Firmware NVMe updaten zonder NVMe-slot PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 14:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Topicstarter
Even een kleine vraag: Ik heb de Samsung PM9A1 2TB SSD in mijn PS5 zitten. Dit is een OEM versie van de 980 Pro.
Nu wil ik hier de firmware van updaten, maar ik heb geen PC waar dat mee kan. Dus... Had ik een USB drive gekocht waar ik de SSD op kon prikken, in de hoop hem op deze manier te updaten. (Het model van deze driev: USB 3.1 naar M.2 NVME NGFF SSD Adapter 10Gbps RTL9210B Dual Protocol M2 SSD naar NGFF Converter).
Echter: Het officiële Samsung tooltje kan de drive niet vinden. USB wordt door de tool niet ondersteund denk ik. Is er iemand hier die het wel gelukt is, met een trucje wellicht?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:15
@Nyarlathotep Ik heb je vraag even afgesplitst uit het PS5 topic, omdat het geen specifieke PS5 vraag is ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:05:
Echter: Het officiële Samsung tooltje kan de drive niet vinden. USB wordt door de tool niet ondersteund denk ik.
Samsung Magician werkt niet (volledig) met Samsung OEM drives.
Je kan daarmee niet de firmware updaten.
Dat heb ik zelf ook al eens ondervonden.
Samsung Community: Samsung PM9A1 is not (fully) supported by Magician
Misschien is er een update van OEM fabrikanten zoals HP/DELL/Lenovo?
Of dat dan via ook USB kan werken is dan de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:05:

Echter: Het officiële Samsung tooltje kan de drive niet vinden. USB wordt door de tool niet ondersteund denk ik. Is er iemand hier die het wel gelukt is, met een trucje wellicht?
Het ligt niet aan de USB. OEM ssd's worden niet ondersteund door de tool. Het is een OEM ssd waarbij geldt dat de OEM bouwer zelf voor de beschikbaarheid van de firmware moet zorgen. Dell en Lenovo bijvoorbeeld bieden wel firmware aan voor de PM9A1. Zat de ssd al in de PS5 toen je het kocht dan moet je bij Sony zijn. Wil je als consument ondersteuning dan had je de consumentenversie (980 Pro) moeten nemen.

Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 14:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Topicstarter
Uszka schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Het ligt niet aan de USB. OEM ssd's worden niet ondersteund door de tool. Het is een OEM ssd waarbij geldt dat de OEM bouwer zelf voor de beschikbaarheid van de firmware moet zorgen. Dell en Lenovo bijvoorbeeld bieden wel firmware aan voor de PM9A1. Zat de ssd al in de PS5 toen je het kocht dan moet je bij Sony zijn. Wil je als consument ondersteuning dan had je de consumentenversie (980 Pro) moeten nemen.

Misschien heb je hier iets aan.
De firmware die ik heb komt precies uit dit Reddit draadje. En die Samsung tool doet het niet...
Maar de SSD heb ik los gekocht, dus is niet Dell, Lenovo etc. branded.

De SSD werkt overigens probleemloos (nu), dus wellicht laat ik het zo.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
*mss beter hier, anders moet mn vorige post ff weg, dies tzelfde...*

Wie heeft ervaring met fw updaten voor de PM9A1?

Zo ja, welke fw en hoe gaat het met de snelheden?

https://www.reddit.com/r/...b0000b07_firmware_update/

https://www.hardwareluxx....fix.1282433/page-22#posts

Ik las hier e.a.a. maar gewoon plain Nederlands gaat toch fijner :+

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Pagina: 1