videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hugy1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-04 16:57
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? een tweedehands videokaart

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
tussen de 150 a 200 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? nee, moet gewoon met mijn systeem werken en het moet mogelijk zijn om de videokaart in mijn kast in te bouwen.
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het systeem bestaat uit een computerkast een Antec Nine Hundred Two, een asus moederbord P8 P67 deluxe versie3 de P67 B3, processor I7 2600K,24 GB geheugen, videokaart asus nvidia geforce GTX 580 en besturingssysteem windows 10.
ik gebruik mijn computer voor photoshop ,3D Zbrush en ik wil ook kunnen streamen.

Hallo,
Vandaag mijn computer opgestart alles normaal
Wanneer de computer was opgestart photoshop gestart en opeens ging mijn scherm uit een check gedaan of de kabels van de schermen nog goed vast zitten alsook de kabels op de videokaart maar als zit goed en de computer bleef gewoon draaien.
Dan maar de computer uitgedaan en de computer opnieuw proberen op te starten maar de schermen kregen geen signaal en werden terug zwart. Daarna een zeer oude videokaart in de computer geplaatst en het scherm werkte terug . Ik denk dat de videokaart het begeven heeft een Nvidia Geforce GTX 580.
Het systeem bestaat uit een asus moederbord P8 P67 deluxe versie3 de P67 B3, processor I7 2600K,
24 GB geheugen en videokaart asus nvidia geforce GTX 580 besturingssysteem windows 10.
Wanneer dit toch nog iets anders zou kunnen zijn mag je het zeker laten weten.
Ik ben eens gaan kijk wat er tweedehands te vinden is en ik vond deze twee videokaarten in de buurt waar ik woon. Een GTX 1060 6GB Asus Dual en een Gigabyte Rtx 2060 OC 6GB .

Ik heb over deze twee videokaarten enkele vragen :
Mijn schermen zijn LG 24BK550Y, Dell UltraSharp U2413 kan men steeds een scherm waar een HDMI aansluiting aanwezig is aansluiten op een computer met andere worden zijn HDMI aansluitingen op schermen steeds zowel ingang als een uitgang ?

Welke van de twee is de beste videokaart, ik gebruik mijn computer voor photoshop ,3D Zbrush, videomontage en ik wil ook kunnen streamen?

Mijn computerkast is een Antec Nine Hundred Two kunnen deze kaarten ingebouwd worden in deze kast ?

Voor de Gigabyte Rtx 2060 OC 6GB moet 220 euro kosten is dit een redelijke prijs of kan ik beter iets anders kopen voor 220 euro ?

Of kan ik beter dit kopen ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 6GB 300 euro ?

[ Voor 3% gewijzigd door hugy1 op 19-10-2022 16:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
update: ik was van zin deze kaart tweedehands te kopen Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G daarvoor moest ik 220 euro betalen.
Na wat zoeken vond ik deze twee kaarten de ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 6GB en de ASUS Dual Radeon RX 6600 zijn wel 80 euro duurder maar wel nieuw en ik heb garantie.

Hebben beide 4 aansluitingen voor schermen , de GeForce RTX 2060 heeft twee keer HDMI in plaats van de Radeon RX 6600, GeForce RTX 2060 is van Nvidia, de Radeon RX 6600 heeft wel 8GB in plaats van de GeForce RTX 2060 die 6GB heeft maar neemt wel 3 slots in. RTX heeft ook voordeel met 3D bewerkingen in photoshop .
ik gebruik mijn computer voor photoshop ,3D Zbrush, videomontage en streamen.Ik ben geen gamer.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de GeForce RTX 2060 maar ik twijfel nog omdat de Radeon RX 6600 wel 8GB heeft. Gaat dit een groot verschil uitmaken of is nog iets beter te vinden voor die prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
is er iemand die kan bevestigen of deze videokaart kan gebruiken met mijn moederbord.
moederbord:https://tweakers.net/pric...p67-deluxe/specificaties/

videokaart: https://tweakers.net/pric...0-evo-oc-edition-6gb.html

wat is het verschil met deze kaart en kan ik deze ook gebruiken?: https://tweakers.net/pric...ition-12gb/specificaties/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:04
hugy1 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:59:

