Tekening met watervaste stift beschermen tegen vervagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-10 16:17
Ik heb hier een A4 met daarop een tekening met watervaste stift. Deze willen we inlijsten en aan de muur hangen maar ik ben bang dat de tekening in de loop van de tijd gaat vervagen.

Wat kan ik hier het beste tegen doen? Zou UV werende folie helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:30
Plastificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Haarlak erover spuiten? (of een spuitbus met fixeermiddel)

[ Voor 43% gewijzigd door pagani op 19-10-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Sorry verkeerd uitgelegd.. met vervagen bedoel ik dat de kleur langzaam verdwijnt door leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wauskoek schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:41:
Sorry verkeerd uitgelegd.. met vervagen bedoel ik dat de kleur langzaam verdwijnt door leeftijd.
Dan fixeerspray kopen en inspuiten. Als je extra bescherming wilt de tekening achter goed glas plaatsen (museumglas, wat UV blokkeert)

Als je iets wilt fixeren wat héél dierbaar is wel even met hetzelfde papier en stift even een kladdertje maken en daarop testen. Dan weet je of het goed pakt/niet gaat uitlopen.

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 19-10-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
pagani schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Dan fixeerspray kopen en inspuiten. Als je extra bescherming wilt de tekening achter goed glas plaatsen (museumglas, wat UV blokkeert)

Als je iets wilt fixeren wat héél dierbaar is wel even met hetzelfde papier en stift even een kladdertje maken en daarop testen. Dan weet je of het goed pakt/niet gaat uitlopen.
Museumglas klinkt inderdaad goed want ik spuit het liefst niks op de sketch! :) Zal hier eens naar kijken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
Eigenlijk wilde ik posten om ook museumglas te noemen. Maar gezien dat al gedaan is post ik eigenlijk alleen nog maar omdat ik benieuwd ben naar het werk dat je wil beschermen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet hoe geweldig het is, maar een paar kopietjes van trekken en die aan de muur hangen en het origineel opbergen?
Niemand die het verschil ziet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
Wormaap schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:12:
Eigenlijk wilde ik posten om ook museumglas te noemen. Maar gezien dat al gedaan is post ik eigenlijk alleen nog maar omdat ik benieuwd ben naar het werk dat je wil beschermen :)
Sketch van Matt Groening

Kopie ophangen zou kunnen maar het gaat toch om het origineel ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1b7BSvupEXT9TQlQLIfaOdeRok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFiZMNVw1uonOwbOTiN8IgQs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
wauskoek schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:12:
[...]
Kopie ophangen zou kunnen maar het gaat toch om het origineel ;)
Als hij een mooi plekje in het huis krijgt zou ik zeker overwegen om hem in te laten lijsten door een goede lijstenmaker. Met een mooi bijpassend passepartout en inderdaad het UV werend museumglas komt hij dan goed tot zijn recht.
Pagina: 1