Hallo allemaal!
Ik mag eindelijk weer na 6 jaar weer een nieuwe PC uitzoeken. Hooray! Nu zou ik graag jullie hulp en input willen horen ten aanzien van onderstaande informatie. Alvast veel dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt de vervanger van mijn huidige systeem uit 2016. (Zie mijn inventaris). Het zal dan ook voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Het meeste wat ik speel en waar ik met de aanschaf van de nieuwe PC klaar voor wilt zijn is World of Warcraft, Football Manager, D2Resurrected en in het nieuwe jaar Diablo IV.
Ik merk momenteel dat ik tegen langere laadtijden aanloop en ook soms wel wat framedrops en/of terugscalen van de games.
Daarbij wil ik deze PC weer 5-6 jaar gebruiken. Dus een redelijk robuust honkje weer neer zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag ongeveer 2000 euro kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen mijn toetsenbord en muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe PC en een nieuwe Monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet, gaat mij echt om de value ten opzichte van performance.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb 2 wensen. De eerste is voor de monitor. Daar wil ik het liefst naar 27", QHD en 144Hz.
Daarnaast het liefst een 2TB NVMe SSD
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ondanks dat ik geen hele leek ben, zou ik graag jullie input willen horen op onderstaande lijst. Wat ik in de verschillende BGG en losse topics heb gelezen is de 5600X3d de game processor van dit moment. Echter vraag ik me af of het moederbord er geschikt voor is. Die specifieke kennis hoor ik graag van jullie. Daarnaast de vraag in hoeverre een aparte koeler vereist is voor deze processor? Of is de stock koeler genoeg?
Verder zit ik niet te wachten op RGB, de PC staat onder het bureau uit het zicht. Dit is 1 van de redenen waarom er een sobere kast bij de lijst zit. Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen en/of vragen. En hopelijk kan ik volgende week mijn nieuwe speeltjes bestellen.
Ik mag eindelijk weer na 6 jaar weer een nieuwe PC uitzoeken. Hooray! Nu zou ik graag jullie hulp en input willen horen ten aanzien van onderstaande informatie. Alvast veel dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt de vervanger van mijn huidige systeem uit 2016. (Zie mijn inventaris). Het zal dan ook voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Het meeste wat ik speel en waar ik met de aanschaf van de nieuwe PC klaar voor wilt zijn is World of Warcraft, Football Manager, D2Resurrected en in het nieuwe jaar Diablo IV.
Ik merk momenteel dat ik tegen langere laadtijden aanloop en ook soms wel wat framedrops en/of terugscalen van de games.
Daarbij wil ik deze PC weer 5-6 jaar gebruiken. Dus een redelijk robuust honkje weer neer zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag ongeveer 2000 euro kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen mijn toetsenbord en muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe PC en een nieuwe Monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet, gaat mij echt om de value ten opzichte van performance.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb 2 wensen. De eerste is voor de monitor. Daar wil ik het liefst naar 27", QHD en 144Hz.
Daarnaast het liefst een 2TB NVMe SSD
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ondanks dat ik geen hele leek ben, zou ik graag jullie input willen horen op onderstaande lijst. Wat ik in de verschillende BGG en losse topics heb gelezen is de 5600X3d de game processor van dit moment. Echter vraag ik me af of het moederbord er geschikt voor is. Die specifieke kennis hoor ik graag van jullie. Daarnaast de vraag in hoeverre een aparte koeler vereist is voor deze processor? Of is de stock koeler genoeg?
Verder zit ik niet te wachten op RGB, de PC staat onder het bureau uit het zicht. Dit is 1 van de redenen waarom er een sobere kast bij de lijst zit. Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen en/of vragen. En hopelijk kan ik volgende week mijn nieuwe speeltjes bestellen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 439,- | € 439,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 149,- | € 149,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6900 XT | € 739,- | € 739,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design CORE 2500 | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Monitoren | Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 C27G53 Zwart | € 228,50 | € 228,50 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,05 | € 29,05 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V750 Gold -V2 White Edition | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 189,- | € 189,- |
Totaal | € 2.028,25 |