Ik heb hier (nog steeds) een set DM2a's staan. Ik heb ze aangesloten op mijn NAD C350. Mijn computer heb ik aangesloten op de versterker, op de CD-ingang (ik heb ook een Disc ingang, FYI). De output van de geluidskaart (SB Awe64SE) in Windows heb ik als volgt staan : alles op max, behalve de algemene regeling, die staat op 1/3 ongeveer.
Nu heb ik het volgende probleem. Mijn linkerspeaker geeft de bass-toon niet weer. De speaker gaat wel op en neer, maar geeft gewoon veel en veel minder geluid dan de andere speaker.
Een aantal dingen heb ik al geprobeerd:
1) Uit fase? Ik heb de kabels op meerdere manieren geprobeerd
2) Links en rechts op de versterker omgedraaid
3) Links en rechts op de speakers omgedraaid
4) Links en rechts van de CD-ingang omgedraaid
5) Positie van de speakers omgedraaid
6) Kabels volledig omgewisseld
Nog steeds blijft het probleem. Mij lijkt zelf niet dat de speaker is opgeblazen. Het is onopgemerkt gebeurt (ik merkte het bij toeval). Van de buitenkant ziet de speaker er nog goed uit. De beweging van de konus is hetzelfde als de andere speaker, die het wel goed doet. Ook als ik zelf de speaker naar achter druk, voelt dat normaal. Wat is hier dan het probleem?
Nu heb ik het volgende probleem. Mijn linkerspeaker geeft de bass-toon niet weer. De speaker gaat wel op en neer, maar geeft gewoon veel en veel minder geluid dan de andere speaker.
Een aantal dingen heb ik al geprobeerd:
1) Uit fase? Ik heb de kabels op meerdere manieren geprobeerd
2) Links en rechts op de versterker omgedraaid
3) Links en rechts op de speakers omgedraaid
4) Links en rechts van de CD-ingang omgedraaid
5) Positie van de speakers omgedraaid
6) Kabels volledig omgewisseld
Nog steeds blijft het probleem. Mij lijkt zelf niet dat de speaker is opgeblazen. Het is onopgemerkt gebeurt (ik merkte het bij toeval). Van de buitenkant ziet de speaker er nog goed uit. De beweging van de konus is hetzelfde als de andere speaker, die het wel goed doet. Ook als ik zelf de speaker naar achter druk, voelt dat normaal. Wat is hier dan het probleem?
Mother, will they like this song?