[Android] Registreren van een Google Play Developer account

Pagina: 1
Acties:
  • 1.620 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:35
Context
Ik heb bijna twee weken geleden een Google Play Developer account aangemaakt, zodat ik Android apps op de Play Store can publishen. Dit kost eenmalig 25 dollar registratie kosten, die ik al met creditcard betaald heb. De laatste stap in de account registratie is het verifiëren van je identiteit. Hiervoor moet je scans van een geldig ID uploaden, zodat Google kan zien dat de ingevoerde naam overeenkomt met die op je ID. Hierbij raden ze aan om irrelevante informatie (BSN en foto) te verbergen.

Ik heb met de KopieID app foto's gemaakt van de voor- en achterkant van mijn ID kaart en die geupload. Twee dagen later staat er het volgende bericht in de Play Console:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shwmsKYABDbARgzBYnkwRpY-Awk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CvaoBnbI44IUQwpjq1rm4Sjs.png?f=user_large

Geen indicatie van wat er mis ging, of een optie om het opnieuw te proberen. De enige optie die ik heb is om contact op te nemen met support. Mijn conversatie met support verloopt als volgt:

(ik kan mijn oorspronkelijke vraag helaas niet terugzien)
Hi Sjoerd,
Thanks for contacting Google Play Developer support.
Unfortunately, we are unable to verify your ID to complete your Play Console registration.
Please note that your account will still be accessible but you won't be able to publish any apps.
Thanks for your understanding.
Regards,
Ariel
Google Play Developer Support
Hi Ariel,

How can I retry the verification process?

Also why did the verification fail?

Thank you,
Sjoerd
Hi Sjoerd,
Thanks again for contacting Google Play Developer Support.
As much as I'd like to help, I’m not able to provide any more information or a better answer to your question. Unfortunately, we are unable to revert your ID verification status.
Thanks again for your understanding.
Regards,
Ariel
Google Play Developer Support
Hi Ariel,

How can I activate my Developer account so I can publish apps?

Thank you,
Sjoerd
Hi Sjoerd,
As much as I'd like to help, I’m not able to provide any more details or a better answer to your question.
Regards,
Ariel
Hi Ariel,

Is there anyone else you can refer me to for help?

Thank you,
Sjoerd
(geen reactie, kreeg wel een survey over mijn ervaring met support)
Hey,

Is there maybe another department of Google Play Developer Support that can help me?

It seems the only way to fix this problem is through support, so if you can’t help me someone else probably can.

Thank you,
Sjoerd
Hi Sjoerd,
As much as I'd like to help, I’m not able to provide any more details or a better answer to your question. In our previous email, I made sure to include all the information available to me.
Regards,
Ariel
Well, I can only fix this issue through support.

So what can you do then?
Hi Sjoerd,

As much as I'd like to assist, I'm unable to provide any additional information or a more comprehensive answer to your question.

Regards,
Hi Ariel,

How do I make my developer account ready to publish apps?
Hi Sjoerd,

Thanks for the email.

Please create a new Play Console account with a different email address.

For more information, please see this article in our Help Center.

Thank you.

Regards,
Ariel
Hi Ariel,

I would like my registration fee back then. Can you do that for me or should I just charge back the amount on the credit card.
Hi Sjoerd,
Unfortunately, we are unable to provide a refund for the Play Console registration fee.
Thanks for your understanding.
Regards,
Ariel
... en dit ging nog wel even door.

Samengevat:
  • Support wil niks doen om mijn ID te verifiëren
  • Ik ben 25 dollar kwijt en kan geen refund krijgen
  • Als ik apps wil publiceren mag ik het met een nieuw account opnieuw proberen en weer 25 dollar betalen
Mijn enige contact optie is de support. Ik kan proberen de registration fee via de creditcardmaatschappij terug te krijgen, maar dat brengt het risico dat Google mijn hele account gewoon blokkeerd. Verder ben ik als persoon redelijk machteloos tegen zo'n bedrijf. Heeft iemand nog ideeën of ervaring met dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaseream
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-09 18:54
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten voor google PAY. Daar kreeg ik, ook wel na een 1e afwijzing, een mooi mailtje met wat allemaal nodig is.

De stappen en documenten die ik heb gestuurd zijn mogelijk niet specifiek voor jou omdat het bij mij ging voor google pay maar zal je misschien kunnen helpen.

Mailtje van google:
Voor we het verificatieproces kunnen voltooien :

1) Moeten we u vragen een duidelijke en volledige kopie (met 4 zichtbare hoeken) van een van de volgende door een overheid uitgegeven identiteitsbewijzen in te dienen voor de naam XXXXX. Het reeds verzonden ID is niet geldig, sommige gegevens zijn niet zichtbaar. U kunt de gevraagde documentatie verzenden via het volgende formulier.

Geaccepteerde ID-bewijzen zijn:
-Nationale identiteitskaart
-Permanente verblijfsvergunning
-Paspoort
-Rijbewijs

(Zorg ervoor dat het identiteitsbewijs niet binnen 30 dagen verloopt, alle vier de hoeken zichtbaar zijn, de informatie niet opzettelijk onleesbaar is gemaakt of door het gebruik van een flitslicht onleesbaar is, zowel de voor- als achterzijde beschikbaar is.)

