Msi geforce RTX 2080 ti gaming x trio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-05 11:50
Hoi allen.

Met behulp van tweakers een paar maanden geleden een mooie pc in elkaar gezet.

Destijds er voor gekozen om geen gpu toe te voegen ivm dure prijzen en dat het niet echt nodig was. Nu komen er echter een paar leuke games uit en wil ik graag toch een gpu aanschaffen.

Ik kan van iemand een Msi geforce rtx 2080 ti gaming x trio overnemen. De vraag is alleen of dit het nog waard is (toch al iets ouder) of dat ik beter voor een nieuwer model kan gaan.

Mijn pc ziet er momenteel zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqN6XewJ16HHthYCljnffZNOpQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IZLhe0UV7ZX3SmMm0eYEaA3.jpg?f=fotoalbum_large

De vraagprijs zal rond de 500 eu zijn. Daarnaast vraag ik mij af of de huidige voeding wel voldoende is als ik een gpu toevoeg.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 2080ti komt nog heel lekker mee hoor. Hij is dan weliswaar wat ouder, maar de 4000 serie gaat toch niet interessant zijn als je nu kijkt naar een kaart van 500 euro, want die dingen kosten gewoon heel veel meer.
Voor ~500 zit je nu nieuw op een 3060ti. En die is langzamer dan die 2080ti in veel gevallen.

Ik denk niet dat je een miskoop doet, tenzij je bereidt bent veel meer uit te geven (lees, minstens het dubbele voor iets dat echt sneller is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:22

Thomg

Aww yiss

500 euro is teveel, wetende dat een 6800 sneller is voor niet veel meer.

uitvoering: ASUS TUF Gaming Radeon RX 6800 OC Edition

Ik verwacht 30% korting te krijgen op een equivalente nieuwe kaart, dus als we uitgaan dat 2080Ti == 6800 dan verwacht ik dat deze 580 * 0.7 = 406 -> ~410 euro kost.

Voor 500 dus hard pass.

Anders wil ik nog wel een 2080 aan je slijten voor 400. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 19-10-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
Thomg schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:37:

Ik verwacht 30% korting te krijgen op een equivalente nieuwe kaart, dus als we uitgaan dat 2080Ti == 6800 dan verwacht ik dat deze 580 * 0.7 = 406 -> ~410 euro kost.

Voor 500 dus hard pass.

Thanks voor de snelle reactie. Er valt wel nog iets aan de prijs te doen dus ik was zelf aan het denken om inderdaad max 400 te geven.

Maar is het (los van de prijs) verstandig om een oudere/gebruikte kaart aan te schaffen of dan toch even iets meer neer leggen voor een nieuwere.. blijft lastig haha.

Zal vooral zijn voor games zoals de nieuwe CoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
TERW_DAN schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:33:
Een 2080ti komt nog heel lekker mee hoor. Hij is dan weliswaar wat ouder, maar de 4000 serie gaat toch niet interessant zijn als je nu kijkt naar een kaart van 500 euro, want die dingen kosten gewoon heel veel meer.
Voor ~500 zit je nu nieuw op een 3060ti. En die is langzamer dan die 2080ti in veel gevallen.

Ik denk niet dat je een miskoop doet, tenzij je bereidt bent veel meer uit te geven (lees, minstens het dubbele voor iets dat echt sneller is).
Nee ik wilde inderdaad rond de 400 max uitgeven. Het is meer een pc waarop ik met programma’s werk die op de cpu draaien, dus het is eens een game ernaast maar niet het hoofddoel. Vandaar dat ik geen duizend euro wil besteden.

Goed om te horen dat het dus wel nog goede kaart is ondanks dat die iets ouder is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Kisajera schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Thanks voor de snelle reactie. Er valt wel nog iets aan de prijs te doen dus ik was zelf aan het denken om inderdaad max 400 te geven.

Maar is het (los van de prijs) verstandig om een oudere/gebruikte kaart aan te schaffen of dan toch even iets meer neer leggen voor een nieuwere.. blijft lastig haha.

Zal vooral zijn voor games zoals de nieuwe CoD
Niks mis met een 2e handse kaart. Je krijgt "korting" door een ouder product te kiezen, dus minder garantie, mogelijke slijtage van fans en natuurlijk slechtere perf/W. Of dat het dan waard is, is aan jou.

Of de 2080Ti beter of slechter is, kan je benchmarks opzoeken.
Helaas is MWII nog niet uit (de vernieuwde versie), recente game met dezelfde engine is vanguard. Er van uitgaande dat perf scaling per architectuur vergelijkbaar is kan je dus kijken naar vanguard.

