Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhgvos
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-08-2023
Mijn vraag:

Ik heb het probleem dat mijn bluetooth devices niet meer automatisch koppelen. Als ik een device in het bleutooth menu handmatig wil koppelen krijg ik de melding 'verbinding mislukt, zorg dat het apparaat is ingeschakeld en binnen bereik'.

Als ik vervolgens op de iphone bluetooth uit- en weer inschakel dan kan koppelt het appraat zonder problemen.

Dit geldt voor al mijn apparaten. Het probleem is een paar maanden geleden begonnen op mijn Iphone XS, maar is meeverhuisd naar mijn nieuwe 13pro.

Ik heb alle online oplossingen al geprobeerd, niks werkt.

Het is echt rete-irritant, zeker als je in je auto word gebeld en erachter komt dat de koppeling er niet is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone 13 pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Network reset
Telefoon herstart
devices allemaal weggooien

Beste antwoord (via Jhgvos op 24-10-2022 09:12)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Backup maken van je Whatsapp en dan telefoon fabrieksinstellingen reset geven, alleen je Whatsapp installeren maar verder geen backup terugzetten, heb je dan nog deze problemen?
Meest waarschijnlijke scenario is namelijk dat er onderwater een software probleem is ontstaan, die is via de restore van de backup meegekomen op je nieuwe telefoon. Dit omdat het probleem bij meerdere telefoons en meerdere bluetooth apparaten speelt, dan is de software de gemene deler.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Backup maken van je Whatsapp en dan telefoon fabrieksinstellingen reset geven, alleen je Whatsapp installeren maar verder geen backup terugzetten, heb je dan nog deze problemen?
Meest waarschijnlijke scenario is namelijk dat er onderwater een software probleem is ontstaan, die is via de restore van de backup meegekomen op je nieuwe telefoon. Dit omdat het probleem bij meerdere telefoons en meerdere bluetooth apparaten speelt, dan is de software de gemene deler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhgvos
Dankjewel voor je reactie en ik denk dat de software inderdaad de oorzaak is,

Had deze zelf ook bedacht, maar dat is nogal wat omdat het inhoudt dat ik alle apps handmatig opnieuw moet toevoegen en registreren .e.d.

Ik hou deze even als, aller, aller, allerlaatste optie.

Ik vestig mijn hoop nog op andere forum meedenkers met een 'owja dat herken ik en ik heb het zo opgelost' moment.

Groeten, Rob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhgvos
Goeiemorgen,

De oplossing was dus terug naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen zonder een backup te gebruiken.

Wat een waardeloze klus zeg, kost gewoon een halve dag..

@swhnld , dank voor je antwoord!