Tweedehands (zakelijke) laptop: welke specs en merken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD93
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09-2023
Bij mijn zoektocht naar een tweedehands laptop voor een redelijke prijs (lees bij voorkeur <€1000,-) hoor ik graag uw mening over de eigenschappen waaraan een laptop het beste kan voldoen.
Ik gebruik voornamelijk standaard programma's (MS Office, internet via Wifi). Om bepaalde redenen wil ik Windows(10/11) als besturingssysteem.
Bij voorkeur zoek ik een niet te groot scherm, omdat ik er 'mobiel' mee werk. Ook weer niet té klein, aangezien ik er langer mee wil werken.(Dus: geen placematformaat, geen agendaformaat).
Welke specificaties zou u aanraden om rekening mee te houden (zowel voorkeur als welke vermijden)?
En -aangezien we waarschijnlijk geen negatieve reclame mogen maken- welke merken hebben een solide reputatie? Gaarne hoop ik uw advies te mogen krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Dell, HP, Lenovo ( eventueel Fujitsu) doen het op de zakelijke lijnen altijd goed. Ik zou dan voor een laptop met 8e generatie processor gaan (of AMD equivalent) zodat Windows 11 officieel ondersteunt wordt. i5 met 8gb en 256gb is meer dan prima voor bovenstaande werkzaamheden. Een i3 is waarschijnlijk ook al voldoende. De Pentium en Celeron zou ik laten liggen.

Maar voor <€1000,- koop je ook hele leuke nieuwe laptops :) .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:42
Waarom zoek je 2e hands als ik vragen mag? Je hebt het nl. over tot €1000,- voor een machine waarmee je alleen lichte taken gaat verrichten? Dan kan je voor minder dan €1000,- hele leuke laptops krijgen waar je jaren mee voort kan.

Heb je belang bij een numpad op de laptop? Want dan wordt het minstens 15 inch... wat overigens een heel gangbaar formaat is. Ga je kleiner naar 13/14 inch dan zal je het numpad verliezen.

Speelt uiterlijk een rol? Of kijk je liever eerst naar degelijkheid en is uiterlijk mooi meegenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:41

Matis

Rubber Rocket

Kijk eens naar review: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2022

Voor een budget van 1000 Euro is er echt al een hele hoop te vinden.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

je budget van <€1000 is in ieder geval heel erg ruim, zeker omdat je eisen vrij laag zijn.
niet te groot niet te klein, is denk ik een 14" model. Voor dat budget heb je een model van 1-3 jaar oud, is de batterij ook nog wel goed. zoals eerder genoemd, Dell,HP en lenovo zijn de bekende zakelijke merken, microsoft zou je nog aan dat rijtje kunnen toevoegen

ga je voor ouder dan ik wel mee zou uitkijken met de accu, en hoe makkelijk hij te vervangen is.
Met een 2e hands zal de capaciteit zijn afgenomen, dus vraag na hoe goed de batterij is.

Dikke zakelijke laptops zullen nog wel een losse batterij hebben, maar tegenwoordig zit het meeste "vast" in de behuizing, waardoor je een beetje handig moet zijn als je het zelf wil vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 19-10-2022 10:50 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD93
Dank voor de reacties zo snel al. Mijn idee was meer, het gaat toch vaker kapot bij mij (onhandige reputatie) en daarom tweedehands. Tegelijk moet ik er wel langer mee werken. Oja, accu vergeten -ik heb er geen idee van, maar het liefst heb ik iets anders dan mijn huidige, die na laden ca. 3,5 uur meegaat en in de spaarstand max. 5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD93
MicGlou schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:34:
Waarom zoek je 2e hands als ik vragen mag? Je hebt het nl. over tot €1000,- voor een machine waarmee je alleen lichte taken gaat verrichten? Dan kan je voor minder dan €1000,- hele leuke laptops krijgen waar je jaren mee voort kan.

Heb je belang bij een numpad op de laptop? Want dan wordt het minstens 15 inch... wat overigens een heel gangbaar formaat is. Ga je kleiner naar 13/14 inch dan zal je het numpad verliezen.

Speelt uiterlijk een rol? Of kijk je liever eerst naar degelijkheid en is uiterlijk mooi meegenomen?
Numpad is eigenlijk wel handig voor mijn doel. Oké, dan weet ik in elk geval naar welk formaat ik kan zoeken. Uiterlijk maakt mij weinig uit. Ik krijg een enkele keer bij koud weer van aluminium een kleine tik bij aanraking, hinderlijk (elektrostatisch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

als je zelf al aangeeft dat dingen vaak kapotgaan bij jou zou ik persoonlijk niet 1000 euro neertellen.
zeker omdat oudere laptops nog prima aan je eisen voldoen. (qua snelheid en dergelijke)

v&a aangeboden: HP EliteBook 14" 840 G5 16GB RAM 256GB SSD i5 3JZ26AW
hou je nog geld over voor een nieuwe accu a 90€, en een weekendje weg oid :P

of eentje met een goede accu
v&a aangeboden: HP EliteBook 840 G5 / i7-8650U / 16 GB / 512 GB

[ Voor 17% gewijzigd door mrc4nl op 19-10-2022 11:09 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@SD93 Als je voor een tweedehands laptop opteert, kijk dan even of die machine ook Windows 11 kán draaien. Het zou zonde zijn als je over 3 jaar weer een andere laptop zou moeten gaan zoeken omdat de support op Windows 10 gestopt is.

https://blogs.windows.com...e-windows-10-2022-update/

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1