Gamegpu laat heel overzichtelijk de scaling zien, zie hier.
https://gamegpu.com/actio...uty-vanguard-test-gpu-cpu

Het lijkt licht AMD favoured te zijn, maar let op dat de 2080Ti zich meet met een 6700XT en 3060Ti op 1440p. Kijk even hoe duur deze kaarten zijn en dan zie je hoe "waard" de 2080Ti het voor jou gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:34

OMD

Thomg schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Niks mis met een 2e handse kaart. Je krijgt "korting" door een ouder product te kiezen, dus minder garantie, mogelijke slijtage van fans en natuurlijk slechtere perf/W. Of dat het dan waard is, is aan jou.

Of de 2080Ti beter of slechter is, kan je benchmarks opzoeken.
Helaas is MWII nog niet uit (de vernieuwde versie), recente game met dezelfde engine is vanguard. Er van uitgaande dat perf scaling per architectuur vergelijkbaar is kan je dus kijken naar vanguard.

Gamegpu laat heel overzichtelijk de scaling zien, zie hier.
https://gamegpu.com/actio...uty-vanguard-test-gpu-cpu

Het lijkt licht AMD favoured te zijn, maar let op dat de 2080Ti zich meet met een 6700XT en 3060Ti op 1440p. Kijk even hoe duur deze kaarten zijn en dan zie je hoe "waard" de 2080Ti het voor jou gaat zijn.
Dat klopt niet helemaal wat je zegt. De 2080ti presteert ongeveer gelijk aan een 3070. De 3060ti is ongeveer een procent of 10 langzamer overall dan een 3070. Dat is nogal een behoorlijk verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-3060-ti-founders-edition/images/relative-performance_2560-1440.png

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 19-10-2022 12:18 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

OMD schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Dat klopt niet helemaal wat je zegt. De 2080ti presteert ongeveer gelijk aan een 3070. De 3060ti is ongeveer een procent of 10 langzamer overall dan een 3070. Dat is nogal een behoorlijk verschil.

[Afbeelding]
Je mist het gedeelte waar ik enkel en alleen kijk naar Vanguard omdat het spel is die TS benoemd* ;)

* zelfde engine...

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 19-10-2022 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Thomg schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Je mist het gedeelte waar ik enkel en alleen kijk naar Vanguard omdat het spel is die TS benoemd* ;)

* zelfde engine...
Ik doe mijn best om op die site alles te kunnen vinden (wat een verschrikkelijke website, ik twijfel over cijfers maar goed) maar ik kom alleen op dit uit 2560x1440:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajLyiTkudkuJGRG1LM2PYQyb1fY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PL2wQIw1KRDpmc24Zy3ZCdM6.png?f=user_large

Dat scheelt dus een procent of 10.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Met legenda's

https://i.snipboard.io/K3kEsu.jpg

Geen idee op hoe je bent uitgekomen wat jij gescreenshot hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Thomg schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:26:
Met legenda's

https://i.snipboard.io/K3kEsu.jpg

Geen idee op hoe je bent uitgekomen wat jij gescreenshot hebt.
Ah, ik keek gewoon bij Modern Warfare 2. Engines tussen games mag je sowieso nooit vergelijken. Het zegt helemaal niets dat een zelfde engine wordt gebruikt. Je weet namelijk niet wat er is toegevoegd of veranderd.
Over het algemeen in de hele linie van games gezien klopt die techpowerup wel, het scheelt een procent of 10 met de 3060ti. Ik ben ook van mening dat er echt wel een paar spellen bij zitten (zoals Vanguard) waarbij het verschil kleiner is :)

YouTube: RTX 3060 Ti vs RTX 2080 Ti - Test in 10 Games l 4K l

[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 19-10-2022 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou liever een nieuwe uitvoering: Sapphire Pulse Radeon RX 6750 XT
Kopen. Dan zit je qua prestaties ~gelijk, maar heb je een nieuwe GPU met volle consumentengarantie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thomg schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:37:

Voor 500 dus hard pass.

Dat is ook een goede optie. Jr. heeft de RTX3080 TUF. goed kaartje

@Thomg ;w

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
Thnx voor de adviezen. Ik kan hem voor 400 euro overnemen. Denk dat ik dag ga doen, er zijn iets betere maar dan zit je toch weer makkelijk 200 euro hoger. Wat ik uit de testen zie die jullie gedeeld hebben is het nog steeds een prima kaart.

