Marco-Peters schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:42:
[...]
Ja leuk, dat kunnen ze dus niet bewijzen: voor hetzelfde geld valt de stroom gewoon uit terwijl ik op vakantie ben. Daarom zou het uittrekken van de CV ketel in de regel ook niet kwaad moeten kunnen.
Maar ik zou het niet doen, als je bang bent dat de CV ketel stuk gaat en je bulkt van het geld. Want terwijl je op vakantie bent, blijft die CV ketel stroom en gas verbruiken. Misschien wordt zelfs je woning verwarmd, als je de thermostaat niet laag genoeg gezet heb. Daarom trek ik hem dus uit.... mijn huurwoning hoeft niet verwarmd te worden, terwijl er niemand is.
Ik zeg trouwens niet dat het verstandig is, alleen ik geloof niet dat het echt kwaad kan. Het is in-principe op je eigen risico, als je de CV ketel uittrekt.
Je hebt toch een thermonstaat neem ik aan, als je die terug zet naar 5 graden bijvoorbeeld zal je CV nooit aanspringen.
CV gebruikt geen gas als je comfort stand uit laat, de comfort stand is sowieso onzin.
Alleen een hele oude CV met waakvlam kan gas gebruiken maar dan spreek je over echt oude CV ketels.
Het maakt mij niet uit wat je doet, het is alleen een reminder dat het niet zo slim is, ze kunnen het zien als de bewoner nalatig is geweest, dat men het niet altijd doet is een ander verhaal.
@
HenkieTenk Nooit op een CV pomp slaan dan maak je hem gegarandeerd stuk en het valt te zien, in jouw geval heeft de pomp amper vastgezeten anders was je dit nooit gelukt.
Sommige pompen kun je de schroef voorruit eruit draaien (let op eerst CV van water halen) en daarachter zit een schroef waarmee je met schroevendraaier weer los kan krijgen en anders is het open maken.
@
PetervdM Legionella heeft niets te maken met wel of geen ketel aan hebben, dat speelt bij boilers, na een lange periode zoals vakantie is het sowieso raadzaam om even de warmwaterkraan voor 2 minuten open te hebben, of je nou wel of geen stekker erin had maakt niets uit.
@
GrooV Nou hier zat hij anders muurvast en dat in een periode van 6 maand doordat iemand de vloerverwarmingspomp de stekker uit had gehaald, dat terwijl het een nieuwe pomp is van amper 1 jaar oud.
Hier zit een pompschakelaar achter, ik kon de pomp uit elkaar halen om het op te lossen, dat zegt dus helemaal niet wanneer het vastlopen kan gebeuren.
[
Voor 35% gewijzigd door
mr_evil08 op 18-10-2022 10:59
]