Toon posts:

Klok loopt te snel

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De klok op mijn pc loopt te snel na 2 weken moet ik de tijd alweer instellen. Kan ik hier wat aan doen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Mijne liep ooit elke dag een kwartier achter, geen idee hoe dat kwam. Nieuwe Win2k erop geen last meer van.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Dus windows opnieuw installeren

Verwijderd

Of de Statbar van Mr. B. installeren, die zet je klok gelijk met een tijdserver, erg handig, altijd de goede tijd.

Suc6

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:44
AboutTime kan ook je klok goedzetten. Kost niets en te downloaden bij tucows.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Hardwarematig kan ik je niet helpen, maar je zou een porgrammaatje kunnen instaleren die de klok gelijk zet met een atoomklok zodra je contact hebt met het internet. Ik kan er zo niet 1-2-3 een bedenken, maar als je op zdnet kijkt zal je er zo een kunnen vinden.

*tip* Swatch heeft een programmaatje wat dat kan EN geeft je ook de tijd in internettijd weer. Dit houdt in dat het over de hele wereld 1 tijd is b.v. @230, zodoende hoefde je geen rekening meer te houden met tijdzones en kan je b.v. met een japanner afspreken om op @127 met elkaar pong online te spelen (hadden ze ook horloges van, systeem is helaas nooit er populair geworden)

* MrE moet zijn antwoorden eens korter houden, zo lijkt het net of hij achter de feiten aan loopt

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Als je geen bezwaar hebt tegen een wat mooiere klok dan die van windows , in de tray (rechts onder waar de tijd staat) op de volgende site kun je een progje downloaden die verbinding legt met een atoomklok op internet die de klok automatisch kan bijstellen.
http://homepage1.nifty.com/kazubon/tclock/

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Op dinsdag 28 augustus 2001 18:01 schreef MrE het volgende:
*tip* Swatch heeft een programmaatje wat dat kan EN geeft je ook de tijd in internettijd weer. Dit houdt in dat het over de hele wereld 1 tijd is b.v. @230, zodoende hoefde je geen rekening meer te houden met tijdzones en kan je b.v. met een japanner afspreken om op @127 met elkaar pong online te spelen (hadden ze ook horloges van, systeem is helaas nooit er populair geworden)
(offtopic)
ik heb zo'n horloge. gekocht via die coca-cola spaaractie, is van xybertime. is grappig. het werkt in principe wel goed alleen gebruik ik het zelden omdat niemand anders zo'n horloge heeft :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Gebruik een opstartscript waarin je PC gelijk zet met een tijdserver op het internet (NTP) tada. voor de rest van je leven de exacte (atoom)-tijd.

Verwijderd

Wat Windows opnieuw installen??
Met deze opties is ie altijd bij de tijd zou ik zo zeggen,al zijn het bijna allemaal dezelfde ;)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:58
Ik SCHOP je topic ff omhoog :P

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Deze oplossingen zijn allemaal leuk en aardig, maar het geeft eigenlijk geen antwoorden op de oorzaken van het probleem en wat je eraan zou kunnen doen als je geen internet hebt o.i.d. nogal oppervlakkig dus.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Installeer een proggie die je tijd via Internet met een Atoomklok synchroniseert, bijvoorbeeld deze:

AtomSync
Chronograph
Desktop Atomic Clock
Sync-It With Atom
Time Synchronizer

• F.U.B.A.R
  • Laatst online: 15-11 11:24
Draai je Norton AntiVirus? Dat gaf bij mij nl nogal problemen met de tijd: op 1u tijd moest ik de klok soms een kwartier bijstellen!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12 11:37
Het kan aan het batterytje liggen van het moederbord.

zelfde probleem gehad.

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Zo'n klok wil ik ook die iedere dag een uur sneller vooruit loopt of zoiets,,,, handig voor op mijn werk,,,,,

LOL *D

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• dawuss
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Op woensdag 29 augustus 2001 10:38 schreef BalusC het volgende:
Installeer een proggie die je tijd via Internet met een Atoomklok synchroniseert, bijvoorbeeld deze:

AtomSync
Chronograph
Desktop Atomic Clock
Sync-It With Atom
Time Synchronizer
mooie lijst, maar lees voortaan eerst de rest van de thread |:(

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 29 augustus 2001 11:51 schreef dawuss het volgende:

[..]

mooie lijst, maar lees voortaan eerst de rest van de thread |:(
Ja, ik onderken het probleem, maar als batterytje vervangen niet helpt, dan hebben deze programmaatjes wel enige nut hoor! De klok van mijn eigen PC loopt ook ietsiepietsie sneller dan wordt verwacht. Na een maandje loopt ie ongeveer 2 minuten vooruit en ik weet zeker dat het niet aan mijn batterytje ligt..

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 19:49
In XP haalt ie automatisch de tijd op van de M$ timeserver.
Is ook wel handig :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jongens, jongens: Waarom een hardwarematig probleem softwarematig op gaan lossen?

Doe er een andere batt. in of ga terug naar de (web)winkel...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Heej bikkel

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Move to: Die-hard Overclocking & Case Modding

Dit is echt die-hard overklokken.... Loopt je systeem nu ook sneller? :+

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op donderdag 30 augustus 2001 13:18 schreef Vergeten het volgende:
Move to: Die-hard Overclocking & Case Modding

Dit is echt die-hard overklokken.... Loopt je systeem nu ook sneller? :+
:+ :)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:21

Orac

Ik mis je papa.

Als je je PC nu eens wat meer gebruikt >:) , dan gaat die klok vanzelf langzamer lopen (door de interrupts). Geen gein.

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Mijn pc loopt 6 uur per dag achter of voor! Ik weet het echt niet meer! Gister heb ik om 3 uur mijn klok goed gezet, het is nu 09:31 en volgens mijn computer is het: 0:31

NIet cool! En als je dan zo'n ander proggie installeerd. dan heb je 2 klokken? Waarvan 1 niet goed, dat is dus ook nix

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
t makkelijkst is om om dat draadje waar de signalen doorgaan een elastiekje om te doen, zodat de signalen wat afgeknepen worden en de klok beter gaat lopen :+

maar ff serieus, van die tijdservers, wie heeft daar adressen van :?

kweet wel dat ik ze kan vinden, maar niet meer hoe die dingen heten zeg maar :{
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.