Toon posts:

Video spuuwt band onmiddelijk uit :(

Pagina: 1
Acties:
  • 2.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan hiervan de oorzaak zijn dat m'n videorecordertje z'n band direct uitspuuwt ?! :-(

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:03

Klippy

Still Game

Elke band?

Je "eject" knop hangt vast :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12 15:44

E-Rick

I love it :7

of je videorecorder is kapot.... :?

Misschien heeft iemand er wel iets in gestopt?

Choose life

Verwijderd

Ja.. broodje pindakaas misschien? >:)

• memphis
  • Laatst online: 14:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Met het erin stoppen van een band gebeuren er een aantal dingen die ook gecontroleerd worden, net als de POST bij een PC.

1) de band wordt uit zijn doosje gepakt en om de kop heen gespannen, als de mechaniek niet ver genoeg komt spuugt hij de band eruit.
Dit komt vaak voor omdat het vet van dat mechanisme op de eindpunten ophoopt en uitdroogt. Schoonmaken en een druppeltje olie doet wonderen.
Het motortje die dit verzorgt is meestal via een snaartje aan de rest gekoppelt, het snaartje kan slip hebben om het mechanisme niet door het laatste bunt heen te trekken, de 2 poelies en het snaartje ontvetten doet ook wonderen.

2) eenmaal in positie spoelt de band even op en neer om te kijken als beide wieltjes aangedreven worden. Doet ie dat niet spuugt ie de band er weer uit maar dan is het herkenbaar omdat de band een beetje slapjes hangt.
Dit kan verschillende redenen hebben, vaak een losgelopen of een afgebroken snaar van de cardanmotor.

Wil je er niets aan doen of kan je het niet had je niet de tijd moeten nemen om hier de vraag te stellen maar naar de winkel te lopen en je video daar af te geven :D

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ga zo meteen ff in-olien ;)
alvast bedankt voor de tip.

Ga ook eventjes kijken of de eject knop is blijven steken maar dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem ff opgengesmeten (voor de geintreseerden : het is een philips VR6390/01 WD06 9018 50 hz) ...

Maar nou is het probleem er nog altijd, maar anders :/
Als ik de band erin steek blijft hij zitten tot ik op een knoppie duw (play ofzo). En als ik wil gaan invetten, _wat_ moet ik dan juist allemaal een beurtje geven.

En met olie of vet ?
dank bij voorbaat

• JoeCool
  • Laatst online: 12-12 16:20

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Dit is een veel voorkomend probleem bij Philips video recorders.
Ik heb net 2 video recorders in reparatie gehad met het zelfde probleem en allebij Philips.
Het heeft in ieder geval te maken met het mechanisme dat de band naar binnen transporteerd.

Op de factuur stond dat ze de volgende dingen hadden gedaan:

Koppen en loopwerk gereinigd.
Modeselectswitch gereiningd. :?
Liftschakelaar gereinigd.

Ik denk dat er na verloop van tijd dingen opnieuw moeten worden bij gesteld en moeten worden gereinigd.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 28 augustus 2001 18:47 schreef Sinclair het volgende:
Met het erin stoppen van een band gebeuren er een aantal dingen die ook gecontroleerd worden, net als de POST bij een PC.

1) de band wordt uit zijn doosje gepakt en om de kop heen gespannen, als de mechaniek niet ver genoeg komt spuugt hij de band eruit.
Bij de meeste (zo niet alle) oudere VRxxx modellen van Philips gebeurt dit pas wanneer je op Play (of Rec.) drukt, door/terugspoelen gebeurt terwijl de band in de casette zit. Die Philips loopwerken sucken imho, allemaal plastic en alsof het zo afbreekt... Je herkent het wel als je video een heel erg ratelend geluid maakt bij Eject en Play (hoort gewoon zo)
Op woensdag 29 augustus 2001 21:21 schreef JoeCool het volgende:

Op de factuur stond dat ze de volgende dingen hadden gedaan:

Modeselectswitch gereiningd. :?
Dat is dat wieltje wat tussen de 2 spoelaandrijvers zit. Wanneer er een band inzit kan je die dus niet zien, maar dat ding hoort heen en weer te kunnen schakelen om ervoor te zorgen dat de videoband vooruit/achteruit draait. Als dit niet goed schakelt of niet goed contact maakt krijg je dus dat de band slap gaat hangen e.d. of niet wil spoelen.
Weet ik niet helemaal 100% zeker...
Ik denk dat er na verloop van tijd dingen opnieuw moeten worden bij gesteld en moeten worden gereinigd.
Helaas wel, en de meeste (oudere) video's gaan maar zo'n 8 jaar mee omdat dan alle rubberen onderdelen en snaartjes versleten zijn.

--> als je beter advies wilt moet je bij GoTter MNM(tm) zijn die heeft mijn video en vele anderen ook gefixt *D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1