Stuur ons een document dat het adres uw woonadres voor 'XXXXXX' aantoont via dit formulier, zodat we uw account kunnen verifiëren. Het document moet de volledige naam en het volledige adres bevatten en mag niet ouder zijn dan zestig dagen. Het document dat al is verzonden, mist de volledige naam (alleen de eerste letter).

Geaccepteerde documenten die gelden als adresbewijzen zijn:

-Nationale identiteitskaart
-Creditcard- en bankafschriften
-Rekeningen van nutsbedrijven (elektriciteit, gas, water, internet)
-Huurovereenkomsten
-Door de overheid uitgegeven documenten
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om meerdere type documenten te sturen maar ik heb als volgt gestuurd:
1. paspoort voor en achterkant
2. enkele bankafschrift met veel info zwart gemaakt
3. Order bevestiging uittreksel BRP (niet de BRP zelf!)
4. Google AdMob verificatie brief. (zeker als je reclame later wilt toevoegen is het handig om alvast te registreren, je krijgt via post een adres bevestiging brief)

Wat als laatst een probleem kan zijn is dat KopieID de foto's aanpast of anders plaatst dat ze niet automatisch uitgelezen kunnen worden en google support geen toegang heeft/krijgt tot de originele foto van je ID. Daardoor kunnen ze je ook niet melden wat er uiteindelijk mis is gegaan.
Maarja google support is altijd shit geweest.

Success d:)b !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik weet niet of ik hier op kan reageren of dat ik beter een nieuw topic kan openen, maar heeft iemand het voor elkaar gekregen om een ID validatie te doen bij Google zonder je BSN nummer te moeten overhandigen?
Het is mij ook niet helemaal duidelijk waarom Google mijn BSN nummer zou willen hebben. Ik heb gebruik gemaakt van de Kopie ID app van de overheid en die is vervolgens geweigerd door Google omdat er uiteraard delen zijn zwart gemaakt. Ik zie het niet zo zitten om mijn BSN zomaar te verstrekken aan een partij als Google.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Sircuri schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:23:
Ik zie het niet zo zitten om mijn BSN zomaar te verstrekken aan een partij als Google.
Sterker nog, Google mag überhaupt niet om je BSN vragen, en als je die zou aanbieden mogen ze die al helemaal niet opslaan.

Maar probeer dat een multinational met goedkope support in lageloonlanden maar eens uitgelegd te krijgen. Dan zou je een groepsvordering moeten beginnen met andere mensen die hier door zijn geraakt.

Ik heb toen ik mijn Google Play Developer account heb aangemaakt helemaal geen ID hoeven sturen, maar dat is alweer enkele jaren geleden. Ik kan me niet voorstellen dat er een oplossing voor is behalve bruteforcen door een nieuw account te maken en opnieuw 25 dollar te betalen. Gelukkig zijn die kosten belastingaftrekbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:35
Bij mij stond er specifiek bij dat ik de nodige gevoelige informatie (BSN) moest afschermen. Maar bij mij is de hele registratie überhaupt nooit gelukt dus daar heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LdR
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-11-2023

LdR

Ik heb hetzelfde probleem als 02Sjoerd. Heb dezelfde e-mails ontvangen, zullen wel geautomatiseerd zijn. Daardoor krijg je dus geen oplossing op maat. Ik heb meerdere documenten geprobeerd, rijbewijs en paspoort. Alle gegevens gecontroleerd. Geen idee wat er niet goed aan is. Lekker makkelijk geld verdienen zo door Google, ik heb wel mooi betaald maar krijg er niets voor terug.
Heb er over nagedacht een nieuw account aan te maken, maar dan loop ik mogelijk tegen hetzelfde probleem aangezien ik niet weet wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLFSL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-11-2023
LdR schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:29:
Ik heb hetzelfde probleem als 02Sjoerd. Heb dezelfde e-mails ontvangen, zullen wel geautomatiseerd zijn. Daardoor krijg je dus geen oplossing op maat. Ik heb meerdere documenten geprobeerd, rijbewijs en paspoort. Alle gegevens gecontroleerd. Geen idee wat er niet goed aan is. Lekker makkelijk geld verdienen zo door Google, ik heb wel mooi betaald maar krijg er niets voor terug.
Heb er over nagedacht een nieuw account aan te maken, maar dan loop ik mogelijk tegen hetzelfde probleem aangezien ik niet weet wat er mis gaat.
Op mijn werk hebben we hetzelfde probleem gehad en dus ook tot 5 keer toe, opnieuw de documenten proberen te delen. Uiteindelijk lukte dit zodra we geen gegevens onleesbaar meer hebben gemaakt. (bijv: BSN) Stomme van alles is dat het wel duidelijk in de mail stond om deze gegevens niet zichbaar te maken.
Hopelijk kan ik hiermee ook anderen helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LdR
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-11-2023

LdR

@JLFSL
Hoi, sorry voor mijn late reactie. Ik lees nu pas je bericht, heb de moed eigenlijk al laten zakken.
Jij geeft aan dat jullie 5 keer de documenten hebben ingestuurd. Heb je dan steeds een nieuwe account aangemaakt? Ik werd nl. na 3 x al geblokkeerd.

Groetjes,
Lianne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Zwarthoed
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Niemand vermeldt hier een email adres van Google terwijl ze zeggen contact te hebben gehad, opmerkelijk.
Zo'n adres was nu juist handig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een jaar oud topic uit de sloot trekken is niet nodig hiervoor.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.