Het systeem bestaat uit een asus moederbord P8 P67 deluxe versie3 de P67 B3, processor I7 2600K,
24 GB geheugen en videokaart asus nvidia geforce GTX 580 besturingssysteem windows 10.
11 jaar oud. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou overwegen om het complete systeem te vervangen. Een recente instap i3 isal bijna 2x zo snel als deze i7.
Welk merk en type voeding zit in het systeem?
Mijn schermen zijn LG 24BK550Y, Dell UltraSharp U2413 kan men steeds een scherm waar een HDMI aansluiting aanwezig is aansluiten op een computer met andere worden zijn HDMI aansluitingen op schermen steeds zowel ingang als een uitgang ?
Nee, dat werkt alleen met displayport op sommige monitoren.
Welke van de twee is de beste videokaart, ik gebruik mijn computer voor photoshop ,3D Zbrush, videomontage en ik wil ook kunnen streamen?
De 2060 maar een 1060 is ook prima. Vooral niet teveel geld uitgeven aan zo'n oude pc dus neem de goedkoopste.
Mijn computerkast is een Antec Nine Hundred Two kunnen deze kaarten ingebouwd worden in deze kast ?
Dat is een kwestie van de specs van de kast en videokaart naast elkaar houden.
Voor de Gigabyte Rtx 2060 OC 6GB moet 220 euro kosten is dit een redelijke prijs of kan ik beter iets anders kopen voor 220 euro ?

Of kan ik beter dit kopen ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 6GB 300 euro ?
En de GTX 1060 waar je het eerder over had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben ook niet van het weggooien van oudere hardware maar kijk even goed wat voor voeding er in de pc zit. Daar komt ook bij dat ik al eerder problemen ben tegengekomen met een nieuwe kaart in een oudere pc. Een gtx960 deed het niet in een 2500K. Kreeg geen beeld, amd kaart R9 290x wilde wel werken.

Ook even gezocht naar zbrush en die lijkt geen vorm van gpu acceleratie te hebben dus gpu keuze maakt dan weinig uit. Stel dat je ook andere software zou gebruiken later die b.v. de RT cores van Nvidia kan gebruiken is dat wel handig. Vray is wel fijn met gpu acceleratie.

Gezien je stream wensen ben ik zelf wel te spreken over Nvidia, de GeForce experience software maakt streamen heel makkelijk, dus daar zou Nvidia een stapje voor hebben, de 2060 lijkt me dan mooi.

En wat @Uszka al aangeeft, het systeem is al ouder, of je gaat kijken voor een nieuwer systeem en zet de 580 over en investeert later in een nieuwe gpu of je haalt nu een nieuwe gpu en neemt die mee als je een nieuw systeem hebt.. keuzes keuzes.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
Uszka schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:26:
[...]

11 jaar oud. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou overwegen om het complete systeem te vervangen. Een recente instap i3 isal bijna 2x zo snel als deze i7.

[...]

Nee, dat werkt alleen met displayport op sommige monitoren.

[...]

De 2060 maar een 1060 is ook prima. Vooral niet teveel geld uitgeven aan zo'n oude pc dus neem de goedkoopste.

[...]

[...]

Corsair model CMPSU 750HX
De GTX 1060 deze is ook tweedehands er stond bij 2 maanden oud maar toen ik naar de aankoop bon vroeg antwoorde de persoon dat hij deze niet meer had en dat de kaart ouder was.
Als ik een nieuwe kaart koop zou ik deze later overplaatsen in mijn nieuw systeem

Maakt het iets uit of een videokaart meer geheugen heeft voor videomontage en video effecten ?
Bij Photoshop 3D bewerking zag ik in een youtube video van wel.

Als ik deze videokaart overweeg ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 6GB voor 299euro https://tweakers.net/pric...0-evo-oc-edition-6gb.html

en het is wel belangrijker om meer videokaart geheugen te hebben is dan niet beter deze videokaart te kopen voor 50 euro meer de ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 12GB ?

Of is de ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition ook al een verouderde videokaart en raad je me nu aan de goedkoopste te kopen met 6GB en een nog nieuwer videokaart te kopen bijvoorbeeld de Videochip generatie GeForce RTX 3000 als ik nieuwe computer laat bouwen?
Dit is juist probleem specs staan niet bij de kast bij andere kasten staat in de specs Grafische kaart maximum lengte maar bij mijn kast niet.
uitvoering: Antec Nine Hundred Two
wel deze afmetingen kast:
Afmetingen
Hoogte 493mm
Breedte 218mm
Diepte 472mm
Volume 50,73L
prutser001 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:51:
Ik ben ook niet van het weggooien van oudere hardware maar kijk even goed wat voor voeding er in de pc zit. Daar komt ook bij dat ik al eerder problemen ben tegengekomen met een nieuwe kaart in een oudere pc. Een gtx960 deed het niet in een 2500K. Kreeg geen beeld, amd kaart R9 290x wilde wel werken.

