Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:09
Goeiedag,

Ik ben dus op zoek naar een wildcamera, voor mijn vader (geschenk voor onder de kerstboom). Hij woont landelijk en heeft een stalletje waar 's nachts wel eens een vos durft passeren.

Bij het stalletje is er geen wifi en ik zou ook niet rekenen op elektriciteit.

Qua budget mag het tot zo'n €200-250 kosten, goedkoper mag zeker! (Het is een hobby-dingetje after all) Maar we willen wel bruikbare/mooie filmpjes/plaatjes ;)

Wat ik al gevonden heb:Waar ik over twijfel: ik vermoed dat mijn vader bij zijn provider (telenet) in aanmerking komt voor een gratis data-simkaart. We zouden dus kunnen werken met een camera die de beelden automatisch in de cloud steekt, maar ik vermoed dat daar nog andere kosten mee gemoeid zijn? Heb ook wat twijfels over de meerwaarde hiervan. Het is ook niet gezegd dat mijn vader derest van zijn leven bij Telenet zal blijven en daarvoor maandelijkse kosten wil ophoesten.

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toevallig ben ik (nadat de verbouwing is afgerond, iets met kosten) ook naar zoiets op zoek.

De vraag is, is je vader in staat om dagdagelijks naar de camera te gaan, er een eventueel SD-kaartje uit te halen, die uit te lezen en weer terug te plaatsen? Anders zul je al snel met een SIM moeten werken inderdaad, of kijken of je er alsnog WIFI kan regelen (WIFI kan buiten best ver dragen)

Ik wil er uiteindelijk meer plaatsen, ook bewakingscamera's en een camera in een uilenkast bijvoorbeeld, dus zal (deels) met draadloze verbindingen moeten werken en zonnepaneeltjes voor de stroomvoorziening, maar onze stal en "bosje" (boom of 50) zitten op een paar meter afstand van een schuur/stal met stroomvoorziening en mantelbuis waar nog makkelijk een gigabitkabel doorheen kan.

[ Voor 33% gewijzigd door pagani op 19-10-2022 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 17:30
Voor een burgerproject bij mij in de stad hebben we een jaar lang bij verschillende inwoners een wildcamera in de tuin geplaatst. Deze waren van Reconyx. Zeker niet de goedkoopste, maar de beelden waren verbluffend goed, zelfs bij slecht weer.
Deze camera's houden het makkelijk een aantal maanden vol op de accu's en een beetje SD-kaart kan het volume aan foto's prima aan. Wij hadden ze ingesteld dat ze bij beweging een burst van tien foto's schoten en dan nog was er na een lange tijd nog voldoende ruimte over.
Mobiele verbinding klinkt leuk, maar ik denk niet dat het de extra kosten waard is. Koop twee SD-kaartjes en wissel die ieder maand even om.
Oh, en houd er rekening mee dat je een iedere maand een avond kwijt ben aan het categoriseren van je 'vangst', als je het een beetje netjes wilt organiseren....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 22:18
Zelf heb ik een Coolife Wildcamera Dual Camera 4K 32MP die verborgen in een particulier bos hangt. Ongeveer één keer per week verwissel ik de SD kaart.

Het plezier zit hem bij mij vooral in het vele wild dat ik voorbij zie komen, de kwaliteit van de beelden is secundair. En ik wissel regelmatig van plek, elke plek heeft weer zijn eigen voorbijgangers.

Mema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel2104
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-04 15:07
Fijn dat hier net een draadje over geopend is. Ik zoek ook een wildcamera voor in de tuin. Onze focus ligt op nachtelijke video-opnames van wat er in onze tuin rondspookt.

De camera's die ik in webshops zie, hebben een camerafunctie, maar ik kan niet goed inschatten welke camera's meer gericht zijn op video vs foto.
Heeft iemand daar ervaring mee? Is bijvoorbeeld de reactietijd die wordt genoemd, ook van toepassing op video? Krijg je bij een betere camera ook een beetje leuk beeld in het donker? Of blijft het hoe dan ook vaag?

Ik zie hier 3 types van Browning die qua specs erg op elkaar lijken en dezelfde prijs hebben. Het is me niet helemaal duidelijk of de "Dark Ops" nou beter is voor de nacht of de "Spec Ops Elite".
Verder lijken ze me wel goed, voor zover ik dat kan inschatten.

Of deze https://www.kamera-expres...-core-4k-tree-bark-camo-n maar die is wel erg duur en ik denk dat 4k video overkill is voor ons.

Ook gekeken op https://wildcameraxl.nl/ maar die site heeft irritante popups en een summiere cookie-melding dus die heb ik snel weer gesloten.

Dan heb je nog https://www.jachtloods.nl...e/optiek/wildlife-camera/ maar die is praktisch identiek aan wildcamerakopen, ik denk het zelfde bedrijf.

Wel jammer dat die camera's allemaal op AA-batterijen werken. Ik had liever een oplaadbare accu gehad.
Simkaart, wifi en zonnepanelen vind ik minder belangrijk.

Reconyx kon ik zo niks in van vinden in Nederland. Wat ik op hun eigen site zie, is boven ons budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekt
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 30-05-2024
*knip* spam

[ Voor 92% gewijzigd door Orion84 op 30-05-2024 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:47

inhico

pw

kijk ook eens hier:https://www.wildlifemonitoringsolutions.nl/

Vrij veel keuze. Zelf heb ik 2 verschillende van Browning, weet niet meer welke types, maar dat zijn oudere types die niet meer leverbaar zijn.

Leuk kado overigens

...

Pagina: 1