Monitor aansluiten op een USB-C port zonder DP Alt Mode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamCohran
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-11-2023
Titel zegt het eigenlijk al: Is het mogelijk om een monitor aan te sluiten op een USB-C port zonder DP Alt mode?
...

Beste antwoord (via SamCohran op 18-10-2022 00:35)

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:51
Aansluiten zal wel lukken, maar je krijgt geen beeld op je monitor.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:51
Aansluiten zal wel lukken, maar je krijgt geen beeld op je monitor.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamCohran
haha ja ok, gaat om beeld op mijn monitor natuurlijk :).
Ik wil namelijk mijn monitor direct op mijn moederbord verbinden maar mijn moederbord heeft alleen usb en ethernet outputs. En dus een usb-c zonder DP Alt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
Door middel van een adapter met een Displaylink-chipset is het mogelijk.

Lastig zoeken, maar je kunt ook zoeken naar een USB-A-dock en die met een converter van usb-snaar usb-c aansluiten.

USB-A ondersteunt sowieso geen video, dus alle docks zijn met een chip die de data omzet. Die werken dus op iedere USB-poort.

categorie: Docking stations

Wat voor dock is nogal afhankelijk van de resolutie en aansluitingen van je monitor.

Een Dell D6000 kan heel veel aan (draait bij mij 1x4k en 1xQHD) en wordt vaak op V&A verkocht.

uitvoering: Dell D6000 Universeel Dockingstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waar bestaat de rest van het systeem uit? Het is natuurlijk vreemd om bij een desktop USB te gebruiken om een monitor aan te sluiten. Over het algemeen gebruik je een GPU of IGP met hun eigen aansluitingen, zoals DVI, HDMI of DP. Als je via USB een monitor aan wilt sluiten zonder die GPU of IGP in de Pc, dan zal je naar een externe GPU moeten kijken...

Maar zo gevraagd, waar bestaat de rest van het systeem uit en wat is eventueel de use case?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamCohran
Goeie vraag! De use case is om te checken wat er met mijn desktop aan de hand is haha. Ik was al een bericht aan het typen voor in de Windows client forum.
Mijn computer zat in een opstart loop, na 3 seconden herstartte hij zichzelf. Er was niet eens een optie in de bios te komen en er kwam geen logo op het scherm. Via internet zag ik dat op de MSI a99a Tomahawk moederbord de code 6f een Bios error aangaf. De meeste tips wijstte erop om de Bios te resetten door de CMOS te clearen. Had ik gedaan. Hij zit nu niet meer in de herstart loop (grote kans dus dat er een update was die de Bios opfokte), maar ik heb nu een zwart scherm. Monitor krijgt geen signaal binnen als ik de hdmi aansluit op mijn videokaart (is een werkende hdmi).
Mijn moederbord heeft helaas geen eigen hdmi output, want ik denk dat als ik direct beeld krijg vanuit de moederbord dat ik de Bios reset kan afmaken en het dan gefixt is. Ik heb alleen dus geen beeld. Vandaar dat ik iets zoek om output direct van mijn moederbord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-05 14:36
SamCohran schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:37:
Goeie vraag! De use case is om te checken wat er met mijn desktop aan de hand is haha. Ik was al een bericht aan het typen voor in de Windows client forum.
Mijn computer zat in een opstart loop, na 3 seconden herstartte hij zichzelf. Er was niet eens een optie in de bios te komen en er kwam geen logo op het scherm. Via internet zag ik dat op de MSI a99a Tomahawk moederbord de code 6f een Bios error aangaf. De meeste tips wijstte erop om de Bios te resetten door de CMOS te clearen. Had ik gedaan. Hij zit nu niet meer in de herstart loop (grote kans dus dat er een update was die de Bios opfokte), maar ik heb nu een zwart scherm. Monitor krijgt geen signaal binnen als ik de hdmi aansluit op mijn videokaart (is een werkende hdmi).
Mijn moederbord heeft helaas geen eigen hdmi output, want ik denk dat als ik direct beeld krijg vanuit de moederbord dat ik de Bios reset kan afmaken en het dan gefixt is. Ik heb alleen dus geen beeld. Vandaar dat ik iets zoek om output direct van mijn moederbord te krijgen.
Als het werkt is DisplayLink je enige kans. Al betwijfel ik het. Ik denk dat die drivers pas actief worden in Windows. Maar wat @White Feather zegt: er zijn betaalbare DisplayLink docks tweedehands. De Dell d6000 bijvoorbeeld.
Ik heb zelf deze uitvoering: i-tec USB 3.0 / USB-C / Thunderbolt 3 Dual Display Docking Statio.... Die heeft een usb-c kabel met usb-c naar usb-A verloop. Maar die is nieuw aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:27
Heb je de andere bios geprobeerd, er zou een schakelaar naast het onderste pcie-slot moeten zitten om te kiezen tussen bios a en b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamCohran
Bedankt allemaal! Het is opgelost, het was een probleem met de slots van de geheugen kaarten. Bij anderen startte hij wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
ZatarraNL schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Als het werkt is DisplayLink je enige kans. Al betwijfel ik het. Ik denk dat die drivers pas actief worden in Windows. Maar wat @White Feather zegt: er zijn betaalbare DisplayLink docks tweedehands. De Dell d6000 bijvoorbeeld.
Ik heb zelf deze uitvoering: i-tec USB 3.0 / USB-C / Thunderbolt 3 Dual Display Docking Statio.... Die heeft een usb-c kabel met usb-c naar usb-A verloop. Maar die is nieuw aardig aan de prijs.
Eh nee, Displaylink doet het inderdaad niet in de bios.

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 18-10-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zijn apparaten waarbij de videokaart in de adapter zit, zoals deze:

https://www.startech.com/...-video-products/usb2dvie3

... en die werken natuurlijk op iedere USB-aansluiting. Vanzelfsprekend hoef je niet op hoge prestaties te rekenen, maar je krijgt er beeld uit en voor een simpele desktop of een presentatie zijn dit soort dingen prima adequaat.
Pagina: 1