Whatsapp Desktop weigert dienst na update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04 12:18
Ik vroeg me af of ik de enige ben waarbij Whatsapp Desktop op Windows 10 en Windows 11 dienst weigert sinds te laatste update vanuit de Windows Store?
Ik ben eind vorige week voorzien van een update van de app op zowel mijn W10 als W11 devices, en sindsdien ben ik op de Desktop app uitgelogd en kom ik er niet meer in. Web Whatsapp werkt wel, maar zodra ik de Desktop app wil koppelen blijft 'ie hangen op "Recente berichten ophalen" na het scannen van de QR code. Na een paar minuten draaien wordt het scherm van Whatsapp dan wit, en krijg ik een error op mijn telefoon te zien dat het inloggen is mislukt en dat ik de netwerkverbinding van mijn telefoon moet controleren.
Uiteraard heb ik meerdere netwerken geprobeerd (thuis, werk, hotspot eigen telefoon, hotspot telefoon van mijn vrouw), nergens komt de verbinding tot stand met de Desktop app, constant dezelfde foutmelding. Ook mijn collega's hebben hier last van - ik ben de enige op kantoor met een Android telefoon (Galaxy S22), zij zijn allemaal voorzien van een iPhone 13 Pro en lopen tegen exact dezelfde fout aan.
Gelukkig heb ik een work-around gevonden, ik heb namelijk via via een installer van de vorige versie van de Desktop app weten te vinden. Ik heb de UWP versie verwijderd, de installer gedraaid en kon direct koppelen. Nu schijnen alleen wel de oudere versies van Whatsapp Desktop enkele beveiligingslekken te hebben, dus ik zou wel graag gebruik maken van de nieuwe versie. Vandaar dat ik me af vroeg of meer mensen dit probleem hebben, en of mensen een oplossing hebben gevonden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Vreemd genoeg heb ik dit ook gehad en na een aantal pogingen is het weer gaan werken. Wellicht app verwijderen en opnieuw installeren? Die van mij doet het in ieder geval weer.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)