Vraag
Alle reacties
Met een tang zal 'ie wel dicht te draaien zijn, maar waarschijnlijk is het verstandiger om de hele knop te vervangen
The devil is in the details.
Inderdaad voorzichtig met een tang of een steeksleutel proberen. Maar dikke kans dat hij ook stevig vastgeroest is. Tip: morgenochtend proberen. Als de knop dan gaat lekken oid heb je nog tijd om een loodgieter te laten komen (of zelf de knop te vervangen). Uiteindelijk moet er een nieuwe knop op: CV leeg laten lopen, hele huis van deze kraan losschroeven en een nieuwe er tussen zetten, CV weer vullen . Kan je er gelijk een mooie thermostaatknop op zetten.
En doe eens een foto van de retourleiding? Misschien heb je daar een voetventiel dat makkelijker te sluiten is. Niet zo charmant, maar werkt net zo goed.
En doe eens een foto van de retourleiding? Misschien heb je daar een voetventiel dat makkelijker te sluiten is. Niet zo charmant, maar werkt net zo goed.
[ Voor 19% gewijzigd door Reptile209 op 18-10-2022 18:35 ]
Zo scherp als een voetbal!
ALs ik zo de oxidatie op die kraan zie, denk ik dat die helemaal vastgeroest zit.Hahn schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:30:
Met een tang zal 'ie wel dicht te draaien zijn, maar waarschijnlijk is het verstandiger om de hele knop te vervangen
Dus ik zou even testen , en eigenlijk uit voorzorg de gehele kraan vervangen, niet alleen de knop
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Met knop vervangen bedoelde ik ook kraan + knop. De knop zelf zal niet zonder reden afgebroken zijn.heuveltje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:37:
[...]
ALs ik zo de oxidatie op die kraan zie, denk ik dat die helemaal vastgeroest zit.
Dus ik zou even testen , en eigenlijk uit voorzorg de gehele kraan vervangen, niet alleen de knop
The devil is in the details.
Met een beetje geluk zit er een voetventiel op de afvoer die je dicht kan draaien met een radiator sleuteltje
Als je toch je hele installatie moet aftappen om deze kraan te vervangen, controleer dan ook even je andere radiatorkranen. Het meeste werk is aftappen en vullen. Dus vervang er meer indien nodig.
Pro tip: koop een staartstuksleutel, daarmee draai je het staartstuk uit de radiator.
Pro tip: koop een staartstuksleutel, daarmee draai je het staartstuk uit de radiator.
Pagina: 1