Onlangs ben ik van een Vega 64 overgegaan naar eerst een 3060Ti, daarna naar een 3080Ti (2 weken) en bij beide Nvidia kaarten ervaarde ik hetzelfde probleem. Ik heb namelijk 3 schermen die ik wil gebruiken waarvan 1 (een TV scherm) sporadisch, indien mijn vriendin een film wilt kijken. De 2 monitoren zijn 28" 4K 144Hz samsung G7's (GSync & Freesync comp.) en de TV is een oudere Sony Bravia welk op een HDMI van 5m aangesloten staat op 1080p 60Hz. Als ik alleen mijn 2 G7's aansluit via DP kabel en vervolgens de Sony met HDMI kan ik ten alletijden maar max. 2 schermen gebruiken van de 3, de sony word binnen de Nvidia control panel aangegeven als zwart/donkergrijs (waar je de schermen kan zien en op welke poort ze aangesloten zijn) en de G7's als groen. De Sony staat bij default uitgevinkt en als ik hem wil aanvinken wordt er automatisch een van de G7's uitgevinkt, als ik vervolgens de uitgevinkte scherm weer wil aanvinken wordt er weer een ander scherm uitgevinkt. Dit probleem heb ik nooit ervaren bij de AMD setup en ervaar ik pas nu bij de Nvidia setup.
Ik heb veel video's bekeken waar dit dan aan zou moeten liggen, maar in allen blijken ze gewoon ten alletijden 3 schermen te kunnen gebruiken. Allemaal staan ze op groen zegmaar en kan PhysX bijv. gebruikt worden over 3 schermen. Als ik PhysX wil gebruiken over 3 schermen staat er een error bericht waar ik eigenlijk niks mee kan (ZIE EDIT!), dus ik vermoed echt dat het probleem is dat de Sony bij mij aangegeven staat met een zwart/donkergrijs icoontje in de Nvidia control panel, ookal is mij niet duidelijk wat daarvan de betekenis is.
Het probleem blijft aanwezig met nieuwe en oudere drivers en ook als ik de windows settings/properties probeer te veranderen. HDR staat overigens ook uit op alle schermen.
Iemand een idee wat de icoon kleuren betekenen en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Mocht het gewenst zijn kan ik proberen screenshots te maken.
EDIT: als ik bijv. de surround setting veranders in PhysX van 1x2 naar 1x3 krijg ik de error!
Ik heb veel video's bekeken waar dit dan aan zou moeten liggen, maar in allen blijken ze gewoon ten alletijden 3 schermen te kunnen gebruiken. Allemaal staan ze op groen zegmaar en kan PhysX bijv. gebruikt worden over 3 schermen. Als ik PhysX wil gebruiken over 3 schermen staat er een error bericht waar ik eigenlijk niks mee kan (ZIE EDIT!), dus ik vermoed echt dat het probleem is dat de Sony bij mij aangegeven staat met een zwart/donkergrijs icoontje in de Nvidia control panel, ookal is mij niet duidelijk wat daarvan de betekenis is.
Het probleem blijft aanwezig met nieuwe en oudere drivers en ook als ik de windows settings/properties probeer te veranderen. HDR staat overigens ook uit op alle schermen.
Iemand een idee wat de icoon kleuren betekenen en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Mocht het gewenst zijn kan ik proberen screenshots te maken.
EDIT: als ik bijv. de surround setting veranders in PhysX van 1x2 naar 1x3 krijg ik de error!