Ook even gezocht naar zbrush en die lijkt geen vorm van gpu acceleratie te hebben dus gpu keuze maakt dan weinig uit. Stel dat je ook andere software zou gebruiken later die b.v. de RT cores van Nvidia kan gebruiken is dat wel handig. Vray is wel fijn met gpu acceleratie.

Gezien je stream wensen ben ik zelf wel te spreken over Nvidia, de GeForce experience software maakt streamen heel makkelijk, dus daar zou Nvidia een stapje voor hebben, de 2060 lijkt me dan mooi.

En wat @Uszka al aangeeft, het systeem is al ouder, of je gaat kijken voor een nieuwer systeem en zet de 580 over en investeert later in een nieuwe gpu of je haalt nu een nieuwe gpu en neemt die mee als je een nieuw systeem hebt.. keuzes keuzes.
En wat @Uszka al aangeeft, het systeem is al ouder, of je gaat kijken voor een nieuwer systeem en zet de 580 over en investeert later in een nieuwe gpu of je haalt nu een nieuwe gpu en neemt die mee als je een nieuw systeem hebt
de GTX 580 is stuk gegaan vandaar de zoektocht naar een nieuwe videokaart.

Als ik een nieuwe kaart koop zou ik deze later overplaatsen in mijn nieuw systeem

Maakt het iets uit of een videokaart meer geheugen heeft voor videomontage en video effecten ?
Bij photoshop 3D bewerking zag ik in een youtube video van wel.

Als ik deze videokaart overweeg ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 6GB voor 299euro https://tweakers.net/pric...0-evo-oc-edition-6gb.html

en het is wel belangrijker om meer videokaart geheugen te hebben is dan niet beter deze videokaart te kopen voor 50 euro meer de ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 12GB ?

Of is de ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition ook al een verouderde videokaart en raad je me nu aan de goedkoopste te kopen met 6GB en een nog nieuwer videokaart te kopen bijvoorbeeld de Videochip generatie GeForce RTX 3000 als ik nieuwe computer laat bouwen?

update:
Na heel wat zoekwerk vond ik dit over de GeForce RTX 2060 deze is beter dan de GeForce RTX 3000
de GeForce RTX 2060 presteert 23% beter dan de GeForce RTX 2060.
https://gpu.userbenchmark...vidia-RTX-2060/4127vs4034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
hugy1 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:59:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? een tweedehands videokaart

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
tussen de 150 a 200 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? nee, moet gewoon met mijn systeem werken en het moet mogelijk zijn om de videokaart in mijn kast in te bouwen.
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het systeem bestaat uit een computerkast een Antec Nine Hundred Two, een asus moederbord P8 P67 deluxe versie3 de P67 B3, processor I7 2600K,24 GB geheugen, videokaart asus nvidia geforce GTX 580 en besturingssysteem windows 10.
ik gebruik mijn computer voor photoshop ,3D Zbrush en ik wil ook kunnen streamen.

Hallo,
Vandaag mijn computer opgestart alles normaal
Wanneer de computer was opgestart photoshop gestart en opeens ging mijn scherm uit een check gedaan of de kabels van de schermen nog goed vast zitten alsook de kabels op de videokaart maar als zit goed en de computer bleef gewoon draaien.
Dan maar de computer uitgedaan en de computer opnieuw proberen op te starten maar de schermen kregen geen signaal en werden terug zwart. Daarna een zeer oude videokaart in de computer geplaatst en het scherm werkte terug . Ik denk dat de videokaart het begeven heeft een Nvidia Geforce GTX 580.
Wanneer dit toch nog iets anders zou kunnen zijn mag je het zeker laten weten.
Ik ben eens gaan kijk wat er tweedehands te vinden is en ik vond deze twee videokaarten in de buurt waar ik woon. Een GTX 1060 6GB Asus Dual en een Gigabyte Rtx 2060 OC 6GB .

Ik heb over deze twee videokaarten enkele vragen :

Gezien de leeftijd en prestaties van deze hardware: kijk eens op vraag&aanbod of er voor 200 euro geen leuk instapsysteem staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
StealthyPeanut schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:46:
[...]

Gezien de leeftijd en prestaties van deze hardware: kijk eens op vraag&aanbod of er voor 200 euro geen leuk instapsysteem staat.
je vindt maar tweedehands een videokaart voor 200 euro dus een volledig systeem (computer) voor 200 euro
zal je niet vinden ,persoonlijk als je 200euro moet geven voor videokaart dat tweedehands is dan betaal ik liever 100 of 150 euro meer voor nieuwe waar je garantie bij hebt.
Pagina: 1