Probleem met Dockingstation - zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weske0165
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-05 20:25
Hallo tweaker-vrienden,

Ik heb in december 2020 een HP Thunderbolt Dock 230W G2 Thunderbolt 3 Zwart gekocht voor mijn HP ZBook 17 G6. De twee beeldschermen die ik daarop aansluit zijn:
Monitor 1 - ASUS TUF Gaming VG259QM (280hz)
Monitor 2 - BenQ XL240T (120hz)

Beide hebben een DP poort, echter zijn deze in gebruik voor mijn vaste (game) pc.

Ik zit dus met het dilemma dat ik 2x een DP poort heb op de docking station en alleen maar HDMI poorten op beide beeldschermen.

Nu heb ik 2x DisplayPort Naar HDMI Kabel - 1 meter - Zwart - Allteq echter zorgen deze voor het probleem dat minimaal 10x op een dag per beeldscherm alles op zwart komt te staan voor 1-2 sec. Ik kan gewoon verder werken, maar het is wel erg frustrerend aan het worden dat dit steeds vaker voorkomt.

Hopelijk kunnen jullie met mij meedenken en advies geven om te komen tot een gedegen oplossing hiervoor.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weske0165
Bump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:01

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Je kan 2 dingen doen, andere dock met HDMI aansluitingen of een betere DP naar HDMI kabel kopen.
En weet je zeker dat het aan de kabels ligt? Krijg je het zelfde effect wanneer je kabels direct in je PC steekt?

uitvoering: Club 3D DisplayPort 1.4 Cable to HDMI 2.0b Active Adapter Male/Ma...

Ow en check de power settings van je USB poort op de laptop eens. Misschien zet die zichzelf wel eens uit voor "power saving" .

[ Voor 11% gewijzigd door Baakster op 21-10-2022 10:17 . Reden: power edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weske0165
Hoi Baakster,

Dank voor je reactie.

- Andere Dock met dezelfde HDMI aansluitingen gaat hem niet worden. Heb niet zomaar een tweede dock liggen.
- Een beter DP naar HDMI kabel kopen kan een oplossing zijn. Of een DP naar DP met daartussen een omvormer DP naar HDMI (wordt ook weleens aangeraden).
- Zelf ook nog niet getest om de kabels direct in me laptop te plaatsen.

Betreft Power Settings voor USB poort, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inEyMfV-MjYRNX2R2Dc7MG42UUg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SBSnWi4uJqnJtT53X3EbtjRj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:01

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Ik zou de USB-onderbreking uitzetten. Misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weske0165
Hoi Baakster,

Dank voor je reactie.

Beide (Op batterij en Netstroom) staan nu uitgeschakeld.

Ik ben benieuwd.
Pagina: 1