Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenkie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Ik werk momenteel bij een marketingbureau waarbij mijn taak is om websites te bouwen. Momenteel loop ik tegen het probleem dat ik mijn eigen laptop moet gebruiken voor het bouwen van deze websites, maar qua responsiviteit klopt het niet. Ligt dit aan mijn scherm inch of waar ligt dit aan? Heeft iemand hier een oplossing voor? Heb onderzoek gedaan maar helaas tot geen succes, daarnaast weet mijn werkgever ook geen oplossing. Zelf dachten wij aan de breakpoints van de website/devices, alleen dat is het niet. Ook het aansluiten van een monitor werkt niet.

Mijn huidige laptop:
Macbook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)

Het probleem waar ik tegenaan loop:
Als ik een pagina etc. maak en dit responsive maak voor de desktop versie, dan ziet het er mooi en verzorgd uit op mijn laptop. Als ik dezelfde pagina dan open op mijn desktop (vaste computer) of een andere laptop, ziet het er niet uit, niets klopt meer met hoe ik het gemaakt heb. (dus niet responsive)

Ik werk met WordPress met pagebuilders als bijv. Divi en Elementor.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen? 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
Zonder code en screenshots blijft het gissen wat je nu precies aan het doen bent en wat er precies niet werkt.

Als je een voorbeeldje maakt op bijvoorbeeld https://jsfiddle.net/ en dat op de 2 apparaten bekijkt zie je dan wel hetzelfde?

En binnen WordPress bekijk je daar wel precies hetzelfde op die 2 apparaten? je ontwikkeld het op je eigen computer maar publiceer je het dan wel en bekijk je dan op die desktop precies hetzelfde?

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 14:17
Staan de zoom van je browser en OS wel op 100%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:45
Ditch die wysiwyg editors als je niet zelf ook tenminste wat js/html/css begrijpt. Nu is het nog een ontwikkelomgeving, maar als die sites straks live gaan en een user verneukt iets dan weet niemand het te fixen.

Verder moet het theme dat je gebruikt wel compatible zijn met de code die je editor genereert. Welk theme gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenkie
Bedankt voor alle berichten, zelf heb ik niet super veel verstand van js/html/css. Vandaar dat ik werk met pagebuilders als bijvoorbeeld Elementor en Divi etc.

De zoom van browser staat gewoon op 100%

Het thema waar ik momenteel mee werk is die van Divi.

Ik ben bang dat het aan de inch (13 inch) van mijn laptop ligt, waardoor ik niet de volledige weergave krijg van de pagina die ik aan het ontwikkelen ben (ook als ik hem dus in de desktop versie aan het maken ben). Kan dit een reden zijn van mijn probleem?

Zo niet, waar kan het dan eventueel aan liggen? De gehele website is gebouwd met de huidige breakpoints per device. Daar kan het dus niet aan liggen.

Ps. als ik de pagina maak op mijn vaste computer, klopt alles wel. Het heeft denk ik dan echt te maken met mijn laptop.. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
@Shenkie kan je niet aan je laptop het scherm hangen waar je ook mee op je desktop werkt? Al heeft je laptop al een resolutie van 2560 x 1600 pixels wat vrij hoog is.

Bekijk je op je laptop de website binnen een viewer van WordPress die het scherm kleiner maakt? En gebruik je diezelfde view ook op je desktop? Wat is eigenlijk de resolutie van de desktop waar het mis gaat?

andere optie is om in je browser in de min te zoomen. Als je 80 of 70% pakt komt je misschien op je dekstop resolutie uit.

Wat zijn eigenlijk de breakpoints die je hebt ingesteld? Als je een breakpoint op 2560px hebt ingesteld en je desktop is 1080 breed dan ga je daar nooit hetzelfde zien als op je laptop.

[ Voor 15% gewijzigd door jvanderkroon op 18-10-2022 13:35 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenkie
@jvanderkroon Bedankt voor je bericht! Ik zal dit later vandaag of morgen even allemaal nagaan. Helaas momenteel er geen tijd voor.

Ik hoop dat hier een oplossing tussen zit! Ik kom er later even op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:26
@Shenkie,

Geen idee of je die hebt, maar ziet de website er wellicht hetzelfde uit op een tablet en je MacBook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Shenkie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:32:
Ik werk momenteel bij een marketingbureau waarbij mijn taak is om websites te bouwen.
Welkom op GoT!

Als jij gewoon wat in elkaar knipt/plakt begrijp ik dat webontwikkeling een ver van je bed show is.
Waarom je baas jou geen fatsoenlijke PC geeft en je het maar op je eigen laptop moet doen vind ik al helemaal raar.

Een basis beginsel om responsive te testen is gewoon de maat van je browser venster groter/kleiner maken.
Daarnaast heeft de developer tools van je browser ook allemaal opties om mobiele telefoons en tablets te simuleren (je kan zelfs met Android en ADB live debuggen).

Het lijkt er daarom op dat je baas een goede webontwikkelaar moet inhuren voor de oplossing.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:42
Ik ben geen mac expert, maar default doet zo'n ding toch 200% scaling? Dan hou je van 2560x1600 maar 1280x800 over.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schopje van IH naar Softwareontwikkeling.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 09:48

killercow

eth0

Bedankt voor alle berichten, zelf heb ik niet super veel verstand van js/html/css. Vandaar dat ik werk met pagebuilders als bijvoorbeeld Elementor en Divi etc.
Ik werk momenteel bij een marketingbureau waarbij mijn taak is om websites te bouwen.
Daar zit de issue.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 15:43
Een cursusje HTML/CSS met het STAP-budget ertegenaan gooien. Kost je op dit moment niks met die subsidie van de staat. Kun je daarna ook meteen een hoger loon bij je baas eisen.
Pagina: 1