Ok, ik begrijp dat dit dus niet met de normale userinterface op de telefoon te regelen is.. krom!
Het zou een bug kunnen zijn, maar het zou mij ook niks verbazen dat xiaomi dit forceert.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Dit hoort gewoon te werken. Misschien heb je ooit een keer Mi Video als standaard ingesteld in de bestandsbeheer app. Je kunt dit wijzigen door een video te selecteren, dan op 'meer' te drukken en vervolgens op 'Open in andere app'. Onderaan het app selectie menu 'mijn keuze onthouden' aanvinken en dan VLC kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
RepareerDroid schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:16:

Dit had ik nog niet gevonden en kan idd opgeven dat ik een ander programma wil gebruiken voor afspelen, maar ook al vink ik aan om dit te onthouden: de volgende keer krijg ik wederom de vraag van Mi Video om ff toestemming te geven. Ik moet nu dus bij elke video, meer kiezen -> open in andere app. En dan speelt die idd direct af in VLC (maar wel omslachtig dus).

Kun je me een andere (veilige, geen reclame) bestandsbeheer app aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Keuze genoeg: Amaze File Manager, Material Files, MiXplorer (gratis als je de APK van XDA download), Simple File Manager, Total Commander
Pagina: 1