1 eerst even de vraag welk instalatie schema ga je volgen/kan je daar wat meer over vertellen ?
wat is het doel van draadloze thermostaat bijv ? wil je die weer beneden hebben als zone regeling ?
en ga je die kopellen aan de bedrade/slimme thermostaat ? ik gok dat dit wel je plannen zijn.
(let op de draadloze thermostaat moet aan dezelfde ruimte toegevoegd worden als de bedraade/slimme thermostaat) dit is zeg maar optie 3#. in de tado handleiding. optie 2 in de tado handleing mag ook.
kan de draadloze themostaat er tussenuit. maakt voor mij eigenlijk niet zoveel verschil/voor klant wel.
https://intercom.help/tad...alle%20gebruikte%20kamers
2 na ik weet wat je plannen zijn kan ik ook een advies geven. (althans ik gok wat je plannen zijn)
laat ik beginnen met het makelijkste vraag twee weg of drie weg klep. antwoord twee weg klep.
waarom zie installatie schema in de handleiding van de slimme thermostaat. ook al mist hier de ruimte voeler het komt op hetzelfde neer
https://cdn.brandfolder.i...warming_en_radiatoren.pdf
3 voltage wat de bedrade thermostaat mag hebben. (het relais mag hebben wat erin zit)
max 30 vlot gelijkstroom. maximaal 3 amp.
of max 230 volt wisselstroom maximaal 3 ampere.
type kraan normaly open of normaly closed. en geen modulerende kraan.
let op de thermostaat levert zelf geen stroom maar is enkel een relais op baterijen.
( zoals een oude kamerthermostaat. )
4 ik kan je helaas niet helpen aan een juiste oranje kraan. maar misschien een andere tweaker wel.
ik mis een heel voorschakel automaat. ik weet niet of dat er allemaal bij zit. ik hoop van wel.
5 daarom een vraag vanaf mijn kant. heb je nog een voorkeur/reden voor deze site/kleppen ?
of mag het ook bijvoorbeeld danfoss of honnywell zoneklep zijn ? geen idee welke echt beter is.
ik werk alleen met honnywell of danfoss/ beperk assortiment/ ik kan me niet in alles gaan verdiepen.
honnywel zone klep is weer slechter in zijn motor maar weer simpeler aan te sluiten.
danfoss amz 112 is weer beter in zijn motor maar weer lastig met het aansluiten.
danfoss of honnywell is compleet. kan zo aan de bedrade/slimme thermostaat worden gehangen.
wel even de handleing goed doorlezen. en begrijpen waat het om gaat. baterijvoeding.
6 de diameter is afhankelijk van je groepen/ en je aanvoer leiding.
7 vraag/puntje een thermostaatrkaan met een tadoknop. schijnt ook nog te kunnen.
ipv een hele zone klep, (kwam het tegen op het tado forum. exacte verhaal geen idee)
let wel op dat je themepatuurknop erop laat en dus ook echt een extra kraan instaleert.
puntje 8 instaleer wel een bypass ventiel. ketel gaat het anders niet leuk vinden.
vraagje 9 welke ketel heb je ? met intergas extreme heb je ook nog andere leuke opties.
(wel weer zonde van je tado setje.)
10 je zou ook nog een normale kamerthermostaat zonder doorschakeling voor je vloerverdeler kunnen hangen ipv de tado slimme thermostaat. dan heb je eigenlijk alleen maar een maximaal thermostaat.
als je vloer/woonkamer te koud wordt moet je wachten totdat boven een keer om warmte vraagt.
(enerzijds beter je ketel kan zijn warmte beter kwijt anderzijds is het gewoon niet het beste idee)
off tpic sorry voor het nog groter maken van het oerwoud.
[
Voor 11% gewijzigd door
miciel op 18-10-2022 00:40
]