Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boiler sensor warm water van cv ketel "voor de gek houden"?

Pagina: 1
Acties:

• 303_trancer
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik baal ervan dat ik op mijn Nefit VRC24 de warmhoud functie van het intern boilertje niet helemaal kan uitschakelen. Via de moduline 20 kan ik wel aangeven dat hij het s'nachts de boiler niet op temperatuur houdt maar helaas kan dit dus niet voor overdag.
Nu is mijn idee het volgende: Als de sensor een ptc is een weerstand in serie zetten met parallel over de weerstand een schakelaar en als het een ntc is parallel een weerstand over de sensor en een schakelaar in serie met ee weerstand. De schakelaar is er voor als er gedouchet moet worden. Is dit goed of maak ik nog een denkfout? Zonder te weten welke sensor gebruikt wordt is de waarde van de te gebruiken weerstand een beetje trial and error en gebruik ik eerst een potmeter. Ik denk dat de waarde ook niet te hoog mag worden omdat de microcontroller dan waarschijnlijk denkt dat het water te warm wordt en zou dan in fout modus kunnen gaan.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je de tapwaterinstelling op standje 1 zet houdt hij toch geen water warm?
https://www.smarthomesupp...nefit/instaleconomyvr.pdf P26

Wise enough to play the fool

• 303_trancer
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06-2023
Dat lijkt er idd op als je de gebruiksaanwijzing leest maar depraktijk is toch helaas anders. Ik heb hiervoor al contact met Nefit gehad of er hiervoor een oplossing is maar die was er dus niet. Dus vandaar mijn diy oplossing.