Ik merk dat de afgelopen maand de luchtvochtigheid in de woonkamer consistent rond de 70% zit.
:strip_exif()/f/image/5nF11GYyIVaWeZeazkbnSbHP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik altijd begrepen dat een goede luchtvochtigheid tussen de 40 en 60 % ligt.
We hebben geen last van lekkages en ook het huis is goed geïsoleerd. Het probleem lijkt me te liggen in het feit dat de buitenlucht zeer vochtig is en dat het temperatuur verschil tussen binnen en buiten nihil is (thermostaat staat op 17), terwijl je met koudere buitentemperaturen eenvoudiger de luchtvochtigheidsgraad naar beneden stookt.
Nu vraag ik me af hoe anderen hiermee omgaan.
Hebben meer mensen hier last van, en hoe ga je ermee om? We wonen hier sinds kort en zijn eigenlijk opzoek naar wat ervaringen.
:strip_exif()/f/image/5nF11GYyIVaWeZeazkbnSbHP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik altijd begrepen dat een goede luchtvochtigheid tussen de 40 en 60 % ligt.
We hebben geen last van lekkages en ook het huis is goed geïsoleerd. Het probleem lijkt me te liggen in het feit dat de buitenlucht zeer vochtig is en dat het temperatuur verschil tussen binnen en buiten nihil is (thermostaat staat op 17), terwijl je met koudere buitentemperaturen eenvoudiger de luchtvochtigheidsgraad naar beneden stookt.
Nu vraag ik me af hoe anderen hiermee omgaan.
- Moet ik toch gaan stoken terwijl we juist proberen zo min mogelijk gas(vooralsnog) te verbruiken?
- Moet ik gaan kijken naar dure ontvochtigings apparaten?
- Accepteren van een hogere luchtvochtigheid gedurende de herfst?
Hebben meer mensen hier last van, en hoe ga je ermee om? We wonen hier sinds kort en zijn eigenlijk opzoek naar wat ervaringen.