Nefit Easy en Unifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 20:19
Hoi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Nefit Easy slimme thermostaat waar ik mijn oude thermostaat ga vervangen. Nu heb ik ook een Unifi systeem bestaande uit een UDR, NanoHD en Pro access point op verschillende verdiepingen. Het probleem wat ik heb is dat ik met geen mogelijkheid goed die Nefit Easy geconnecteerd erop krijg. Ik heb totaal 40 apparaten, waarbij alleen soms de Harmony Hub dezelfde problemen kent.
Voor de Easy heb ik test SSID aangemaakt met alleen 2.4 ghz toegang en eigenlijk alle instelling vinkjes uitgezet in Unifi zodat het zo simpel mogelijk is... Als ik dan met mijn Nefit Easy probeer te verbinden, dan is eigenlijk mijn UDR de enige die het meest bruikbare signaal heeft en de Easy probeert hiernaar te verbinden.. Op dat moment kan ik wel connecteren, zie ik dat die online springt, maar na een paar minuten later wordt de verbinding verbroken en komt er ook geen reconnect meer van de Easy naar de UDR. Hetzelfde heb ik eigenlijk soms met de Harmony Hub.

Een paar vragen:
- Heeft een Medetweaker toevoelig ook een Nefit Easy i.c.m. een Unifi omgeving (liefst met UDR )? Wat was hier voor nodig om dit stabiel te krijgen?
- Iemand een idee hoe ik vanuit de de Unifi in logging kan bekijken waarom de Easy niet toegelaten wordt?
- Andere ideetjes...

Bedankt!!

Groetjes,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik heb hier een Nefit Easy op Unify AC PRO zonder problemen.
Sterker nog, bij een firmware update van de AC PRO wordt deze client netjes gemigreerd van AP #1 naar AP #2 en terug.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Ik krijg het niet werkend; snap er niets van... Heb je iets op je SSID of de Pro gedaan? Probleem is dat de signalen van de andere AC's te zwak zijn gezien vanaf de Easy ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itguy013
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-09 13:17
Ik had met mijn Daikin airco ook gekke problemen. Daarbij heeft het geholpen om fast roaming uit te zetten op het SSID waar hij in zit en PMF op disabled te zetten. Ook Auto Performance Optimization uitschakelen helpt. Hoop dat je hier iets mee kunt :)

4970Wp | 14* 355 | IQ7+ | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
Ik zie op een UDR interface die Auto Perfomance Optimization niet. PMF en Fast Roaming staan al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Ik denk dat die Nefit Easy gewoon kapot is ofzo? Ik heb even als test mijn GSM als Hotspot ingesteld. Verbonden via de GSM en ongeveer na 1 minuut verbreekt de Wifi. Ook heb ik als test een SSID even helemaal open gesteld zonder wachtwoord. Dan kan ik ook niet verbinden, terwijl mijn PC zonder problemen verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:32

nelizmastr

Goed wies kapot

CronoS76 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:52:
Ik denk dat die Nefit Easy gewoon kapot is ofzo? Ik heb even als test mijn GSM als Hotspot ingesteld. Verbonden via de GSM en ongeveer na 1 minuut verbreekt de Wifi. Ook heb ik als test een SSID even helemaal open gesteld zonder wachtwoord. Dan kan ik ook niet verbinden, terwijl mijn PC zonder problemen verbind.
Als het probleem meeverhuist ligt het idd aan de Nefit Easy. Omruilen voor een nieuwe :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Ik kan hem alleen niet zo snel hem meer omruilen aangezien deze modellen alleen een tijdje uit de running zijn..

Maar, je gelooft het niet.. ik kom toch een stapje verder. Ik had mijn AP Pro even naar beneden gebracht, naast de UDR gelegd, en die werkte eigenlijk ineens toen ik met de test SSID hier naar connecteerde.. Even zoeken naar de verschillen, waarbij mijn UDR op kanaal 6 opereerde en de Pro op kanaal 1 (ze stonden auto). Nu voor de UDR deze vast op kanaal 1 gezet; en het suffige is dat die Nefit easy op dit kanaal wel lijkt te verbinden. Ik moet het even in de gaten houden in hoeverre het ook stabiel is... Maar toch een mini stapje voorruit gezet... Maar het is wel brak als dit zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:56
Mogelijk ondersteunt die thermostaat slechts een hele basis wifi functionaliteit.
Vandaar dat het goed was om die Fast Roaming uit te schakelen.

1. loop ook alle andere opties na waar bij staat dat ze mogelijk problemen veroorzaken met het connecten van (oude) apparatuur.
2. Lock die thermostaat via de controller eens aan één AP, zodat hij onmogelijk naar een ander AP kan.
Of beter: stel het test-netwerk zo in, dat het maar op één AP wordt aangeboden. Je kunt dan BSS transition ook nog uitzetten voor dit netwerk.
Wat gebeurt er dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Tarquin op 19-10-2022 00:30 ]

Pagina: 1