Buffer problemen bij 2 gelijktijdige IPTV streams

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsalmelo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-04 15:28
Mijn vraag
Tegenwoordig maken wij thuis gebruik van een IPTV dienst waarbij wij 2 gelijktijdige connecties mogen open hebben staan. Zodoende keken wij gisteren op een Xiaomi Mi box S(4k versie) en een iPhone 12 2 streams. Wanneer beide apparaten een stream weergeven beginnen ze beide flink te bufferen. Wanneer ik de stream op de iPhone afsloot speelde de Mi box de stream weer soepel af.

Relevante software en hardware die ik gebruik
hardware: iPhone 12 / Xiaomi Mi Box S, TP-link archer c7 router, genexis glasvezel modem. 1Gbs down/up verbinding. Beide apparaten zitten op een WiFi verbinding. de Mi Box heb ik al eens bedraad aangesloten maar deze reageerde hier vreemd op (veel systeem crashes).
software: Smart IPTV app (Mi box), PerfectIPTV app (IOS), m3u+ stream

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb iets gelezen over SQM, maar dat dit meer voor games is. Mijn huidige router ondersteund dit standaard niet, maar ik ben bereid een andere router te kopen mocht het probleem zich hierin bevinden.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en of er wat aan te doen valt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:16
Ik zou eerst proberen je draadloos uit te sluiten.
Kan je niet 2 bedrade apparaten gebruiken voor de test en hierop beide een stream starten.

Verder.... zitten beide apparaten op 2.4 Ghz? of beide op 5 Ghz?
Kan je eventueel proberen het ene apparaat op 2.4 te zetten en de andere op 5? Hiermee voorkom je dat de apparaten elkaar in de weg zitten op dezelfde band.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoek eens op "kanalenlijst hans"; dan heb je een referentieset met kanalen en m3u; allicht kan je dan zien / merken wat het verschil is.

Voor IPTV kan je over het algemeen gewoon contact zoeken met de kabelaar/aanbieder zoals een Canaal Digitaal voor ondersteuning; neem aan dat de m3u door de provider correct & gecontroleerd aan jou is aangeleverd?

/Edit: mmm, lijkt erop dat ik die lijst niet meer kan vinden / afspelen

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 19-10-2022 15:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsalmelo
GarBaGe schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:21:
Ik zou eerst proberen je draadloos uit te sluiten.
Kan je niet 2 bedrade apparaten gebruiken voor de test en hierop beide een stream starten.

Verder.... zitten beide apparaten op 2.4 Ghz? of beide op 5 Ghz?
Kan je eventueel proberen het ene apparaat op 2.4 te zetten en de andere op 5? Hiermee voorkom je dat de apparaten elkaar in de weg zitten op dezelfde band.
Dan zal ik even opzoek moeten naar een m3u Player voor Windows, maar die zullen er vast zijn.

Beide apparaten zaten op 5Ghz op het moment van testen, maar ik kan de verschillende banden natuurlijk eens proberen. Ook kan ik nog een poging wagen om de mi box bedraad stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsalmelo
MAX3400 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:25:
Zoek eens op "kanalenlijst hans"; dan heb je een referentieset met kanalen en m3u; allicht kan je dan zien / merken wat het verschil is.

Voor IPTV kan je over het algemeen gewoon contact zoeken met de kabelaar/aanbieder zoals een Canaal Digitaal voor ondersteuning; neem aan dat de m3u door de provider correct & gecontroleerd aan jou is aangeleverd?

/Edit: mmm, lijkt erop dat ik die lijst niet meer kan vinden / afspelen
De streams zijn wel stabiel wanneer ik ze maar op 1 apparaat gelijktijdig afspeel, maar wellicht kan ik nog naar tips vragen bij de aanbieder.