TP-link m4 decos branden steeds rood

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Mijn vraag

Al bijna twee jaar heb ik deze decos. Het laatste jaar erg veel kuren. Alles werkt en dan plots brand er weer een Deco rood en krijg ik hem met resetten niet meteen verbonden. Alle andere decos moeten eerst vsn de stroom af en dan pas kan ik hem verbonden krijgen.

Alle decos zitten bedraad verbonden. De Deco
Zit naast de router als hoofddeco, de andere zitten via een switch weer aan deze m4 deco verbonden. Als de hoofddeco geen netwerk heeft heb ik dat nergens (terwijl mijn ziggo router wel internet heeft als ik die probeer, WiFi staat uit ivm storingen etc.) ik ben het inmiddels zat aangezien ik overal slimme technologie in huis heb wat dan dus niet meer werkt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- alle aanbevolen instellingen vsn Tp-link gehanteerd
- alle instellingen vsn ziggo gehanteerd
- nieuwe kabels naar router

Gekke is dat het steeds zonder aanleiding is. Ik it achter de tv en ineens heb ik geen internet meer terwijl ik dat Eerder gewoon wel had.

Ik hoor graag een advies van jullie. Ik sta op het punt ziggo te verlaten en mijn decos in de kliko te gooien. Een andere tip over goede WiFi versterkers is ook welkom uiteraard. Ik heb er in totaal 3.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 01:38
Firmware al ge-update naar de laatste versie? Zie dat er best recente updates zijn die wat vergelijkbare issues oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Ook reeds gedaan (de deco app geupdate bedoel ik in dit geval). Heb hem inmiddels weer werkend gekregen. Durf mijn andere Deco's nog niet aan te sluiten want dan heb ik weer een bak werk mocht het uitvallen. Heb het idee dat ziggo met de deco's een probleem is telkens want dit is al de zoveelste keer. Als iemand goede vervangers voor de Deco weet of een andere router of iets dergelijks hoor ik het ook graag. Moet iets stabiels en betrouwbaars hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:56
Gezien je vraag en je reactie op de eerste vraag, lijkt het me verstandig dat je een techneut en/of student aan huis inschakelt. Het is niet moeilijk maar via deze weg cq deze manier, gaat het een lijdensweg worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:32
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1599/

even de deco's zelf updaten

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Bij mij werkt het prima na lang aanklungelen en diverse configs geprobweerd te hebben....

Heb internet van kpn (dochter)

Modem/router (experiabox) daar gewoon alles uitgetrokken en alleen een 8 poort gigabit switch aangehangen.
Daar dan alles op ingeplugt, dus de pc(s), decos en al het andere.
Kom je aansluitingen te kort dan gewoon een switch bij de eerste switch pluggen.

Wel de decos in accespoint gezet.
Wifi van modem uit.
Modem niet in bridge.

Werkt prima, geen storingen en snel internet.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
Steenwijkerland schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:31:
Bij mij werkt het prima na lang aanklungelen en diverse configs geprobweerd te hebben....

Heb internet van kpn (dochter)

Modem/router (experiabox) daar gewoon alles uitgetrokken en alleen een 8 poort gigabit switch aangehangen.
Daar dan alles op ingeplugt, dus de pc(s), decos en al het andere.
Kom je aansluitingen te kort dan gewoon een switch bij de eerste switch pluggen.

Wel de decos in accespoint gezet.
Wifi van modem uit.
Modem niet in bridge.

Werkt prima, geen storingen en snel internet.

Succes.
Hier ook deze setup al 2 maanden en erg tevreden met de werking. Snel en stabiel internet via WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Bedankt voor de reacties allemaal. Het was in dit geval wel de router die de problemen veroorzaakte. Waarschijnlijk stoorde hij met bepaalde signalen. Ik heb een nieuwe (andere) router gekregen en die functioneert tot op heden perfect. Deze router heeft, in tegenstelling tot de andere, geen ingebouwde wifi functie. Die wifi interfeert dus met de Decos in mijn situatie (ook als je de wifi uitzette). Gelukkig werkt alles nu.
Pagina: 1