Nu nog even kijken of de kaart op het moederbord past en of ik een andere voeding nodig heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hackus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:19:
Ik zou liever een nieuwe uitvoering: Sapphire Pulse Radeon RX 6750 XT
Kopen. Dan zit je qua prestaties ~gelijk, maar heb je een nieuwe GPU met volle consumentengarantie
6750XT is doo-doo value als de 6800 goedkoper is lol ;w
OMD schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:09:
[...]

Ah, ik keek gewoon bij Modern Warfare 2. Engines tussen games mag je sowieso nooit vergelijken. Het zegt helemaal niets dat een zelfde engine wordt gebruikt. Je weet namelijk niet wat er is toegevoegd of veranderd.
Over het algemeen in de hele linie van games gezien klopt die techpowerup wel, het scheelt een procent of 10 met de 3060ti. Ik ben ook van mening dat er echt wel een paar spellen bij zitten (zoals Vanguard) waarbij het verschil kleiner is :)

YouTube: RTX 3060 Ti vs RTX 2080 Ti - Test in 10 Games l 4K l
Dat zegt het zeker wel. Je kan er geen directe performance nummers uithalen, maar engines geven wel duidelijk aan wat de trend is, specifiek, hoe AMD tegen Nvidia verhoud en hoe goed een generatie performed.
Ik weet vrij zeker dat je relatief vergelijkbare performance gaat krijgen.

Uitzondering daar gelaten als ze iets wilds anders doen, maar niks indiceert dit.

Aangezien MW2 IW 9.0 is en Vanguard IW 8.0 is dit "close enough".
Heb je toevallig naar MW2 remastered gekeken?
Volgens gamegpu gebruikt deze IW 7.0 ->
Call of Duty Modern Warfare 2 Remastered был разработан студией Infinity Ward и использует в своей основе IW engine 7.
Hier kijkende is er een erg groot verschil tussen 7.0 en 8.0, maar niet echt tussen 8.0 en 9.0.

Even heel bot gezegd.
Jouw meningen zijn leuk, maar worden in geen enkele vorm onderbouwd door harde feiten (of goede onderbouwing in het algemeen).
Kisajera schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:16:
Thnx voor de adviezen. Ik kan hem voor 400 euro overnemen. Denk dat ik dag ga doen, er zijn iets betere maar dan zit je toch weer makkelijk 200 euro hoger. Wat ik uit de testen zie die jullie gedeeld hebben is het nog steeds een prima kaart.

Nu nog even kijken of de kaart op het moederbord past en of ik een andere voeding nodig heb
400 euro is een prima deal!
Voeding is ook voldoende en het zou gewoon moeten passen!
Misschien dat case clearance een issue is, maar bij een PC-O11 is dat een non-issue :)

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 19-10-2022 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Thomg schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:34:
[...]

6750XT is doo-doo value als de 6800 goedkoper is lol ;w

[...]

Dat zegt het zeker wel. Je kan er geen directe performance nummers uithalen, maar engines geven wel duidelijk aan wat de trend is, specifiek, hoe AMD tegen Nvidia verhoud en hoe goed een generatie performed.
Ik weet vrij zeker dat je relatief vergelijkbare performance gaat krijgen.

Uitzondering daar gelaten als ze iets wilds anders doen, maar niks indiceert dit.

Aangezien MW2 IW 9.0 is en Vanguard IW 8.0 is dit "close enough".
Heb je toevallig naar MW2 remastered gekeken?
Volgens gamegpu gebruikt deze IW 7.0 ->

[...]

Hier kijkende is er een erg groot verschil tussen 7.0 en 8.0, maar niet echt tussen 8.0 en 9.0.

Even heel bot gezegd.
Jouw meningen zijn leuk, maar worden in geen enkele vorm onderbouwd door harde feiten (of goede onderbouwing in het algemeen).

[...]
Ik moet er even van uit gaan dat je bedoelt over FPS en niet over het engine verhaal anders heb je een punt, daar had ik bronnen bij kunnen zoeken maar ik was echt in de veronderstelling dat dat meer common knowledge was.

En nee, ik keek niet naar Modern Warfare remastered. De site die je zelf aanhaalt heeft ook gewoon de nieuwe MW2 getest:
https://en.gamegpu.com/ac...rfare-2-beta-test-gpu-cpu
En ja, het is beta dan zou het beter moeten lopen op nieuwere kaarten.
Even heel bot gezegd.
Dit vind ik niet zo netjes van je en had je anders kunnen oplossen. Let daar een beetje op, je had ook kunnen vragen voor bronnen voor precies hetgeen wat je bedoelt want enkel het engine verhaal heb ik geen bron bij geplaatst maar de rest wel dus ik weet niet zo goed wat de issue is. Je onderbouwt zelf namelijk ook echt bijster weinig ;)

[ Voor 102% gewijzigd door OMD op 19-10-2022 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

OMD schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:20:
[...]

