Warmtepomp buitenland kopen, installeren en subsidie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthoofd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 19:36
Hallo Tweakers!

Ja ik heb gezocht maar ik kwam eigenlijk nog niet een topic tegen waarin is besproken of het mogelijk is om een warmtepomp in het buitenland te kopen, deze zelf/laten te installeren en vervolgens ook subsidie te ontvangen. Is het bijv voldoende als je een spaanse of franse factuur waarop staat dat je de warmtepomp hebt gekocht, wellicht in combinatie met bijv een factuur van een installateur voor het in bedrijf stellen van de installatie?

Ben benieuwd naar mensen die dit proces al doorlopen hebben en hoe dat heeft uitgepakt. Er zijn vast haken en ogen waar op gelet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52

Bravo

Second Best

De grootste haak van deze methode is de aanspraak op garantie.
Er zijn installateurs die de warmtepomp willen aansluiten en ingebruik willen stellen voor een redelijk bedrag, maar die kunnen vaak niet de garantie voor de warmtepomp leveren als er problemen zijn. Dit omdat zij de warmtepomp niet zelf hebben afgenomen via de Nederlandse distributeur, maar dit grijze import is. Dus als er iets mis is, draai je zelf voor de reparatie op.

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewii
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:42
Goede vraag, ik loop hier tegen aan.

Ik heb een Vaillant warmtepomp in belgie gevonden, maar Vaillant geeft geen garantie wanneer we dit in nederland installeren. Maw, er zal geen Vaillant monteur naar nederland afreizen bij problemen...

Dit is wel balen.

Maar is er niet zoiets als wettelijke garantie op basis van EU regelgeving?

En zijn er andere tweakers die dit wel op deze manier hebben gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:19
swarthoofd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:00:
Hallo Tweakers!

Ja ik heb gezocht maar ik kwam eigenlijk nog niet een topic tegen waarin is besproken of het mogelijk is om een warmtepomp in het buitenland te kopen, deze zelf/laten te installeren en vervolgens ook subsidie te ontvangen. Is het bijv voldoende als je een spaanse of franse factuur waarop staat dat je de warmtepomp hebt gekocht, wellicht in combinatie met bijv een factuur van een installateur voor het in bedrijf stellen van de installatie?

Ben benieuwd naar mensen die dit proces al doorlopen hebben en hoe dat heeft uitgepakt. Er zijn vast haken en ogen waar op gelet moet worden.
Heb vorig jaar zelf een WP uit Duitsland besteld, deze door NL bedrijf in bedrijf laten stellen (splitunit)
Ik weet niet meer zeker of de factuur van aanschaf nodig was.
Wat ik wel heb gedaan is foto's bij de aanvraag toegevoegd van dozen, SN en ook installatie sticker van de installateur inclusief factuur van inbedrijfstelling. Op dit sticker staat namelijk ook datum die overéénkomt met de factuur ;)

Zijn geen vervolg vragen gesteld en was ook in 3 weken goed gekeurd.

Over garantie, ja dat is wel een puntje maar wellicht ook nooit nodig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The-Source op 01-02-2023 12:55 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:46
Ik heb een warmtepomp uit Duitsland. Voor de RVO geen probleem. Garantie is dat zeker wel. Panasonic Nederland zal zijn handen eraf trekken. Aan het serienr. zien ze dat het geen door hen geleverde machine is. Ik heb getracht wat vragen te stellen. Lastig. Dit betekent dat als er ooit wat met het apparaat is, je zeker weet dat je het zelf op moet lossen. Via de installateur lukt het misschien. Maar als er echt kosten komen, vergeet het dan maar. Ondanks dat Panasonic NL onder Panasonic GMBH valt.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X