Ideeën ombouw meterkast in woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Hi allemaal,

Weet niet of ik hier op de goede plek ben, maar ik ben op zoek naar suggesties voor deze ombouw (zie foto’s) in mijn woonkamer.

In deze ombouw zit de meterkast die vanaf de gang te bereiken is.

Hebben jullie wellicht een goed idee hoe ik / een aannemer dit wat kan verfraaien?

Ben heel benieuwd naar wat jullie idee hierover is! Alvast bedankt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPrVATy1HxZAjFx1pzK6NEDgCgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0VuTO2wgh26DzKIvstNJw1R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjBWsbe6WxsWW013jiCjgyfvPz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHBl2P5Ca3UwInN0Cvnv1WBi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkX-6skrzUmVMWt1ZUWkqWD_CzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QWylSOKf1V8aEM4lyNYFCXH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Hansvd op 19-10-2022 20:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:57
Heb je plattegrond?
Wat een rare plek btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
99ruud99 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:35:
Heb je plattegrond?
Wat een rare plek btw...
Toegevoegd! Wel gek hè?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:45
Doortrekken tot aan plafond? Of Ensuite deuren met kast. Al lijkt het dat niet handig met die 2 schoorstenen(?) aan de andere kant.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 18:50
Wat een rotding zo in de woonkamer.

Ik zou er een design kast omheen maken met een nep deurtje ofzoiets.
Dus zoals hieronder, maar dan is één van de vakken dus eigenlijk de meterkast.
Afbeeldingslocatie: https://www.plaisierinterieur.nl/wp-content/uploads/2021/07/designkasten-hulsta.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.degraafbv.nl/wp-content/uploads/2019/07/Woonkamerkast-op-maat-gemaakt-De-Graaf-Vlaardingen-kast-op-maat-laten-maken.jpg?fit=1600%2C1200&ssl=1

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 18:40
Nee hoor, gok appartement jaren 50, hier ook zoiets. Leiding naar de bovenburen gaat er ook nog langs naarboven. Denk dat dat ooit met 3 × 10 ampère bent begonnen is, en later ge-upgrade naar 16 A stoppen.

Dan was de kamer voorheen a la kamer en suite met een paar schuifdeuren er tussen, en was het minder opvallend geweest in het geheel. Vandaar ook je twee toegangsdeuren vanuit de hal.

Dus idee, kamer en suite herstellen? Scheelt ook weer energie, als je in de niet gebruikte ruimte de kachel uitzet.
Anders, trek het door naar boven, zodat je boven de meterkast een boekenkast, oid kan creëren. Trek er dan ook een paar stopcontacten naar toe (telefoon opladers), of verlichting. En dan bijvoorbeeld glazen planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06:28
Mijn zus heeft ook zoiets in haar huis. Zij heeft er een open kast van laten maken tot aan het plafond. De planken zijn dan dus niet zo diep, maar verder valt het helemaal niet op.
Ziet er best netjes uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Denk dat doortrekken tot aan plafond de enige 'mooie' oplossing is.
Of, de linkerdeur laten vervallen (en suite geweest?) en er een grotere wandkast van maken inderdaad. Wandkast net 2 cm dieper dan dat gekke bouwsel, en dan deuren er voor.

[ Voor 56% gewijzigd door paQ op 19-10-2022 21:32 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
Klopt de plattegrond? Wat heb je aan 2 deuren van de woonkamer naar de gang? Ik zou overwegen om er daar één van weg te doen, dat geeft ook meer opties om iets met een meubel te doen zoals @BennieWolters voorstelt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Xander schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:31:
Klopt de plattegrond? Wat heb je aan 2 deuren van de woonkamer naar de gang?
zullen vroeger 2 vertrekken zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12
paQ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:30:
Denk dat doortrekken tot aan plafond de enige 'mooie' oplossing is.
Of, de linkerdeur laten vervallen (en suite geweest?) en er een grotere wandkast van maken inderdaad. Wandkast net 2 cm dieper dan dat gekke bouwsel, en dan deuren er voor.
Als je er een kastdeurprofiel op maakt en een kunstplant bovenop zet (water ;)) dan lijkt het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
paQ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

zullen vroeger 2 vertrekken zijn geweest
Weer een muurtje ertussen zetten lost ook dit geval "midden in" de ruimte op. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Xander schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Weer een muurtje ertussen zetten lost ook dit geval "midden in" de ruimte op. :+
maar waarom zou je dat willen? 2 'losse' kamers maken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

Glewellyn

is er ook weer.

paQ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:39:
[...]

maar waarom zou je dat willen? 2 'losse' kamers maken weer.
Dan hoef je er maar één warm te stoken, en met de huidige energieprijzen is dat wandje snel terugverdiend :+

Maar serieus, jouw eerdere suggestie om een van de twee deuren weer dicht te maken en dan de meterkast te verstoppen in een mooie wandkast lijkt mij de beste oplossing.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Glewellyn schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

Dan hoef je er maar één warm te stoken, en met de huidige energieprijzen is dat wandje snel terugverdiend :+
Ja dat was vroeger. Van nog voor aardgas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:33
Vensterbank erop en wat bloempotten erop?

Sommige raden aan de ruimte kleiner te maken door er weer een wand erin te zetten, mocht je dat willen zou ik kijken naar een flexibele wand die je nog open kan doen.

[ Voor 67% gewijzigd door mr_evil08 op 19-10-2022 22:24 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
NRJ020 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:43:
Doortrekken tot aan plafond? Of Ensuite deuren met kast. Al lijkt het dat niet handig met die 2 schoorstenen(?) aan de andere kant.
Ik schat in dat dit vroeger een kamer en suite is geweest, met een haard in elke kamer en kasten aan de kant van de deuren. Stijlvolle oplossing is om het daarnaar terug te brengen, met schuifdeuren ertussen zodat je er toch ook als één ruimte kunt gebruiken. Maar daar moet je maar net zin in en tijd & geld voor hebben.
Andere oplossing is inderdaad om een deur dicht te maken en de huidige ombouw te verwerken in een plafondhoge kast met diepe en ondiepe vakken. Is er eventueel ruimte om de meterkast wat meer de hal in te halen? Dus een minder diepe kast te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 19-10-2022 22:30 ]

Pagina: 1