Ik moet er even van uit gaan dat je bedoelt over FPS en niet over het engine verhaal anders heb je een punt, daar had ik bronnen bij kunnen zoeken maar ik was echt in de veronderstelling dat dat meer common knowledge was.

En nee, ik keek niet naar Modern Warfare remastered. De site die je zelf aanhaalt heeft ook gewoon de nieuwe MW2 getest:
https://en.gamegpu.com/ac...rfare-2-beta-test-gpu-cpu
En ja, het is beta dan zou het beter moeten lopen op nieuwere kaarten.
Aha, blijkbaar is er een open beta.
Ik liep te koekeloeren naar de MW2 campaign results van gamegpu, duidelijk.

In dat geval is duidelijk dat de 2080Ti een milde lead heeft over de 3060Ti en 6700XT.
Even heel vlot gekeken naar resolutie scaling geeft me het vermoeden dat IW 9.0 meer nadruk legt op een sterke bandbreedte van het geheugen, daar blinkt de 2080Ti aardig in uit vergeleken met de andere 2.
OMD schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:20:
[...]
Dit vind ik niet zo netjes van je en had je anders kunnen oplossen. Let daar een beetje op, je had ook kunnen vragen voor bronnen voor precies hetgeen wat je bedoelt want enkel het engine verhaal heb ik geen bron bij geplaatst maar de rest wel dus ik weet niet zo goed wat de issue is. Je onderbouwt zelf namelijk ook echt bijster weinig ;)
Ik had hier duidelijk een misverstand dat er nog geen benchmarks beschikbaar waren, hierdoor linkte ik naar een oud spel en probeerde ik te extrapoleren. Werkte vrij goed, maar zoals we kunnen zien is er een extra load op bandbreedte bijgekomen.

Ik dwaal nu af.
Voor TS, een 2080Ti voor 400 euro is een prima deal en past mooi in de build die je nu hebt.
Als ik het ook mag vragen, waarom heb je zoveel uitgegeven aan een PC, specifiek de niet gpu gedeelte, waardoor nu je GPU budget beperkt is?
Goedkoper moederbord.. Goedkopere kast... Goedkopere waterkoeling... Minder of goedkopere fans... Dan had er zo een 6800 (XT?) / 3070 kunnen passen in het budget. Nieuw.

Beetje crying over spoiled milk...

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 20-10-2022 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Voordeel van een 2080 Ti is 11GB geheugen t.o.v de 8GB van 3060Ti/3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zowel de 6800 (XT) als de 2080 Ti (voor 400) zijn een goede optie. Je zou ook nog even kunnen wachten tot 3 november en kijken of dan de prijzen nog wat verder dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kisajera schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:16:

Voor €400,- is dat prima als je weet dat de kaart nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
Ik dwaal nu af.
Voor TS, een 2080Ti voor 400 euro is een prima deal en past mooi in de build die je nu hebt.
Als ik het ook mag vragen, waarom heb je zoveel uitgegeven aan een PC, specifiek de niet gpu gedeelte, waardoor nu je GPU budget beperkt is?
Goedkoper moederbord.. Goedkopere kast... Goedkopere waterkoeling... Minder of goedkopere fans... Dan had er zo een 6800 (XT?) / 3070 kunnen passen in het budget. Nieuw.
De programma’s die ik met name gebruik draaien op de CPU (blender/zbrush in combi met tekenpad) Ik ben toen een topic gestart met de vraag hoe ik de pc het beste kan bouwen met de programma eisen in het achterhoofd. Uiteindelijk zijn eerder genoemde componenten naar voren gekomen. Daarnaast is het mijn eerste zelf ij elkaar gezette pc en vond ik de RGB fans,case en waterkoeling optisch gewoon ontzettend mooi haha!

De pc draait echt perfect dus ben zeer tevreden. Echter voor games is het natuurlijk zonder gpu niet geschikt. Het was dat deze “aanbieding “ mij werd aangeboden, en ik daarbij dacht oo dat is miss wel leuk ook met het oog op wat games die uitkomen. Voor de rest is er dus geen noodzaak geweest om een kaart aan te schaffen.

Kan uitwijken naar de ps5 of de mac dus de insteek van mijn pc was gewoon niet gericht op het gamen :)
Pagina: 1