Ervaringen met Fakro AMZ/ARZ dakraam zonwering/rolluiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 23:32

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
We zijn van plan om voor 6 stuks dakramen zonwering te installeren, maar behalve de maat en het feit dat we de "Electro 220" variant willen hebben ivm domotica, is er nog wat twijfel welke uitvoering we willen kopen.

Initieel zaten we te denken aan de 092 kleurcode uit de 1% transmissiegroep, maar wie weet zou 10% transmissie toch wel donker genoeg zijn. Wie heeft al eens eerder (een van) deze zonweringen gezien en kan zijn of haar mening geven over de lichtinval?

Daarnaast zou je uiteindelijk ook nog helemaal donker (en geïsoleerd) kunnen gaan met de ARZ rolluiken. Maar daar vroeg ik mij vooral of of deze ook gedeeltelijk licht doorlaten als deze niet helemaal gesloten zijn. (Net als normale rolluiken waar er kleine openingen tussen de lamellen zitten.)

Mocht iemand weten waar we deze modellen wellicht in de buurt van Zuidoost NB kunnen bekijken zou dit natuurlijk ook helpen :)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 14:08

Midas

Thunderbirds are go!

Wat betreft de ARZ rolluiken: ik heb zelf bij twee dakramen de ARZ solar (Z-wave). Deze laat geen gedeeltelijk licht door. Daar waar rolluik zit, is het lichtdicht.

FAKRO heeft een showroom in Groesbeek: https://www.fakro.nl/showroom/
Dat lijkt mij vanuit Zuidoost NB nog wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 23:32

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
@Midas Ik had de showroom inderdaad gevonden, maar is toch wel even rijden die kant op. Goed om te weten dat ARZ dus niets doorlaat, die valt voor ons dan af :)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW