Toon posts:

ehhh....welke stappen voor andere processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een cyrix 200+ vervangen voor een pentium 150 van intel. De cyrix is namelijk instabiel. Het is socket 7 btw.
Ik heb dit gedaan, en de jumper van 200+ naar 150 gezet mhz, maar de computer doet niks. Van een andere computer heb ik toen een intel pentium 100 erin gedaan en op 100 gedaan maar dat werkt ook niet. Dus ik denk dat ik nog wat stappen vergeet.... Ik ben het boekje van mijn moederbord kwijt, dus graag hulp!

bij voorbaat dank

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Voltage veranderd? Van een cyrix 200+ is het 2.9 volt, voor een Pentium 166 (sorry, m'n boekje gaat niet lager) is dat 2.8 volt (je zou 'm eventueel al opgeblazen kunnen hebben :)).

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54

JJJ

De cyrix zal denk ik op 3x66 MHz draaien. Om de pentium 150 erin te krijgen zul je 2x75 kunnen proberen, als je mobo dat ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
oh oh...... hoe zet ik het voltage lager dan?

Verwijderd

Topicstarter
op de cyrix chip staat 2x 75 wat betekent dat? iets met multiplier?

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

De multiplier staat op 2x, de snelheid van het moederbord is 75MHz. Samen is het dus 150MHz (Cyrix 200+ loopt op 150MHz, met een PR van 200MHz).

Hoe je het voltage lager moet zetten? Tsja, met jumpertjes, maar welke, dat zou ik niet weten. Over welk moederbord praten we hier (het merk dus)?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 28 augustus 2001 18:11 schreef TerraGuy het volgende:
Voltage veranderd? Van een cyrix 200+ is het 2.9 volt, voor een Pentium 166 (sorry, m'n boekje gaat niet lager) is dat 2.8 volt (je zou 'm eventueel al opgeblazen kunnen hebben :)).
Maak die gozer niet zo bang joh, zo'n kleine voltage verschil maakt heus je proc niet dood... mijn Athlon doet het ook op 1,85 V ipv 1,7...
Op dinsdag 28 augustus 2001 18:13 schreef JJJ het volgende:
De cyrix zal denk ik op 3x66 MHz draaien. Om de pentium 150 erin te krijgen zul je 2x75 kunnen proberen, als je mobo dat ondersteunt.
...of 2,5 * 60 MHz

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

voltage lager: met jumpers/dipswitches of met bios (hangt van moederbord af, o.a. sommige Abit hebben dit in bios)

snelheid:
cyrix 200 kan zijn: 2 x 75 of 2.5 x 66
pentium 150 = 2.5 x 60 (of als het lukt 2 x 75)

voltage:
cyrix 200 = 2.9 volt
pentium 150 zonder mmx = 3.3 volt (of 3.45)
pentium 150 met mmx (weet niet of die bestaat) = 2.8 volt

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
geen idee welk moederbord, staat nergens.

ik geloof dat mijn pentium 100 chip is opgeblazen ;((

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 28 augustus 2001 18:19 schreef Demoniac het volgende:

Maak die gozer niet zo bang joh, zo'n kleine voltage verschil maakt heus je proc niet dood... mijn Athlon doet het ook op 1,85 V ipv 1,7...
ja, maar als de koeling redelijk standaard is maakt dat je CPU dus mooi wel dood :) heb ooit wel eens een P133 ofzo met een dikke fan op 3.52 volt gedraaid (was 3.3) en dat ging niet goed! Er kwamen allerlei BSOD's in windows, en die bleven (!) nadat ik een paar dagen later het voltage teruggezet had...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch mijn pentium 100 niet opgeblazen, was vergeten hendel naar beneden te doen hehe...

heeft iemand een site waarop een voorbeeld staat hoe je op een of ander moederbord jumpers voor de multiplier en het voltage kan instellen, want in het bios kan het niet en ik zie geen jumpers die het zouden kunnen zijn...

Verwijderd

Als er op het moederbord zelf geen jumper of dipswich instellingen gedrukt staan zit er denk ik weinig anders op dan eerst een manuel te gaan zoeken op 't net.
zoek op het bord iets dat op een type nummer zou kunnen lijken en race dat door een zoek machine en kijk of iets zinnigs uit komt. als je eenmaal een manuel hebt weet je tenminste wat je aan't doen bent
Ps het klopt dat de pentiums zonder MMX op 3.3 volt lopen dus je hept kans dat hij te weinig spanning krijgt
succes

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat dacht ik ook al. Ik geloof dat ik een ali chipset en een 430tx heb. Verder geen idee.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 28 augustus 2001 21:47 schreef tunneling het volgende:
ja, dat dacht ik ook al. Ik geloof dat ik een ali chipset en een 430tx heb. Verder geen idee.
Huh? Een Ali en een 430TX :?

Maargoed, om meer info over je moederbord te hebben, moet je de computer maar even opstarten. Tijdens de POST van de BIOS moet je maar effe op de Pause|Break toets duwen. Dan heb je alle tijd om de onderste regel over te nemen. Post deze regel daarna hier, dan kunnen we makkelijker uitzoeken om welke moederbord het gaat.
Pagina: 1