Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelekoei
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
Hallo,
Ik ga binnenkort werken voor een bedrijf als CRM admin.
Nu willen ze mij aannemen op basis dat ik vanaf volgend jaar als ZZPer voor ze werk.
Alleen ik heb nog nooit als ZZPer gewerkt. Het loon dat ze mij bieden in loondienst is in eerste instantie 13 euro bruto en als ZZPer 22.50 per uur.
Via internet zie ik dat uurtarieven gemiddeld een stuk hoger liggen. Heeft iemand een idee hoeveel ik gemiddeld zou horen te verdienen als CRM admin. Ik ben onervaren met het desbetreffende CRM maar kan het redelijk makelijk leren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:48
Even voordat we op het uurtarief ingaan:

Wil je als ZZP'er werken of zie je dat eigenlijk helemaal niet zitten?
Heb je andere opdrachtgevers (verplicht als ZZP'er.)?
Hoeveel uur ga je voor ze werken?

Want je ben zelf verantwoordelijk voor arbeidsongeschikt, niet doorbetaald met ziekte enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:05

Detmer

Professioneel prutser

Ik vind het als ZZP tarief wel erg weinig. Als je in loondienst bent ben je verzekerd, krijg je vrije dagen, vakantiegeld e.d. Als ZZP'er moet je dat zelf regelen. Ga daarmee maar eens rekenen :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Er komen een hoop zaken kijken als ZZP-er, waaronder risico's en verzekeringen.

Bereken bijvoorbeeld nu "eens" wat je zou willen verdienen of wat je netto zou overhouden
https://www.berekenhet.nl/ondernemen/uurtarief-zzp-er.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:50
Volgens mij is de richtlijn al dat je uurloon X2 moet doen om hetzelfde over te houden.
En dan heb je nog niet eens de onzekerheid e.d. meegenomen.

Persoonlijk lijkt ZZPer worden voor minder dan €40 per uur niet zo zinvol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
koelekoei schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:21:
Ik ga binnenkort werken voor een bedrijf als CRM admin.
Nu willen ze mij aannemen op basis dat ik vanaf volgend jaar als ZZPer voor ze werk.
En je denkt dat de belastingdienst hier in mee gaat?

Een ZZP constructie mag geen verkapt dienstverband zijn. Als je van loondienst naar ZZP-er gaat, dan moet je kunnen onderbouwen waarom je eerst wel een dienstverband zou hebben en daarna dit geen (verkapt) dienstverband is. "Mijn baas zei dat ik voortaan facturen moest sturen" is dan het foute antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelekoei
joke_name schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:26:
Even voordat we op het uurtarief ingaan:

Wil je als ZZP'er werken of zie je dat eigenlijk helemaal niet zitten?
Heb je andere opdrachtgevers (verplicht als ZZP'er.)?
Hoeveel uur ga je voor ze werken?

Want je ben zelf verantwoordelijk voor arbeidsongeschikt, niet doorbetaald met ziekte enzovoort.
Nee ik wil liever gewoon in loondienst alleen voor hun is het momenteel beter om een ZZPer in te huren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelekoei
TheGhostInc schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:34:
[...]

En je denkt dat de belastingdienst hier in mee gaat?

Een ZZP constructie mag geen verkapt dienstverband zijn. Als je van loondienst naar ZZP-er gaat, dan moet je kunnen onderbouwen waarom je eerst wel een dienstverband zou hebben en daarna dit geen (verkapt) dienstverband is. "Mijn baas zei dat ik voortaan facturen moest sturen" is dan het foute antwoord.
Goed antwoord. Dit geeft doorslag voor mij om niet als ZZPer voor dit bedrijf te willen werken. Aangezien het natuurlijk een textbook voorbeeld is van een verkapt dienstverband, iets waar ik als newb nog niet aan had gedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

koelekoei schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:29:
[...]

Nee ik wil liever gewoon in loondienst alleen voor hun is het momenteel beter om een ZZPer in te huren...
Met die tarieven zou ik dan mooi bedanken voor de eer en elders een baan zoeken.

Even voor jouw info; per 1 januari 2023 is het minimumloon in loondienst €12,40 bruto per uur bij 36u. De werkgever gaat daar net aan 5% bovenzitten.

Geen idee wat je er zelf van denkt maar ZZP'en en dan (uiteindelijk na alle aftrek / kosten) onder het minimumloon uitkomen? Ja, dat wil elke werkgever wel ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1