Hoe krijg ik mijn oude platenspeler gekoppeld?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shibbyouwe
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
Mijn vraag

Ik heb een Philips FP365 platenspeler die ik graag zou willen koppelen aan 2 boxjes (Jam Bookshelf speakers). Vanuit de platenspeler komt een zwarte- en rode tulpkabel en een losse draad. Volgens de handleiding van de platenspeler moest ik de zwarte tulp op de L en de rode tulp op de R bij de Phono in op de voorversterker en de losse draad in de schroef. Daarna kan er een witte- en rode tulp uit voor de line uitgang, welke ik heb verbonden met mijn speakers. Een foto van de voorversterker en de kabels ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZuGO9gEAITWfFEs5nDsS7zzv2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1qaXtwj48lfwi0zGf2XMyVM.jpg?f=fotoalbum_large

De voorversterker is aangesloten op het stroomnet en het lampje brand. De speakers werken ook en ik heb gelet op de stand (niet bluetooth). Bij de platenspeler ontbrak eerst de naald, welke ik heb aangeschaft en werkt (je hoort heel zachtjes de muziek vanaf de plaat als deze aanstaat). Bij het doormeten met een multimeter voor en na de voorversterker zie ik een fluctuerend voltage, maar gezien mijn beperkte kennis op dit gebied weet ik niet wat goed is en wat niet.

Helaas krijg ik nog geen geluid uit de speakers. Weet een van jullie wat ik mogelijk zou kunnen doen om dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zou moeten werken, mits de speakers op de juiste input staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
Oke, volgens mij gaat het deel op de foto goed:
- platenspeler op phono in
- line out naar speakers.. zit er een versterker tussen de speakers en de line out?

Een line out is onversterkt, dus die kunnen speakers niet direct aansturen.

Edit:
https://uk.jamaudio.com/jam-bookshelf-speakers/

Oke, deze zijn versterkt inderdaad. Die staan dus aan en doen het met een andere input wel?

Edit2: er kunnen headphones in je voorversterker, komt daar geluid uit met een koptelefoon?

[ Voor 34% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-10-2022 21:02 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shibbyouwe
De bookshelf speaker heeft zelf draaiknop voor het geluid. Ik las dat het daarmee genoeg was in combinatie met de voorversterker? Zoals ik al zei ik weet er niet veel van, maar probeer iets nieuws te leren:)

Ik heb helaas geen dikke koptelefoon aansluiting. Deze zal ik proberen te scoren om te testen.

[ Voor 19% gewijzigd door shibbyouwe op 18-10-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shibbyouwe
Ik heb een alternatief toegepast. Ik heb een tulpkabel naar AUX gepakt en hiermee werkt het! Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25
Om de fout te vinden zou je wat moeten gaan wisselen maar dan moet je wel spullen hebben om te wisselen bijvoorbeeld een cdspeler of een telefoon met koptelefoonuitgang op de speakers aansluiten. Krijg je dan wel geluid? Zo ja kun je al wat uitsluiten. Dan kan het nog de platenspeler zijn die geen signaal afgeeft, of het voorversterkertje dat stuk is. Kapotte kabeltjes is niet zo waarschijnlijk want dan zouden links en rechts gelijk kapot moeten zijn.

Edit: Al gevonden zie ik.

[ Voor 3% gewijzigd door nineball op 18-10-2022 21:30 ]

Pagina: 1