Afwerking tussen tegel en deurkozijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Hi Tweakers,

In mijn nieuwbouwwoning op het toilet mis ik nog afwerking tussen de muurtegels en het deurkozijn. Volgens mij zitten hier wel wat handige en creatieve mensen op het forum die mij hierin kunnen adviseren.

De muur is behangen en geschilderd. De spleet tussen de muurtegel en het deurkozijn is ook wit geschilderd (zefde kleur als het behang). Dit zou je echter niet zeggen als je het ziet - zie de foto's.

De spleet is volgens mij te groot om te kitten. Wat zijn jullie ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCvdq5Xw9myGAdCijK4oPnBRe7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHoS17lqZnWVUqom9XHszFAw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aq9s50oAgiSu9jnJGoVVM1JyPdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1NZ5ddE40vXGFQLJ0PYxhoT.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@SixFo
Met een goede flexibele acrylaatkit of siliconenkit kan dat prima.
Siliconen als je dezelfde kit wil gebruiken als wat er al zit. Acrylaat als je hem wil meeverven met het kozijn.
Ik heb wel grotere spleten gekit dus ik zie geen probleem.

Eventueel kan je ook een mooi afwerklat tegen je kozijn zetten, maar dat wordt niet mooier denk ik.

[ Voor 54% gewijzigd door chrisborst op 19-10-2022 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Ook ik denk dat dit prima te kitten valt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb grotere naden afgekit, eventueel met rugvulling. Maar als ik op de foto moet afgaan dan moet dat zo geen probleem zijn.

Voor het beste resultaat acrylaatkit (anti-crack), goed laten droger en likje verf overheen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
chrisborst schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:26:
@SixFo
Met een goede flexibele acrylaatkit of siliconenkit kan dat prima.
Siliconen als je dezelfde kit wil gebruiken als wat er al zit. Acrylaat als je hem wil meeverven met het kozijn.
Ik heb wel grotere spleten gekit dus ik zie geen probleem.

Eventueel kan je ook een mooi afwerklat tegen je kozijn zetten, maar dat wordt niet mooier denk ik.
Bedankt voor je reactie! Een rand van pak 'm beet 2-3 cm is dus wel te kitten? Of doel je op het randje net naast de tegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23
Waarom heeft de tegelzetter dit niet afgewerkt? Op basis van opmerking na mij, inderdaad waarom is dit geen opleverpunt?
Maar mij lijkt inderdaad ook geen probleem.

[ Voor 28% gewijzigd door Driek op 20-10-2022 13:39 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:14

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Driek schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:27:
Waarom heeft de tegelzetter dit niet afgewerkt?
Maar mij lijkt inderdaad ook geen probleem.
om dat een tegelzetter tegels zet (of eigenlijk plakt) en een kitter kitnaden zet. sommige kunnen beide goed, maar dat is zeker niet standaard.
wel raar dat de bouwer er geen oplossing voor heeft gegeven, dit zou normaal een opleverpunt zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 20-10-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Daar had de kitter even langs moeten gaan, eigenlijk een opleverpunt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:10
Daar had eigenlijk een heel smal strookje tegel in gemoeten en dan afkitten.

Snap nooit dat Bouwers dit soort randjes niet voorkomen...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:13
Is dit over de hele lengte nagenoeg dezelfde breedte? Zo ja dan zou ik er een wit latje in lijmen net iets dikker dan de tegel en net iets dunner dan de deurlijst. Daarna strak afkitten.

Als de deurlijst ook een profiel bevat kun je met een leuk hoeklatje nog los gaan. Maar daar lijkt het niet op.

[ Voor 24% gewijzigd door Cobb op 20-10-2022 20:23 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:14

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Makrolon schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:53:
Daar had eigenlijk een heel smal strookje tegel in gemoeten en dan afkitten.
Dat nooit, in dit geval de tegel minder kort snijden kan wel :+
Probleem is dat tegelzetters op de nieuwbouw maar beperkt tijd krijgen van hun baas en dus alles 1 maat snijden. en dan mag de kitter het veder oplossen. (die dit huis dus is vergeten)

ohw wacht, je bedoeld haaks op de huidige tegel, opzich kan dat, maar dat doen ze nooit ivm breken en weer tijd bouwers maken deze details ivm de stelmogelijkheden een deur die niet past is erger in hun boek. dat kost geld, nu hoeven ze alleen maar naar gezeur te luisteren. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door twain4me op 20-10-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:10
twain4me schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Dat nooit, in dit geval de tegel minder kort snijden kan wel :+
Probleem is dat tegelzetters op de nieuwbouw maar beperkt tijd krijgen van hun baas en dus alles 1 maat snijden. en dan mag de kitter het veder oplossen. (die dit huis dus is vergeten)

ohw wacht, je bedoeld haaks op de huidige tegel, opzich kan dat, maar dat doen ze nooit ivm breken en weer tijd bouwers maken deze details ivm de stelmogelijkheden een deur die niet past is erger in hun boek. dat kost geld, nu hoeven ze alleen maar naar gezeur te luisteren. ;)
Ja dat laatste bedoelde ik, als ze dat eerst hadden gedaan en dan pas de tegel haaks we op hadden ze m iets breder kunnen maken.

Alsnog geen gezicht maar dan hadden ze nu geen gezeur gehad :p

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Ze hoeven toch niet strokend te plakken, dus een beetje tegelzetter was dan met een halve tegel ipv hele begonnen en kwam dan zo prima uit in dit hoekje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33
Aftapen op tegel, acrylaatkit ertussen, afstrijken, na droogtijd (na 5 minuten overschilderbaar bestaat) even laagje verf erover en klaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door FrankSpin op 14-07-2023 22:48 ]

Pagina: 1