Micron naamsconventie memory (Die Revision)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:47
Ik zit naar de volgende bankjes te kijken
  • MTA18ASF4G72AZ-3G2R
  • MTA18ASF4G72AZ-3G2F1R
  • MTA18ASF4G72AZ-3G2B1R
Op de detailspagina van Crucial staat overal dezelfde specs.
Via de Micron documentatie leer ik dat dit de "die revision" is.

Maar daarmee nog niet superveel verder.
Ik neem aan dat de "R" bij het eerste item dit gewoon staat voor "Retail" en dus dat de voorgaande items (aka: B1" bij die andere optioneel zijn).

De "B" en "F" blijft dan nog steeds wazig. Is dit oplopend? zijn er ook "C", "D" en "E" geweest?

Iemand meer ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je kijkt naar server geheugen op JEDEC snelheden zoals DDR4-3200 CL22 (Micron 32GB DDR4-3200 ECC UDIMM 2Rx8 CL22), dan zoek je niet naar strakke timings of die revision.

Als je naar 2x 8GB DDR4-3600 CL16, DDR4-4000 CL16,... kijkt, dan kan je aan de hand van de timings zien welke latjes Samsung 8Gb B die. Die revision is niet alleen van de fabrikant afhankelijk, maar ook van de density: 8Gb of 16 Gb.

Buildzoid praat al snel 2 uren over het kiezen van geheugenlatjes en hoe je aan de hand van de timings kan zien welke die revision van welke fabrikant onder de heatspreaders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:47
Er zitten daar 16Gb chips op en die zijn er alleen in revisies B, E en F. Zie ook plaatje hieronder (de 8Gb chips zijn er bijvoorbeeld in meer revisies: A, B, D, G, E, H, J en R).

De 'R' bij het bovenste voorbeeld staat inderdaad voor Retail en niet voor een die revisie want er bestaat geen Rev. R van de 16Gb chips.
Ga er vanuit dat ze van voren beginnen te tellen, dus er was eerst een Rev. B en die werd gewijzigd naar E en daarna F.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyP6wZ95iquEGA-MXkjgausNYuw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h1ur8MAUe0V17vm22AzT29Ni.png?f=user_large

Hoger wil overigens niet zeggen dat het voor de gebruiker per se beter is (een efficiënter productieproces betekent niet dat je als gebruiker strakkere timings kunt instellen). Wel zouden dergelijke DIMMs met hetzelfde typenummer met elkaar moeten kunnen samenwerken op JEDEC-settings.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:47
Top thanks!
De "3G2R" is sowieso niet verkrijgbaar en de "3G2F1R" en "3G2B1R" kosten hetzelfde.
Dan gaan we maar voor de "F".

Ik was in ieder geval niet van plan om timings te tweaken. Zoals Rapture aangeeft is het voor een server.