Context
Ik heb bijna twee weken geleden een Google Play Developer account aangemaakt, zodat ik Android apps op de Play Store can publishen. Dit kost eenmalig 25 dollar registratie kosten, die ik al met creditcard betaald heb. De laatste stap in de account registratie is het verifiëren van je identiteit. Hiervoor moet je scans van een geldig ID uploaden, zodat Google kan zien dat de ingevoerde naam overeenkomt met die op je ID. Hierbij raden ze aan om irrelevante informatie (BSN en foto) te verbergen.
Ik heb met de KopieID app foto's gemaakt van de voor- en achterkant van mijn ID kaart en die geupload. Twee dagen later staat er het volgende bericht in de Play Console:
:fill(white):strip_exif()/f/image/CvaoBnbI44IUQwpjq1rm4Sjs.png?f=user_large)
Geen indicatie van wat er mis ging, of een optie om het opnieuw te proberen. De enige optie die ik heb is om contact op te nemen met support. Mijn conversatie met support verloopt als volgt:
(ik kan mijn oorspronkelijke vraag helaas niet terugzien)
Samengevat:
Ik heb bijna twee weken geleden een Google Play Developer account aangemaakt, zodat ik Android apps op de Play Store can publishen. Dit kost eenmalig 25 dollar registratie kosten, die ik al met creditcard betaald heb. De laatste stap in de account registratie is het verifiëren van je identiteit. Hiervoor moet je scans van een geldig ID uploaden, zodat Google kan zien dat de ingevoerde naam overeenkomt met die op je ID. Hierbij raden ze aan om irrelevante informatie (BSN en foto) te verbergen.
Ik heb met de KopieID app foto's gemaakt van de voor- en achterkant van mijn ID kaart en die geupload. Twee dagen later staat er het volgende bericht in de Play Console:
:fill(white):strip_exif()/f/image/CvaoBnbI44IUQwpjq1rm4Sjs.png?f=user_large)
Geen indicatie van wat er mis ging, of een optie om het opnieuw te proberen. De enige optie die ik heb is om contact op te nemen met support. Mijn conversatie met support verloopt als volgt:
(ik kan mijn oorspronkelijke vraag helaas niet terugzien)
Hi Sjoerd,
Thanks for contacting Google Play Developer support.
Unfortunately, we are unable to verify your ID to complete your Play Console registration.
Please note that your account will still be accessible but you won't be able to publish any apps.
Thanks for your understanding.
Regards,
Ariel
Google Play Developer Support
Hi Ariel,
How can I retry the verification process?
Also why did the verification fail?
Thank you,
Sjoerd
Hi Sjoerd,
Thanks again for contacting Google Play Developer Support.
As much as I'd like to help, I’m not able to provide any more information or a better answer to your question. Unfortunately, we are unable to revert your ID verification status.
Thanks again for your understanding.
Regards,
Ariel
Google Play Developer Support
Hi Ariel,
How can I activate my Developer account so I can publish apps?
Thank you,
Sjoerd
Hi Sjoerd,
As much as I'd like to help, I’m not able to provide any more details or a better answer to your question.
Regards,
Ariel
(geen reactie, kreeg wel een survey over mijn ervaring met support)Hi Ariel,
Is there anyone else you can refer me to for help?
Thank you,
Sjoerd
Hey,
Is there maybe another department of Google Play Developer Support that can help me?
It seems the only way to fix this problem is through support, so if you can’t help me someone else probably can.
Thank you,
Sjoerd
Hi Sjoerd,
As much as I'd like to help, I’m not able to provide any more details or a better answer to your question. In our previous email, I made sure to include all the information available to me.
Regards,
Ariel
Well, I can only fix this issue through support.
So what can you do then?
Hi Sjoerd,
As much as I'd like to assist, I'm unable to provide any additional information or a more comprehensive answer to your question.
Regards,
Hi Ariel,
How do I make my developer account ready to publish apps?
Hi Sjoerd,
Thanks for the email.
Please create a new Play Console account with a different email address.
For more information, please see this article in our Help Center.
Thank you.
Regards,
Ariel
Hi Ariel,
I would like my registration fee back then. Can you do that for me or should I just charge back the amount on the credit card.
... en dit ging nog wel even door.Hi Sjoerd,
Unfortunately, we are unable to provide a refund for the Play Console registration fee.
Thanks for your understanding.
Regards,
Ariel
Samengevat:
- Support wil niks doen om mijn ID te verifiëren
- Ik ben 25 dollar kwijt en kan geen refund krijgen
- Als ik apps wil publiceren mag ik het met een nieuw account opnieuw proberen en weer 25 dollar betalen