Toon posts:

Microsoft account gehacked, nog te fixen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-01 12:45
Team,

Mijn zoontje heeft in een vlaag van verstandsverbijstering de Password Reset Code van zijn Microsoft account aan iemand gegeven. (voornamelijk gebruikt in Minecraft/xbox)

Als hij nu wil inloggen bij Microsoft dan ziet hij "Account bestaat niet".

Het email adres is daarna gewijzigd en de "beveiligingsgegevens" van zijn orginele MS account verwijderd.

Het lijkt er op dat hij met hetzelfde email adres wel een nieuw account kan aanmaken maar dan is al zijn Minecraft werk weg...

Het email adres is nog wel onder zijn controle.

Vraag: wat kan hij nu het beste doen? Is er nog iets te redden?

[Voor 14% gewijzigd door DJF3 op 17-10-2022 18:08]

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

DarkSide

theres no place like ::1

Is niet echt gehacked.
Standaard bij delete verzoek van microsoft acounts wordt deze volgens mij 60 dagen bewaard. Mocht je je vergist hebben.

Dan hoef je alleen weer in te loggen en is hij weer actief.
Waarom hij nu aangeeft dat het account niet bestaat weet ik niet.

Is het email adres los gekoppeld van het microsoft account?
Hoe weet je dat die nog onder controle is?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DJF3
DarkSide schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:14:
Is niet echt gehacked.
Standaard bij delete verzoek van microsoft acounts wordt deze volgens mij 60 dagen bewaard. Mocht je je vergist hebben.

Dan hoef je alleen weer in te loggen en is hij weer actief.
Waarom hij nu aangeeft dat het account niet bestaat weet ik niet.

Is het email adres los gekoppeld van het microsoft account?
Hoe weet je dat die nog onder controle is?
Het email account is gehost op een externe (niet Microsoft) server.
Bij het inloggen staat er nu "That Microsoft account doesn't exist".

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je het over een en het zelfde of twee verschillende dingen.

Je email is wel/niet gekoppeld aan het Microsoft account?

Verder blijf ik het raar vinden dat het account closed is. Dat gebeurt normaal pas na 60 dagen. Als je een account wilt deleten.

Als hij alleen deleted was, dan moet je weer kunnen inloggen met de security vragen bv (secundaire email account als verificatie).
Snap dat dit lastig wordt omdat de "hackers" het primaire ww en telefoon zullen aanpassen.

Zie geen mogelijkheid tot herstel.
Een closed account kan Microsoft ook niet restoren volgens mij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DJF3
DarkSide schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:42:
Heb je het over een en het zelfde of twee verschillende dingen.

Je email is wel/niet gekoppeld aan het Microsoft account?

Verder blijf ik het raar vinden dat het account closed is. Dat gebeurt normaal pas na 60 dagen. Als je een account wilt deleten.

Als hij alleen deleted was, dan moet je weer kunnen inloggen met de security vragen bv (secundaire email account als verificatie).
Snap dat dit lastig wordt omdat de "hackers" het primaire ww en telefoon zullen aanpassen.

Zie geen mogelijkheid tot herstel.
Een closed account kan Microsoft ook niet restoren volgens mij.
Excuses, het is een email adres gekoppeld met een MS account.
In mijn email account "***@***.com" zie ik:
1. Er zijn beveiligingsgegevens toegevoegd (billcypher08102000@gmail.com)
2. Je hebt je primaire alias gewijzigd van ***@***.com in iloveytui8@outlook.com
3. De volgende beveiligingsgegevens zijn recentelijk verwijderd uit het Microsoft-account il**8@outlook.com:
***@***.com

Vanaf dat moment geeft ***@***.com de melding "Account bestaat niet"

Bedankt overigens voor de reacties!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee