Home Assistant niet meer te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad59
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-12-2024
Mijn vraag
Ik heb Home Assistant draaien op mijn Synology NAS. Deze NAS staat gekoppeld met mijn ziggo netwerk. Ik heb Duckdns om bij HA in te loggen. Nu verander ik van ziggo naar glasvezel van T Mobile.

Omdat mijn ziggo netwerk te zwak is had ik een externe router aangesloten (niet ziggo in bridge gezet). Als ik nu mijn NAS op mijn externe router aansluit kan ik wel bij de NAS komen maar niet bij mijn HA wat op een virtuele machine geinstalleer is. Wat moet ik doen om weer toegang tot HA te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Virtueel machine manager
Docker
Home Assistant
Duckdns
Synology NAS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 18:21

Glewellyn

is er ook weer.

Wat doet DuckDNS in dit verhaal? Probeer je je HomeAssistant te benaderen via het internet?

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:16

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Al geprobeerd ha via ip te benaderen?
Kan je het ip adres aan de lan kant pingen?

[ Voor 37% gewijzigd door revolution-nl op 19-10-2022 19:51 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad59
Ja benader het via mijn laptop. Hiervoor een adres bij duckdns.org gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 18:21

Glewellyn

is er ook weer.

Ad59 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:52:
Ja benader het via mijn laptop. Hiervoor een adres bij duckdns.org gemaakt.
Maar zit je laptop dan niet op hetzelfde netwerk als je NAS?

edit om te verduidelijken waarom ik het niet begrijp:
Om HomeAssistant vanaf je laptop in hetzelfde netwerk te benaderen heb je DuckDNS niet nodig.

Om vanaf het internet te verbinden met HomeAssistant moet je een aantal dingen regelen:
Je moet een verbinding maken met het IP-adres van jouw Ziggo modem, en die moet ingesteld zijn om de binnenkomende berichten door te sturen naar jouw NAS waar HomeAssistant draait.

Het externe (internet) IP adres van jouw Ziggo modem verandert weleens, en als dat nou net gebeurt als jij op pad bent weet je niet wat het nieuwe IP-adres is. Daarom stel je DuckDNS in, dan kan je in plaats van een IP-adres een URL gebruiken, en mocht het IP-adres wijzigen stuurt jouw Ziggo modem een signaaltje aan DuckDNS zodat de vertaling van naam naar IP-adres mee kan wijzigen.

[ Voor 62% gewijzigd door Glewellyn op 19-10-2022 20:24 ]

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:16

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Glewellyn schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:59:
[...]

Maar zit je laptop dan niet op hetzelfde netwerk als je NAS?

edit om te verduidelijken waarom ik het niet begrijp:
Om HomeAssistant vanaf je laptop in hetzelfde netwerk te benaderen heb je DuckDNS niet nodig.

Om vanaf het internet te verbinden met HomeAssistant moet je een aantal dingen regelen:
Je moet een verbinding maken met het IP-adres van jouw Ziggo modem, en die moet ingesteld zijn om de binnenkomende berichten door te sturen naar jouw NAS waar HomeAssistant draait.

Het externe (internet) IP adres van jouw Ziggo modem verandert weleens, en als dat nou net gebeurt als jij op pad bent weet je niet wat het nieuwe IP-adres is. Daarom stel je DuckDNS in, dan kan je in plaats van een IP-adres een URL gebruiken, en mocht het IP-adres wijzigen stuurt jouw Ziggo modem een signaaltje aan DuckDNS zodat de vertaling van naam naar IP-adres mee kan wijzigen.
De kans is groot dat het LAN IP adres van HA bij TS ook gewijzigd is, daarom zou ik eerst proberen om HA via het IP lokaal te benaderen, als dat werkt het WAN IP adres testen, als dit niet werkt portforward checken en daarna pas extern via duckDNS ;)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dkwolf
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-06 19:33
http://homeassistant.local:8123/

Deze werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad59
Nee kan niet met http:// homeassistant.local:8123 niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Zou eerst dat modem eens in bridge zetten. Wellicht conflict met je router? Je hebt nu router achter router.

En heeft je NAS een vast ip adres?

[ Voor 14% gewijzigd door MotorBeast op 20-10-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad59
Dank jullie voor de info. Ik heb HA maar even opnieuw geïnstalleerd, was in een half uurtje gedaan. Staat nu te draaien via mijn externe router.
Pagina: 1