Zelfklevende dampremmende folie

Pagina: 1
Acties:

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01 09:33
Wij zijn bezig met een aanbouw aan onze woning (onderdeel van een totale renovatie van de woning). Het dak gaan we dit weekend dicht maken, maar gelet op de weersverwachting wil ik voor het isoleren en dakdekken eerst een dampremmende folie plaatsen. Het liefst een zelfklevende omdat we dan eerst even onze aandacht op iets anders kunnen vestigen dan isoleren en dakdekken.

Ik kom na lang zoeken op Rockfol SK II, maar die is nergens te koop. Iemand nog bekend met een alternatief?

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:20
Kun je niet meer vinden op de zoekterm zelfklevend dampscherm?

Ik zie dan Bauder, aludex, Firestone V-gard en alutrix.
Al heb ik geen ervaring met deze dampschermen.

Joe

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ArnoudN schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:41:
Wij zijn bezig met een aanbouw aan onze woning (onderdeel van een totale renovatie van de woning). Het dak gaan we dit weekend dicht maken, maar gelet op de weersverwachting wil ik voor het isoleren en dakdekken eerst een dampremmende folie plaatsen. Het liefst een zelfklevende omdat we dan eerst even onze aandacht op iets anders kunnen vestigen dan isoleren en dakdekken.

Ik kom na lang zoeken op Rockfol SK II, maar die is nergens te koop. Iemand nog bekend met een alternatief?
bedoel je een plat dak?

• ArnoudN
Ja

• ArnoudN
BennieWolters schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:51:
Kun je niet meer vinden op de zoekterm zelfklevend dampscherm?

Ik zie dan Bauder, aludex, Firestone V-gard en alutrix.
Al heb ik geen ervaring met deze dampschermen.
Mijn Google algoritme werkt volgens mij niet helemaal lekker. Ik vind helemaal niets, vandaar mijn oproep hier. Ik ga die van jou even nazoeken.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
zeker als het waterdicht moet zijn plaatsen wij meestal gewoon bitume (als dampremmer)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:06
Is een niet zelfklevende folie en geschikte lijm geen optie?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• ArnoudN
naftebakje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:03:
Is een niet zelfklevende folie en geschikte lijm geen optie?
Zeker, weet je een optie?

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:37
Aludex/Alutrix is zelfklevend. Heb ik zelf (Alutrex - 2dehands restje gekocht) gebruikt op het plat dak van mijn tuinhuis vorig jaar. Is in België nog wel verkrijgbaar bij verschillende aanbieders dus ik veronderstel dat het in Nederland ook wel te vinden is.

• ArnoudN
Horla schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:34:
Aludex/Alutrix is zelfklevend. Heb ik zelf (Alutrex - 2dehands restje gekocht) gebruikt op het plat dak van mijn tuinhuis vorig jaar. Is in België nog wel verkrijgbaar bij verschillende aanbieders dus ik veronderstel dat het in Nederland ook wel te vinden is.
Besteld via een Nederlandse site. Als het goed is dinsdag binnen. Bedankt iedereen voor de tips.

Pagina: 1